جمعه, مارس 29, 2024
خانهاخبارلبنان درام «۱۹۸۲» را به اسکار فرستاد

لبنان درام «۱۹۸۲» را به اسکار فرستاد

اخبار هنری : لبنان فیلم «۱۹۸۲» به کارگردانی اولید مونس را به عنوان نماینده خود در بخش بهترین فیلم خارجی مراسم اسکار ۲۰۲۰ برگزید.

داستان «۱۹۸۲» در روزهای آغازین جنگ سال ۱۹۸۲ میان لبنان و رژیم صهیونیستی می‌گذرد و نادین لبکی بازیگر و فیلمساز لبنانی و کارگردان فیلم تحسین شده «کفر ناحوم» در آن نقش یاسمین، معلم مدرسه‌ای در بیروت را بازی می‌کند. ویسام پسر ۱۱ ساله‌ای در کلاس اوست که تلاش می‌کند شجاعت خود را جمع کرده و عشق و احساس خود نسبت همکلاسی بزرگترش یعنی جوانا را ابراز کند.

درام «۱۹۸۲» اولین بار در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو ۲۰۱۹ در کانادا به نمایش درآمد و جایزه NETPAC را که مختص اولین نمایش جهانی فیلم‌های آسیایی است را از آن خود کرد.

فیلم «۱۹۸۲» شانزدهین اثری است که از لبنان در بخش بهترین فیلم خارجی اسکار شرکت می‌کند. «کفرناحوم» در سال ۲۰۱۹ و «توهین» به کارگردانی زیاد دویری در سال ۲۰۱۸ آثاری لبنانی بودند که موفق شده‌اند در جمع نامزدهای نهایی این بخش قرار گیرند.

نود و دومین دوره مراسم اسکار ۹ فوریه ۲۰۲۰ برگزار می‌گردد.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط