جمعه, مارس 29, 2024
خانهاخبارمعرفی فیلم پارازیت محصول 2019 کره جنوبی

معرفی فیلم پارازیت محصول 2019 کره جنوبی

اخبار هنری :  فیلم انگل یا (Parasite) محصول ۲۰۱۹ از کره جنوبی به نویسندگی و کارگردانی بونگ جون هو است.

فیلم انگل بازتاب و روایت خانواده‌ای است که با تمامی هوش و ذکاوتی که دارند در طبقه‌ای کم‌ درآمد و فقیر زندگی می‌کنند و با ورود ناگهانی دوست  کی وو پسر خانواده و آوردن سنگی از پدر بزرگش به عنوان هدیه و نماد ثروت برایشان، ” کی_وو” را به عنوان معلم سرخانه به خانواده‌‌ی مرفه‌ (خانواده‌ی پارک ) معرفی می‌کند که بعد از ورود “کی_وو” به آن خانه ، خانواده‌ی چهار نفره با نقشه و نیرنگ‌ به عنوان معلم هنر و روان درمانگر، راننده و خدمتکار خانه به خانه پارک راه پیدا می‌کنند.
داستان فیلم دو قسمت عمده را شامل می‌شود. قسمت اول فیلم به معرفی شخصیت و چگونگی راه یافتن خانواده “کی_وو” به خانه‌ی پارک را در بر می‌گیرد و ما با اتفاق چندان خاصی مواجه نمی‌شویم و همه چیز بر وفق مراد خانواده‌ی کی_وو پیش می‌رود و در مدت کوتاهی وضعیت مادی آنها بهتر می‌شود. با شروع قسمت دوم فیلم ژانر فیلم تبدیل به معمایی،جنایی و وحشت می‌شود. و در واقع نمی توان ژانر خاصی را برای این فیلم در نظر گرفت. قسمت دوم فیلم که رئال به نظر می‌رسد بسیار سیاه و تلخ، عاقبت خانواده‌ی پارک و کی_وو و مستخدم قبلی خانه را برای تماشاگر نشان می‌‌دهد.

پایان داستان را کارگردان از زبان کی_وو بازگو می‌کند.‌ کی_وو به کشفی تازه می‌رسد و در خیال و ذهن خود به دنبال نقشه‌ای جدید است تا پدرش را دوباره بدست آورد.

فیلم پارازیت، فیلمی اجتماعی_انتقادی که به فاصله‌ی طبقاتی، آمال و دغدغه‌ها و زندگی آنان می‌پردازد و داستان فیلم در برخی موارد حفره‌هایی دارد و با اینکه کارگردان نتوانسته به آنها پاسخ منطقی در داستان بگنجاند اما فیلمی است قابل توجه.

 

فریبا چلبی یانی

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط