پنج‌شنبه, آوریل 25, 2024
خانهاخبارفیلم یلدا برنده جایزه هئیت داوران جشنواره ساندنس آمریکا

فیلم یلدا برنده جایزه هئیت داوران جشنواره ساندنس آمریکا

اخبار هنری : فیلم یلدا اثر “مسعود بخشی” جایزه هئیت داوران جشنواره ساندنس آمریکا را در شاخه «سینمای درماتیک جهان» برد.

واکنش منتقدان به این فیلم

▪️اندرو سالازر | گیکز آو کالر

پنجره‌ای که با صداقتی بی‌رحمانه نشان میدهد روزِ یک زن ایرانی چطور میتواند باشد. از تماشای فیلم نباید گذشت.

▪️تامریس لافلی | ورایتی

فیلم بخشی پدرسالاری، کشمکش طبقاتی و میل وسواس‌گونه به‌ رسانه‌ را در ایران کنونی به نمایش میگذارد. کاش فیلمساز میتوانست در مضامین جنسیت‌محوری و نظام قضایی (در ایران) عمیقتر درنگ کند. با آنکه با تماشای یلدا،‌ پیچیدگی‌های جامعهٔ سنتی کارگردان را به کمال درک میکنیم،‌ کارمان به جایی میرسد که آرزوی اثری را میکنیم منتقدانه‌تر.

▪️الن هانتر | اسکرین دیلی

روایت پرجنب‌وجوش اما سطحی فیلم آنقدر حرف دارد که به ما بفهماند هر دو زن از بسیاری جهات قربانی جامعه‌ای هستند که قدرت اصلی آن را مردان در دست دارند.

▪️اندرو باندی | پلی‌لیست

یلدا ضرباهنگ دراماتیک را دارد اما سخت به احساسات‌گرایی متمایل میشود. نقش‌آفرینی صدف اصغری یک بازی قطعا فوق‌العاده است که میتواند اشک سنگ‌دل‌ترین آدمها را هم دربیاورد.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط