چهارشنبه, آوریل 24, 2024
خانهاخبارمعرفی برخی از فیلم های ابر قهرمانی معروف در سال های اخیر

معرفی برخی از فیلم های ابر قهرمانی معروف در سال های اخیر

اخبار هنری : امروزه بحث بر سر فیلم‌های ابرقهرمانی و سینما بودن یا نبودن آنها زیاد است. اگر بخواهیم عمومی‌تر نگاه کنیم، میتوان این اظهار نظر را به فیلم‌های علمی-تخیلی نیز تعمیم داد.

آیا میتوان فیلم‌های علمی-تخیلی را تهی از هنر سینما دانست؟ اگرچه مرز مشخصی برای تعریف هنر سینما وجود ندارد (چون ذات هنر بر پایه سلیقه و ذائقه شخصی بنا نهاده شده) اما حتی در سینمای علمی-تخیلی هم بوده‌اند فیلم‌های با کیفیتی که در زمینه ارزشمند بودن آنها اتفاق نظر وجود داشته است.

به طور کلی در فیلم‌های علمی-تخیلی، فناوری و علم دست‌مایه‌ هنرمند قرار می‌گیرد و با کمک گرفتن از ادبیات گمانه‌زنی، داستان‌های مهیج و تأمل‌برانگیزی ساخته می‌شوند. این ژانر درواقع تقابل انسان و ماشین است که نشان می‌دهد فناوری تا چه میزان می‌تواند حتی روی احساسات آدمی نیز تأثیرگذار بوده و سبک زندگی او را به‌کلی تغییر دهد. در ادامه به معرفی برجسته‌ترین آثار این ژانر خواهیم پرداخت.

▪️پی نوشت: باید اذعان داشت، آنچه امروزه بزرگان سینما در مخالفت با سینمای مارول بیان میکنند، بیانگر نوع نگاه آنها به سینماست نه دشمنی با فیلم‌های ابرقهرمانی. این باور وجود دارد که میتوان در هر ژانری، سینما ساخت…

در میان تمامی فیلم‌هایی که در ژانر علمی-تخیلی ساخته‌ شده‌اند، برخی از مهمترین آن‌ها را که تأثیرگذاری بیشتری داشته و با استقبال خوبی از طرف کارشناسان این حوزه مواجه شده‌اند، برای علاقه‌مندان معرفی مینماییم.

▪️Metropolis (1927) – فریتز لانگ

▪️Things to Come (1936) – الکساندر کوردا

▪️Alphaville (1965) – ژان لوک گدار

▪️2001: A Space Odyssey (1968) – استنلی کوبریک

▪️The Road Warrior (1981) – جرج میلر

▪️Blade Runner (1982) – ریدلی اسکات

▪️The Terminator (1984) – جیمز کامرون

▪️Crash (1996) – دیوید کراننبرگ

▪️The Matrix (1999) – واچوفسکی‌ها

▪️2046 (2004) – Dir: وونگ کار وای

▪️Her (2013) – اسپایک جونز

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط