پنج‌شنبه, مارس 28, 2024
خانهاخبارفیلم های به ظاهر جذابی که هیچ کس درباره آن صحبت نمی...

فیلم های به ظاهر جذابی که هیچ کس درباره آن صحبت نمی کند!

اخبار هنری: با توجه به اینکه این روزها هم زمان چند فیلم اکران می شوند ، اجتناب ناپذیر است که حتی برخی از پروژه های فوق العاده هیجان انگیز نیز در نهایت از ذهن ها بروند. بدیهی است که فیلم های فرنچایزی ، بلاک باسترهای گران قیمت و فیلم های کمیک بوکی اکنون بر سینما و تماشاگران تسلط دارند، و امثال دیزنی ها قصد ندارند کمی از اصول پول سازی خود عقب بکشند، اما این تقریباً شرم آور است، زیرا که هزینه برای سایر فیلم ها نیز ، به همان اندازه ارزش دارد. نتیجه چنین جو مسمومی این است که برخی از فیلم های مستقل و برخی از جالب ترین و خلاق ترین پروژه های اورجینال در پایان نتوانسته اند از تبلیغات و سرو صدای برابر بهره ببرند. وقت آن است که دوباره تعادل را برقرار و جبران کنیم. مانند هر سال ، تعداد بی نظیری از چیزهای جالب برای تماشا در دوازده ماه آینده و بعد از آن وجود دارد ، و بسیاری از آنها فرصتی که مورد توجه آنهاست ، بدست نمی آورند. در ادامه به معرفی برخی از آثار دستِ کم گرفته شده خواهیم پرداخت.

Last Night In Soho

نتیجه چند سال سکوت ادگار رایت خوش ذوق بعد از سه‌گانه سه طعم کورنتو که همچنین با نام‌های سه‌گانه کورنتو و سه‌گانه خون و بستنی شناخته شده‌ است، اثری بود حرفه ای به نام Baby Driver که یک اکشن تر و تمیز و ناب برای عاشقان سینما بود، و حالا دوباره سکوت این کارگردان توانا این سوال را به وجود می آورد که آیا او دوباره در حال خلق چه چیزی است؟! فیلم جدید او در حال تولید است، و بدون تردید فیلم او از آثار مورد انتظار سینما دوستان واقعی است. ادگار رایت با فیلم جدیدش Last Night In Soho به رگه های وحشت خود باز می گردد ، به گفته ادگار رایت این اثر که برای انتشار در سپتامبر سال ۲۰۲۰ در حال آماده شدن است، الهام گرفته شده از امثال Don’t Look Now و Repulsion رومن پولانسکی است. بازیگرانی بسیار عالی در این فیلم هستند که شامل آنیا تیلور-جوی ، مت اسمیت ، دیانا ریگ و ترنس استمپ می شود، اما این فیلم فرصتی برای دیدن دوباره رایت در حال بازی با چیزهای ترسناک و ساختارشکنانه است. من یکی که از هم اکنون منتظر دیدن این اثر در آشفته بازار سینمای ساکن و پر از بلاک باستر کنونی هستم. تصور کنید که چه بر سر سینما آمده و چه مسخره است که حتی در حال حاضر درباره این فیلم صحبت هم نمی شود.

Jiu Jitsu

هر وقت فیلمی از نیکلاس کیج اعلام می شود ، ذهن ما درگیر گذشته پر ماجرای نیکلاس می شود و چیزی را به ما یادآوری می کند که بله ، او واقعاً هنوز یک استعداد بازیگری بزرگ یا چیزی است که باعث می شود شما بخواهید چشمان خود را از حدقه بیرون بیاورید. وضعیت میانه بسیار کمی برای کیج وجود دارد و واقعیت تأسف آور این است که چیزهای بد به طور قابل توجهی از خوبی های او فراتر رفته اند. این بدان معنی است که نیکلاس کیج تمایل دارد خود را به پروژه هایی متصل کند که ریسک و هیجان در آن کم باشد. و انگار دیگر خبری از امثال تغییر چهره ها نیست. اما فیلمی که شاید باعث شود کیج دوباره با یک اکشن دست کم گرفته شده به زبان ها بازگردد چیزی نیست جز فیلم فانتزی و برگرفته از هنر های رزمی به نام Jiu Jitsu که پر شده از بازیگران رزمی کار جذاب. البته لازم به ذکر است که خیلی ها امثال این فیلم را تنها مورد نیاز شبکه نمایش خانگی می دانند، ولی گاهی چنین اکشن هایی از صد ها فیلم استودیویی بزرگ بهتر هستند. اما پس از آن که کمی عمیق تر به فیلم نگاه کنید، متوجه خواهید شد که این یک داستان از یک گروه از متخصصان هنر های رزمی است که هر شش سال یک بار برای مبارزه با حمله بیگانه ها دور هم جمع می شوند و این یک موضوع بسیار خفن است. بازیگران برتر این فیلم محدود به کیج نبوده بلکه شامل تونی جا ، فرانک گریلو و اکثر غول پیکرها و بدلکاران فیلم های رزمی نیز می باشد ، این اقتباس از کتاب های کمیک بدون شک یکی از مورد انتظار ترین آثار بدون سر و صدای سینما است.

The Devil All The Time

آنچه رایان جانسون با Knives Out و وِس اندرسون با The Dispeatch French انجام داده اند یعنی جمع بازیگران عظیم و با استعداد در فیلم هایی با موضوعات جذاب که طرفداران برای تماشای آنها لحظه شماری می کنند و قرار است چشم های ما را میخکوب کنند، این بار توسط نتفلیکس نیز تکرار شده است. به زودی در سال ۲۰۲۰ ، اقتباس آنتونیو کامپوس از رمان The Devil All The Time با بازی امثال تام هالند ، بیل اسکارشوگرد ، رابرت پتینسون ، سباستین استن ، میا واسیکوفسک و جیسون کلارک (و این نصف آن نیست) از راه خواهد رسید. این یک ماجرای پر کاراکتر است که در آمریکای پس از جنگ جهانی دوم ایجاد شده است ، و شامل وعظ های دروغین ، قاتلان سریالی و فساد می شود. شما می توانید این اثر را با انتشار در اینترنت ببینید. از آنجا که این نسخه بر روی پلتفرم نتفلیکس عرضه می شود ، اما هنوز تاریخ انتشار آن وجود ندارد و بعید به نظر می رسد تا قبل از انتشار آن چیزهای زیادی را در مورد آن بدانیم و ببینیم.

Motherless Brooklyn

حالا شاید این ایده که خیلی هیجان زده در مورد یک فیلم بروس ویلیس حرف بزنیم، این روزها کمی احمقانه به نظر برسد، با توجه به تمام فیلم های اخیر او که خیلی بد ساخته شده اند، شاید Motherless Brooklyn به نظر خوب می تواند بازگشتی غافلگیرکننده برای ویلیس باشد. این فیلم یک پروژه اشتیاق آور و دیرینه برای ادوارد نورتون است ، که نه تنها در این اقتباس از رمان جاناتان لتهم بازی می کند ، بلکه این تریلر کارآگاهی حماسی را نیز نوشته ، تولید و کارگردانی کرده است ، ساختن یک اثر تاریخی با تنظیم مواد آن در سال ۱۹۵۵ ، که از یک رمان استخراج می شود کار سختی است. نورتون به عنوان یک شخصیت کنجکاو که سعی در حل قتل مربی خود دارد داستان را پیش می برد. الک بالدوین ، بروس ویلیس و گوگو مگاتا-راور دیگر بازیگران و همبازی های نورتون در فیلم هستند. فیلم های به ظاهر نوآر، پر پیچ و تاب و کلاسیک مانند دیگر زیاد تولید نمی شود و شاید فیلم ادوارد نورتون یک تجربه خوب در این میان باشد. در مجموع بازیگران نیز باورنکردنی هستند (چه کسی نمی خواهد الک بالدوین و ویلم دافو را به همراه بروس ویلیس در یک فیلم با هم ببیند؟) و گذراندن وقت در اواخر دهه ۵۰ میلادی در نیویورک باید از نکات جذاب سینمای مدرن باشد.

Uncut Gems

این فیلم که رویدادهای آن در منطقه‌ی دایموند (Diamond) نیویورک می‌گذرد، داستان مالک یک جواهرفروشی (با بازی سندلر) را روایت می‌کند که به قمار اعتیاد دارد و سعی می‌کند تا روابط و بدهی‌هایش را در آن واحد مدیریت کند. استنفیلد نقش متحد کلیدی مشتری مشهور جواهرفروشی را ایفا خواهد کرد. Uncut Gems توسط جاش سفدی (Josh Safdie)، بن سفدی (Ben Safdie) و رونالد برونستاین (Ronald Bronstein) نوشته شده است. سباستین بر-مک‌کلارد (Sebastian Bear-McClard)، اسکار بویسان (Oscar Boyson)، اسکات رودین (Scott Rudin) و الی بوش (Eli Bush) تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده دارند. مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese) و اما تیلینگر کاسکوف (Emma Tillinger Koskoff) نیز تهیه‌کنندگان اجرایی پروژه هستند. نکته ناامید کننده در مورد فیلم های جدی و نقش های خاص آدام سندلر ، این است که وقتی سندلر کارهای بزرگی انجام می دهد ، تمایل به دیدن آن ها کم می شود. بهترین نمایش های او در فیلم های جدی تر نیز به طور سنتی کم سود ترین آثار او بوده اند ، بنابراین بخشی از جمعیت فیلم بین معمول دیدن او را رها می کند. شاید به همین دلیل بیشتر در مورد این فیلم و این که چقدر شانس او برای بردن یک اسکار در Uncut Gems وجود دارد صحبت نشده است.

The Gentlemen

ممکن است گای ریچی چند سال پیش با شاه آرتور موفق نشده باشد یک کار ویژه تولید کند ، اما اقتباس او از علاءالدین به راحتی یکی از کم ارزش ترین فیلم های موفق سال ۲۰۱۹ است، و همچنین این فیلم از نگاه بعضی ها مورد ستایش قرار گرفت. اما مسائل واقعی فیلم علاءالدین به بازاریابی و فروشش مربوط می شود. ولی با این وجود گای ریچی نشان داده هرگاه فیلم های خاص خودش را می سازد داستان برای طرفداران سبک او متفاوت می شود. در ادامه پرونده حرفه ای این کارگردان ، ریچی با کمدی جنایی The Gentlemen که او را به ریشه های خود در فیلم قفل ، انبار و دو بشکه باروت باز می گرداند ، به سینما بازخواهد گشت. او می داند که چگونه فیلم های جرمی و جنایی کوچکِ مناسب زمان بسازد و این فیلمش نیز که داستان یک داروساز انگلیسی است که سعی در فروش امپراطوری علفهای اعتیاد آور خود به میلیاردرهای آمریکایی دارد ، عالی به نظر می رسد. مهمتر از بازگشت ریچی به آنچه او می داند بهترین کار های اوست ، بازیگران فیلم شامل چارلی هونام ، کالین فارل ، متیو مک کانایی و هیو گرانت هستند که باعث خوشحالی بینندگان هستند ، بنابراین چیزهای زیادی وجود دارد که باید از آن هیجان زده شوند.

Raya And The Last Dragon

دیزنی این روز ها جدای کار بر روی بازسازی های لایو اکشنش، سرش به پلتفرم +Disney گرم است که از نوامبر شروع به کار خواهد کرد. ما در مورد فیلم های مارول کاملا آگاهیم ، و به ناچار در مورد فاز ۴ آن به عنوان یک پسوند بزرگ، تا دلتان بخواهد چیزهای زیادی می دانیم و می دانیم که دو فیلم پیکسار در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه می شوند ، اما به دلایلی ، انیمیشن اصلی دیزنی یعنی Raya and The Last Dragon که اثری مورد انتظار به نظر می رسد در سکوت خبری پیش می رود و ما چیزی زیادی از آن نمی دانیم. تاکنون ، همه آنچه که ما واقعاً می دانیم عنوان (و آرم) فیلم است ، به علاوه برخی از طراحی های شخصیت ها و این که کاسی استیل به عنوان صدا پیشه شخصیت رایا ستاره اصلی این انیمیشن کار می کند که یک جنگجوی بی باک و پرشور در شکار است. واقعیت این است که از سر و روی این فیلم موفقیت می بارد ولی نمی دانم که چرا دیزنی از فیلم صحبت زیادی به میان نمی آورد. با این حال این انیمیشن فانتزی یکی از مورد انتظار ترین آثار پیش روی کمپانی دیزنی است.

Army Of The Dead

در حالی که ارتش هواداران زاک اسنایدر همچنان اصرار دارند که نسخه Snyder Cut of Justice باید دیر یا زود توسط او به صفحه نمایش بزرگ بیاید ، زاک اسنایدر به حرکت خود ادامه داده و برای پروژه بعدی خود دست خود را به سمت ارواح چرخانده و ارتش مردگان را فراخوانده است. فیلم Army Of the Dead گروهی از مزدوران را دنبال می کند که در حین شیوع زامبی شدن و خیزش مردگان، یک سرقت در یک کازینو در لاس وگاس را طراحی می کنند ، که به نظر می رسد تقریباً ایده دیوانه واری است. با آگاهی از علاقه اسنایدر به تاریکی و خشونت شیک ، او قصد دارد وقتی که در Netflix در سال ۲۰۲۰ فیلمش نمایش داده می شود ، موهای زیادی را برای سیخ شدن مشاهده کند. و البته ، بازیگران توسط دیو باتیستا رهبری می شوند ، بنابراین یک نیش اضافه ضمانت شده نیز به این اثر اضافه می شود. فیلم جدید اسنایدر یادآور سینمای محدود تر و بهتر اوست که شامل اثری چون Dawn Of The Dead می شود. فیلم ارتش مردگان فرصت مناسبی برای بازگشت اسنایدر به مسیر درست فیلم سازی اوست.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط