پنج‌شنبه, آوریل 25, 2024
خانهاخبارمشخص شدن کارگردان بازسازی فیلم Train To Busan

مشخص شدن کارگردان بازسازی فیلم Train To Busan

اخبار هنری : 

کارگردان فیلم The Night Comes for Us در حال مذاکره با نیو لاین سینما است تا روی صندلی کارگردانی بازسازی فیلم قطار بوسان تکیه بزند.

بازسازی فیلم Train to Busan (قطار بوسان) یک قدم به تولید نزدیک‌تر شده است. براساس گزارش منابع آگاه به ددلاین، تیمو جاجانتو، کارگردان فیلم‌های The Night Comes for Us (شب برای ما می‌آید) و V/H/S/2 (وی/اچ/اس/۲) مشغول مذاکره با شرکت نیو لاین سینما برای کارگردانی این بازسازی بسیار مورد انتظار است. مایکل کلیر و جیمز وان از شرکت اتُمیک مانستر، تری کالاگیان و نیکلاس آتلان از شرکت گومون و گری دابرمن که فیلم‌نامه‌ی فیلم را مورد اقتباس قرار می‌دهد، وظیفه‌ی تهیه‌کنندگی پروژه‌ی مورد بحث را برعهده دارند و جادسون اسکات، سایدونی دوما، کریستف ریندی و یوهانا بایر به‌عنوان تهیه‌کنندگان اجرایی آن فعالیت می‌کنند.

فیلم Train To Busan اصلی اثری مهیج و آخرالزمانی به کارگردانی یان سنگ هو بود که اولین‌بار در جشنواره‌ی فیلم کن سال ۲۰۱۶ به نمایش درآمد و به‌سرعت به یک موفقیت بین‌المللی در گیشه تبدیل شد و تحسین منتقدان را به‌دنبال داشت. پس از موفقیت‌های این فیلم شاهد تولید دنباله‌ی آن با نام Train to Busan: Peninsula (قطار بوسان: شبه‌جزیره) بودیم که در سال ۲۰۲۰ اکران شد و توانست ۴۲.۷ میلیون دلار فروش داشته باشد. زمانی‌که امتیاز تولید نسخه‌ی آمریکایی فیلم قطار بوسان برای فروش عرضه شد، رقابت شدیدی بین استودیوهای بزرگ فیلمسازی از جمله یونیورسال پیکچرز، پارامونت پیکچرز و لاینزگیت درگرفت که نهایتاً شرکت نیو لاین سینما پیروز این رقابت شد.

تیمو جاجانتو با کارگردانی فیلم اکشن Headshot (گلوله به سر) به‌همراه کیمو استمبول در سال ۲۰۱۶ به شهرت رسید و اخیراً فیلم اکشن هیجان‌انگیز The Night Comes for Us را برای نتفلیکس کارگردانی کرد. از دیگر آثار این کارگردان، تهیه‌کننده و فیلم‌نامه‌نویس اندونزیایی نیز می‌توان به فیلم‌های Macabre (ترسناک)، Killers (قاتلان)، The ABCs of Death(الفبای مرگ) و V/H/S 2 اشاره کرد. بازسازی Train To Busan همکاری دیگری را برای شرکت نیو لاین سینما، جیمز وان و گری دابرمن رقم می‌زند که پیش از این در تولید چندین فیلم از دنیای The Conjuring (احضار) از جمله سه قسمت Annabelle (آنابل) و فیلم The Nun (راهبه) همکاری داشتند.

جیمز وان تهیه‌کنندگی فیلم Mortal Kombat (مورتال کامبت)، تهیه‌کنندگی فیلم The Conjuring: The Devil Made Me Do It (احضار: شیطان مرا وادار کرد) و کارگردانی و تهیه‌کنندگی فیلم Malignant (بدخیمی) را نیز برای نیو لاین سینما انجام داده است که هر سه آن‌ها در سال ۲۰۲۱ اکران می‌شوند. در آن سو، گری دابرمن وظیفه‌ی نگارش فیلم‌نامه‌ی ۶ فیلم شرکت نیو لاین سینما را برعهده داشته است که مجموعاً بالغ‌بر ۲.۳ میلیارد در گیشه درآمد داشتند و از میان آن‌ها می‌توان از فیلم‌های It (آن) و It Chapter Two (آن: بخش دوم) نام بُرد. گری دابرمن در آینده اقتباس سینمایی جدیدی از رمان Salem’s Lot (سالمز لات) نوشته‌ی استیون کینگ را برای شرکت نیو لاین سینما کارگردانی خواهد کرد.

گری دابرمن نگارش فیلم‌نامه‌ی فیلم Salem’s Lot را نیز برعهده دارد و جیمز وان به‌عنوان تهیه‌کننده‌‌ی آن فعالیت می‌کند. رمان ترسناک Salem’s Lot به ماجراهای نویسنده‌ای با نام بن میرز می‌پردازد که برای نوشتن کتابی درباره‌ی خانه‌ای که از کودکی ذهنش را درگیر کرده است، به سالمز لات بازمی‌گردد، اما خیلی زود درمی‌یابد که زادگاهش مورد هجوم خون‌آشام‌ها قرار گرفته است. درحالی‌که خون‌آشام‌ها قربانیان بیشتری می‌گیرند، میرز گروه کوچکی از مؤمنان را متقاعد می‌کند که با این موجودات نامیرا مبارزه کنند. البته این اولین باری نیست که رمان سالمز لات مورد اقتباس قرار می‌گیرد و پیش از این شاهد تولید سریال کوتاهی از آن در سال ۱۹۷۹ بودیم که توبی هوپر سکان هدایت آن را در دست داشت.

علی نوروزی

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط