چهارشنبه, آوریل 17, 2024
خانهاخبارمراسم فستیوال بوسان کنسل شد

مراسم فستیوال بوسان کنسل شد

اخبار هنری : جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان «BIFF» مراسم پیش‌گشایش خود را به علت نزدیک شدن طوفان و گردباد «میتاگ» به شهر بندری بوسان در کره‌جنوبی، لغو کرد.

برنامه‌ریزان بزرگترین فستیوال فیلم آسیا روز چهارشنبه ۲ اکتبر با صدور بیانیه‌ای در این باره اعلام کردند این تصمیم برای حفاظت از تماشاگران و مهمانان جشنواره گرفته شده است.

شهر بوسان همواره به طور سنتی میزبان مراسم پیش‌گشایشی از فستیوال فیلم خود است که در مرکز شهر برگزار می‌شود، اما با نزدیک شدن گردباد میتاگ پیش‌گشایش امسال از اساس لغو شد.

سازمان هواشناسی کره‌جنوبی گزارش داده است انتظار می‌رود گردباد میتاگ پس از برخورد با جزایر جنوبی ججو، نیمه‌شب روی خط ساحلی جنوب غرب کره فرود آید و باعث وزش بادهای شدید و باران سنگین شود.

مراسم افتتاحیه رسمی فردا، پنجشنبه ۳ اکتبر و نمایش فیلم‌ «سارقان اسب، جاده‌های زمان» با حضور بهترین بازیگر زن جشنواره کن ۲۰۱۸ یعنی سامال یسلیامووا، مطابق برنامه‌ریزی‌های قبلی به قوت خود باقی است.

فستیوال فیلم بوسان در گذشته نیز در مواجهه با گردباد‌ها و طوفان‌های موسمی دچار چالش بوده است. سال گذشته این شهر مورد اصابت گردباد «کنگ‌ری» قرار گرفت که باعث تخریب ساحل اصلی برنامه شد و برنامه‌ریزان این مراسم را مجبور کرد مجموعه‌ای از جلسات و ملاقات‌های رو در رو را لغو کرده و به فضایی مسقف در مرکز سینمایی بوسان منتقل کنند.

بیست و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان از فردا ۳ اکتبر آغاز می‌شود و با نمایش ۲۹۹ فیلم از ۸۵ کشور دنیا تا ۱۲ اکتبر ادامه می‌یابد.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط