جمعه, مارس 29, 2024
خانهاخبارفیلم «سایه‌های بی‌خورشید» در نوزدهمین جشنواره سالانه مستند موزه هنر مدرن نیویورک

فیلم «سایه‌های بی‌خورشید» در نوزدهمین جشنواره سالانه مستند موزه هنر مدرن نیویورک

اخبار هنری : نوزدهمین جشنواره سالانه مستند موزه هنر مدرن نیویورک (MoMA) میزبان مستند ایرانی «سایه‌های بی‌خورشید» به کارگردانی مهرداد اسکویی خواهد بود.

این رویداد سینمایی با عنوان “دو هفته مستند” از تاریخ ۵ تا ۱۹ فوریه (۱۵ تا ۲۹ دی) برگزار می‌شود، امسال به نمایش برترین آثار مستند بلند و کوتاه بین‌المللی از مستندسازان سراسر جهان می‌پردازد و فیلم «سایه‌های بی‌خورشید» پس از رونمایی در جشنواره (ایدفا)، در اولین نمایش خود در آمریکا در این رویداد سینمایی به روی پرده می‌رود.

«سایه‌های بی‌خورشید» به عنوان فیلم افتتاحیه سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند آمستردام (ایدفا)، اولین نمایش جهانی خود را تجریه کرد و در نهایت توانست جایزه بهترین کارگردانی بخش رقابتی اصلی را برای مهرداد اسکویی به ارمغان بیاورد.

این مستند اثری تکان‌دهنده و برانگیزنده درباره محل نگهداری نوجوانان بزهکار است و روی دختران و زنانی تمرکز می‌کند که به سبب قتل یا معاونت در قتل یکی از مردان خانواده یا خویشاوندان سوءاستفاده‌گر خود به کانون اصلاح و تربیت فرستاده شده‌اند. این مستند تصاویری ناخوداگاه و مشاهده‌ای از کانون اصلاح و تربیت را در کنار مصاحبه‌هایی کنترل شده قرار می‌دهد و از دختران می‌خواهد با دوربین صحبت کنند، گویی در حال صحبت با مادرشان و یا قربانی‌اشان (که معمولا پدر و یا برادرشان است) هستند.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط