پنج‌شنبه, آوریل 18, 2024
خانهاخبارمعرفی فیلم های بزرگ پاییز ۲۰۱۹!

معرفی فیلم های بزرگ پاییز ۲۰۱۹!

اخبار هنری: اکنون که فصل تابستان رو به پایان است و تبِ آثار بلاک باستری و عظیم خوابیده، وقت آن رسیده است که وارد فصل پاییز هالیوودی شویم و رقابت آثار هنری تر و ارزان قیمت تر را نظاره گر باشیم. پاییز حکم یک هیجان خالص را برای فیلمبازان خاص تر دارد. وقتی عطش عمومی برای دیدن آثار بزرگ و پرخرج هالیوود به پایان خود نزدیک می شود، یعنی این صدای پاییز سینما است که دارد به گوش می رسد. فصل پاییز در هالیوود به گونه ای آغاز می شود که طرفداران خون و خونریزی در جهان شارژ خواهند شد، چرا که ماه سپتامبر ماه اکران آثار عجیب و غریب، خون آلود و مخوف است. از دلقک آدم خوار در قسمت دوم IT بگیرید تا قسمت جدید فرنچایز رمبو با نام آخرین خون و ماجراجویی های برد پیت در فضا که همه نوید یک پاییز هیجان انگیز را می دهند. به طور رسمی این فصل شروعی برای رقابت آثار مختلف در جشنواره های سینمایی است و اینجاست که می توان استعداد های جدید را نیز کشف کرد. در مجموع فصل پاییز شامل مخلوطی از آثار بلاک باستری با فیلم های کم بودجه استودیویی است که می تواند هر بیننده ای را جذب کند. در پاییز ۲۰۱۹ بینندگان شاهد سبد متنوع و جذابی از آثار هستند که می توان از جمله آنها به بازگشت دو تا از بزرگترین ستارگان اکشن دهه ۸۰ به فرنچایز های محبوب و ویژه خودشان و همچنین دو اقتباس از آثار استفن کینگ اشاره کرد. البته ما ایرانی ها نیز در این فصل چشم به شبکه اینترنتی Netflix خواهیم بست که قرار است اثر گانگستری جدید مارتین اسکورسیزی را به نمایش بگذارد.

(IT: Chapter Two (September 6th

یکی از دنباله های ترسناک و به شدت مورد توجه این فصل، قسمت دوم فیلم IT است که انتظارات از آن بالاست. کارگردان اندی موشیتی با بازگشت دوباره به رمان تحسین شده استفن کینگ، نیمه دوم آن را به کمک تیم بازیگری جدید تولید و آماده نمایش کرده است. کلوپ بازندگان با گذشت چندین سال حالا به انسان های بالغی تبدیل شده اند که باید بار دیگر در برابر ترس دوران کودکی شان یعنی پنی وایز قرار بگیرند و یک بار برای همیشه جلوی او را بگیرند. از بازیگران جدید فیلم می توان به جیمز مک آوی، چسیکا چستین و بیل هایدر اشاره کرد. آیا این دنباله می تواند موفقیت فیلم اول را رقم بزند؟ نمی توانم تصور کنم که افرادی که قسمت اول را دیده اند، به تماشای قسمت دوم نروند اما نقد های منتشر شده به نظر قسمت دوم را یک فیلم خوب معرفی کرده اند.

(Rambo: Last Blood (September 20th

سیلوستر استالونه در یکی از نقشهای نمادین و به یاد ماندنی خود یعنی جان رمبو برای پنجمین بار در RAMBO: LAST Blood ، به ایفای نقش پرداخته است. ممکن است انتظار داشته باشید که ستاره اکشن افسانه ای در ۷۳ سالگی دیگر عظمت و توانایی گذشته را نداشته باشد، اما تریلر های فیلم چیز دیگری می گویند. شخصیت جان رمبو باز هم قدرتمند بر پرده ظاهر خواهد شد و این بار به جنگ کارتل های مواد مکزیکی خواهد رفت. این بار او در حال محافظت از خانواده خود در برابر کارتل های مکزیکی است که به نظر می رسد یکی دیگر از عوامل انفجاری و جذاب در جهان جان رمبو باشد. آدریان گرونبرگ (GET THE GRINGO) وظیفه کارگردانی را قبول کرده است و احتمالا یک اکشن خوش ساخت تحویل بیننده خواهد داد، هرچند این فیلم به نظر یکی از آثار غیر قابل پیشبینی این فصل خواهد بود.

(Ad Astra (September 20th

فیلم AD ASTRA بعد از ماهها و ماهها تأخیر در نهایت در ماه سپتامبر به سالنهای سینما می رود. در حالی که بسیاری پیش بینی کرده اند فیلم در گیشه دچار شکست خواهد شد، اما بررسی های منتقدان داخل و خارج از جشنواره فیلم ونیز در مورد این اثر بسیار دلگرم کننده است ، به گفته بسیاری از منتقدان فیلم یک دست آورد هنری بزرگ است. شخصیت فضانورد (برد پیت) که در جستجوی پدرش (تامی لی جونز) به فضا فرستاده می شود، به نظر یکی از بهترین آثار آخرالزمانی و علمی تخیلی فضایی این سال های اخیر را تشکیل داده است. این فیلم توسط کارگردان فیلم خوب “در جست و جوی جزیره گمشده زِد” یعنی جیمز گری ساخته شده است؛ هر چند او پیش تر تجربه ای در این ژانر نداشته است ولی الگوی خود برای تولید فیلم را ادیسه فضایی استنلی کوبریک بیان کرده است. در مجموع این اثر یک فیلم غیر متعارف استودیویی به نظر می رسد که باید دید چه از آب در آمده است.

(Downton Abbey (September 20th

زمان اعتراف؛ من هرگز یک قسمت از DOWNTON ABBEY را ندیده ام. با این اوصاف ، مطمئناً مخاطبی برای این فیلم وجود دارد که پس از وقایع فصل پایانی ادامه ای برایش انتخاب می شود؛ این بار بینندگان از دیدار سلطنتی پادشاه جورج پنجم و ملکه ماری در عمارت مشهور ابی استقبال خواهند کرد. بیشتر بازیگران باقیمانده در سریال برگشته اند ، از جمله متیو گود ، مگی اسمیت ، میشل داکر ، الیزابت مک گاورن ، هاو بونویل و بسیاری دیگر. اگرچه این فیلم هدیه ای برای طرفداران سریال است، اما به نظر نمی رسد طیف بینندگان این فیلم از طرفداران سریال سبقت بگیرد. با این که فیلم The Breaking Bad نیز در پاییز امسال نمایش داده خواهد شد ، به نظر می رسد دیگر باید آماده حضور برخی از سریال های مورد علاقه خود در مدیوم سینما و فیلم باشیم. چرا که نه! شما دوست دارید چه سریالی وارد حوزه فیلم سینمایی شود؟

(Joker (October 4th

پروژه جدید و پر از هیجان و اشتیاق تاد فیلیپس یعنی نسخه جدید JOKER ، در حال حاضر جزو جنجالی ترین فیلم های سال است. در حالی که ظاهرا واکین فینیکس عملکرد مغناطیسی، جذاب و باورنکردنی ای از شخصیت جوکر به نمایش گذاشته است، منتقدان نیز فیلم را یک دست آورد شگفت انگیز و مدرن در سینمای ابرقهرمانی نامیده اند. اندیشه فیلم جوکر ریشه در گذشته تاریک این دلقک جنایتکار دارد، کافی است بگوییم ، این اثر می تواند یک تغییر دهنده بازی برای فیلم های کمیک بوک باشد و یا به هر طریقی می تواند زمین بازی چنین آثاری را دچار تحول کند. شایان ذکر است که اکثر بررسی های اولیه این فیلم را شاهکار می خوانند … شما می توانید یکی از نقد های این فیلم را در سایت آریامووی مطالعه کنید.

(Lucy in the Sky (October 4th

نوآه هاولی سازنده سریال “فارگو” این نمایشنامه روانشناختی را کارگردانی می کند که درباره یک فضانورد با بازی (ناتالی پورتمن) است که هنگام بازگشت به زمین ، دچار افسردگی و رابطه ناسالم با یک فضانورد دیگر با بازی (جان هام) می شود. ظاهراً قصه این فیلم تا حدی مبتنی بر داستان لیزا نواک است که فضانوردی محکوم به قتل و اخراج شده از سازمان ناسا بود. سریال های تلویزیونی هاولی همیشه بسیار سینمایی و جذاب هستند ، بنابراین من کنجکاو هستم ببینم که او با اولین فیلم حرفه ای سینمایی اش چه می کند. شخصا به عنوان طرفدار آثار نوآه هاولی، بی اندازه منتظر دیدن این فیلم هستم.

(Gemini Man (October 11th

در این فیلم علمی تخیلی و اکشن، که ساخته آنگ لی است، ویل اسمیت نقش یک قاتل پخته و رو به بازنشستگی را ایفا می کند که در اتفاقی عجیب باید با بزرگترین چالش زندگی اش به جنگ نسخه جوان تر خود برود. همان طور که گفته شد پشت دوربین این فیلم سازنده زندگی پی یعنی آنگ لی قرار دارد که همین موضوع دلیلی برای مورد انتظار بودن فیلم است. قصه فیلم GEMINI MAN به نویسندگی دیوید بنیاف سازنده سریال بازی تاج و تخت و بیلی ری نویسنده کاپیتان فلیپس و دارن لمک نویسنده فیلم شزم نوشته شده است. این اثر در ژانر اکشن هیجان انگیز با نگاه آنگ لی دراماتیزه تر و پر انرژی تر گشته است. تصاویر این فیلم با فریم های سه بعدی گرفته شده اند، و همچنین از دیگر ستارگان فیلم می توان به مری الیزابت وینستد و کلایو اوون اشاره کرد. حال تنها سؤال این است که آیا مخاطبان از اجرای دوگانه ویل اسمیت استقبال خواهند کرد یا نه؟ خواهیم دید…

(El Camino: A Breaking Bad Movie (October 11th

آرون پول به عنوان جسی پینکمن در این فیلم که اسپین آفی از سریال Breaking Bad است، دوباره وارد این ماجرای جذاب خواهد شد. این فیلم برای اولین بار در ماه اکتبر از نتفلیکس نمایش داده خواهد شد و ما ایرانی ها نیر فرصت دیدن نسخه با کیفیت فیلم را مانند دیگر نقاط جهان خواهیم داشت. در مورد داستان این اثر چیزهای زیادی اعلام نشده است ، به غیر از این واقعیت که در مرکز فیلم شخصیت جسی قرار دارد ، جایی که او هنوز یک فراری است و به دنبال روزنه ای برای امید و نجات از منجلاب زندگی خود است. وینس گیلیگان این فیلم را نوشته و کارگردانی کرده است؛ احتمالاً دیگر عوامل “Breaking Bad” نیز در این فیلم حضور خواهند داشت ، گرچه تاکنون فقط حضور Skinny Pete چارلز بیکر تأیید شده است.

(The King (October 11th

خوب ، این یکی خبرش از هیچ جا بیرون نیامده و در سکوت به نسبت مطلقی تولید شده است، و به نظر می رسد می تواند یک تلنگر کوچک عالی برای فصل پاییز باشد. دیوید میکد و جئول ادگرتون داستان هِنری پنجم ، پادشاه انگلیسی را که پس از درگذشت پدر استبدادی خود ، تاج را می گیرد ، تهیه کرده اند. تیموته شالامه در قالب کاراکتری سنگین در میان دوره ای با برخی از فتنه ها ، خیانت ها و خشونت ها نقش اصلی فیلم را بازی می کند. درکنار Chalamet که ایفاگر نقش اصلی است، بازیگران با استعداد و متعددی نیز در نقش های مکمل حضور دارند مانند جوئل ادگرتون، بن مندلسون لیلی-رز دپ ، رابرت پتینسون و شان هریس که همین نام ها انگیزه بیشتری را برای دیدن این فیلم به بینندگان می دهد.

(JoJo Rabbit (October 18th

ساخته جدید Taika Waititi سازنده فیلم THOR: RAGNAROK هفته آینده به TIFF (فستیوال فیلم تورنتو) می رود ، و مطمئناً در حال حاضر با تریلر پخش شده از فیلم ، به یکی از آثار بسیار مورد انتظار این فصل بدل شده است. از نظر من تریلر این اثر بهتر از نصف آثار فصل تابستان بود. این فیلم یک کمدی سیاه و یک طنز تلخ درام در بستر جنگ جهانی دوم است که در آلمان جریان دارد، و به زندکی پسر بچه ای می پردازد که دوست خیالی اش آدولف هیتلر با بازی تایکا وایاتیتی است. اسکارلت جوهانسون ، سام راکول ، ریبل ویلسون ، استفان مرچانت و آلفی آلن به طور مشترک با هم در این فیلم بازی می کنند. خیلی ها شمایل این اثر را منتقد پسند، هنری و مخصوص فستیوال های پیش رو می دانند.

(Maleficent: Mistress of Evil (October 18th

آنجلینا جولی به عنوان ایفاگر نقش آنتاگونیست سابق دیزنی در ‘SLEEPING BEAUTY’ ، که در فیلم گذشته یک تغییر اساسی وجه قهرمانانه به او داده بود ، و توانست مبلغی چون ۷۰۰ میلیون دلار در سراسر جهان بدست آورد، دوباره بازگشته است. او در این دنباله که اکنون توسط سازنده KON-TIKI و آخرین قسمت دزدان دریایی کارائیب یعنی خوآکیم رانینگ کارگردانی شده است بر می گردد تا بازهم نقشش را تکرار کند. با تریلر هایی که از فیلم منتشر شده است نمی توان خیلی فیلم را عالی توصیف کرد، اما بازهم باید صبر کرد و عملکرد این دنباله کمپانی دیزنی را نظاره گر بود.

(The Irishman (November 1st

بالاخره اینجاست و آن هم آماده! داستان گنگستری حماسی مارتین اسکورسیزی یعنی مرد ایرلندی ، که در اطراف زندگی واقعی یک گانگستر به نام فرانک شیهان می گذرد در نهایت در این فصل نمایش داده خواهد شد. در این فیلم رابرت دنیرو ، جو پسی و آل پاچینو (به عنوان هافا) که همه به شدت مشهور هستند در فیلم حضور دارند، تیم فنی مارتین اسکورسیزی در فیلم با استفاده از CGI برای نمایش دادن بیست سال جوان تر شخصیت ها کار های فنی زیادی را انجام داده اند، به طوری که نتفلیکس میزان بودجه فیلم را ۲۰۰ میلیون دلار تخمین زده ، و آن را به عنوان بلند پروازانه ترین فیلم نتفلیکس تا به امروز نام گذاری کرده است. تنها نگرانی عاشقان و کارشناسان سینمایی جهان این است که شاید فرصت دیدن فیلم بر پرده سینما را نکنند!

(Terminator: Dark Fate (November 1st

نویسنده و تهیه کننده معروف جیمز کامرون به فرنچایزی که نام او را روی نقشه سینما قرار داده است، بر می گردد و با تیم DEADPOOL یعنی تیم میلر کار می کند تا دوباره سعی کنند مجموعه فیلم محبوب TERMINATOR را با TERMINATOR: DARK FATE احیا کنند. اولین قدم امیدوار کننده سازندگان این فیلم برگرداندن لیندا همیلتون در نقش نمادین او یعنی سارا کانر ، و همچنین آرنولد شوارتزنگر در نقش برجسته T-800 بود. مکنزی دیویس به عنوان “محافظ” ای که در واقع یک انسان پیشرفته است و نه یک Terminator ، به عضویت این گروه جالب در می آید ، در حالی که شرور بزرگ در فیلم به شکل گابریل لونا است که به دنبال کاراکتر ناتالیا رِیس است. به گفته جیمز کامرون سرنوشت تاریک شروع یک سه گانه جدید خواهد بود.

(Motherless Brooklyn (November 1st

یک پروژه اشتیاق آور و دیرینه برای ادوارد نورتون ، که نه تنها در این اقتباس از رمان جاناتان لتهم بازی می کند ، بلکه این تریلر کارآگاهی حماسی را نیز نوشته ، تولید و کارگردانی کرده است ، ساختن یک قطعه تاریخی با تنظیم مواد آن در سال ۱۹۵۵ ، که از یک رمان استخراج می شود کار سختی است. نورتون به عنوان یک شخصیت کنجکاو که سعی در حل قتل مربی خود دارد داستان را پیش می برد. الک بالدوین ، بروس ویلیس و گوگو مگاتا-راور دیگر بازیگران و همبازی های نورتون در فیلم هستند.

(Doctor Sleep (November 8th

فیلم دیگری که از آثار استفان کینگ در پاییز امسال به سینماها می آید ، این بار دنباله ای از فیلم SHINING است که در حال حاضر به عنوان اثر کلاسیکی از کارگردان استنلی کوبریک به شمار می رود (گرچه کینگ از این اقتباس متنفر است). کارگردان مایک فلاناگان (The Haunting of Hill House) رمان کینگ را با همین نام خودش اقتباس می کند. سال ها پس از وقایع THE SHINING حالا ما با یک دنی رشد یافته (ایوان مک گرگور) روبرو می شویم که کماکان در زندگی اش درگیر ماجرای کودکی خود است. ربکا فرگوسن ، کلیف کورتیس ، بروس گرین وود و جیکوب ترمبلی در این مهمانی جذاب سینمایی شرکت می کنند که امیدوارم یک پیگیری منحصر به فرد و شبح وار از یکی از معروف ترین فیلم های ترسناک تا کنون باشد.

(Last Christmas (November 8th

خانوم Emilia Clarke ستاره این روز های جهان تصویر پس از اتمام دوره تصدی خود به عنوان Khaleesi در بازی تاج و تخت ، برخی از نقش های سبکتر را با کارگردانی پاول فیگ و نویسندگی اما تامپسون قبول کرده است ، که در آن یک زن نادرست است که سهواً هنگام کار در یک فروشگاه کریسمس عشق پیدا می کند. هنری گلدینگ (CRAZY RICH ASIANS) در فیلم نقش عشق او را بازی می کند ، در حالی که میشل یوو نیز نقش رئیس سرسخت کلارک را بازی می کند. این فیلم با استفاده از موسیقی جورج مایکل می تواند پیشنهاد بسیار خوبی برای تعطیلات این فصل باشد. مطمئناً اینبار پایان کاملاً شاد تری برای کلارک به همراه خواهد داشت ، زیرا شک دارم که او در آخر فیلم توسط گلدینگ کشته شود.

(Midway (November 8th

این فیلم یک اثر هیجان انگیز و اکشن از کارگردان رونالد امریش است که به ماجرای جنگ و نبرد Midway می پردازد. به نظر می رسد استاد تقلید این بار PEARL HARBOR 2 را ساخته است، اما من فیلم های جنگی را نیز دوست دارم ، بنابراین اگر این خوب شود ، هیچ کس شادتر از من نخواهد بود. اما نمی توان به این زودی فیلم را قضاوت کرد. محصولات جدید Emmerich اخیراً خوب نبوده است ، و حتی تریلرهای این فیلم نیز مرا جذب نکردند، حتی اگر افرادی مانند پاتریک ویلسون ، دنیس کوید و وودی هارلسون در جمع بازیگران فیلم باشند، بازهم نمی توان این اثر را یک بمب خطاب کرد.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط