جمعه, مارس 29, 2024
خانهاخبارفروش ۱۴.۳ میلیون دلاری سینماهای چین در هفته اول بازگشایی

فروش ۱۴.۳ میلیون دلاری سینماهای چین در هفته اول بازگشایی

اخبار هنری : پس از اولین هفته‌ی اکران فیلم‌ها در بازار سینمایی بزرگ چین، به نظر می‌رسد که دولت قصد آسان کردن قوانین را دارد؛ اتفاقی که امید استودیوها به اکران در اروپا و آسیا بدون اهمیت دادن به وضعیت سینماهای آمریکا را بیشتر می‌کند.

پس از آن که اعلام شد در روز اول بازگشایی سینماهای مناطق نسبتا امن در چین، این صنعت نزدیک به نیم میلیون دلار فروش را تجربه کرده است، همه می‌خواستند بدانند که این عدد تا آخر هفته به کجا می‌رسد. اکنون می‌دانیم که سینماهای این کشور پرجمعیت در هفته‌ی اول بازگشایی پس از تعطیلی کامل به خاطر ویروس کرونا/کووید 19 موفق به کسب ۱۴.۳ میلیون دلار شده‌اند؛ عددی که قطعا با استانداردهای همیشگی فاصله‌ی زیادی دارد ولی خبر از یک بازگشت امیدوارکننده می‌دهد.

این عدد از آن جهت اهمیت دارد که اکنون استودیوها چشم به «تنت» دوخته‌اند تا اگر برادران وارنر برنامه‌ی آن فیلم برای پخش در تک‌تک سینماهای بازشده‌ی ممکن را اجرا کرد و به موفقیت رسید، پیرو همان مسیر شوند. همه هم می‌دانند که اگر سینماهای چین به حالت عادی نزدیک‌تر باشند، قطعا شانس همه‌ی فیلم‌هایی که می‌خواهند کار خود را با اکران بین‌المللی شروع کنند، بالاتر خواهد رفت.

هنوز ساعت فعالیت سینماهای چین محدود است و هیچ‌کس اجازه خوردن یا آشامیدن در محوطه‌ی سینما را ندارد. فواصل امن رعایت می‌شوند، همه باید ماسک به‌صورت داشته باشند و بین هر دو سانس ۴۰ دقیقه فاصله است که به ضدعفونی کردن سالن اختصاص داده می‌شود. ولی بزرگ‌ترین مانعی که بر سر راه «تنت» برای اکران در این کشور دیده می‌شد، محدودیتی بود که می‌گفت فقط فیلم‌هایی با مدت‌زمان کمتر از ۱۲۰ دقیقه اجازه‌ی اکران را دریافت می‌کنند. ولی به نظر می‌رسد که این محدودیت به‌زودی برداشته خواهد شد. چون هیئت اکران کشور چین اعلام کرده است که از تاریخ ۲ آگست/اوت ۲۰۲۰ یعنی حدودا ۵ روز دیگر به سراغ اکران مجدد «اینتراستلار» می‌رود؛ فیلمی که خوب می‌دانیم تماشای آن نزدیک به ۲ ساعت و ۴۰ دقیقه زمان می‌برد.

در صورتی که این روند رو به پیشرفت ادامه داشته باشد، قطعا امیدواری استودیوها بیشتر می‌شود. در اخبار سینما و تلویزیون امروز هم این‌طور به نظر می‌آید که چین اکنون قصد افزایش تعداد سالن‌های سینمای فعال و آسان‌تر گرفتن نسبی قوانین اکران را دارد.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط