شنبه, آوریل 20, 2024
خانهاخبار ویژهمعرفی نامزدهای اولیه جایزه والتر اسکات 2020

معرفی نامزدهای اولیه جایزه والتر اسکات 2020

اخبار هنری : فهرست اولیه جایزه والتر اسکات سال 2019 اعلام شد.

ایبنا: نامزدهای اولیه جایزه داستان‌های تاریخی والتر اسکات اعلام شد. جایزه والتر اسکات که سال 2020 وارد یازدهمین سال فعالیت اش شد 12 کتاب را به عنوان فهرست اولیه معرفی کرد تا برای به دست آوردن جایزه 25 هزار پوندی با هم به رقابت بپردازند.
در میان نامزدهای اولیه نام بنجامین مایرز به چشم می‌خورد که سال 2018 با کتاب «چوبه دار» موفق به دریافت جایزه والتر اسکات شده بود. «چطور ناپدید شدیم» نوشته جینگ-جینگ لی نیز در میان نامزدهای فهرست اولیه جایزه داستانی زنان بریتانیا در سال جاری قرار دارد.
فهرست اولیه جایزه والتر اسکات 2020 به شرح زیر است:
«سرزمین باریک» نوشته کریستین هیکی.
«پاریسی‌ها» نوشته ایزابلا هَمِد.
«چطور ناپدید شدیم» نوشته جینگ-جینگ لی.
«به کالیس، در زمان عادی» نوشته جیمز میک.
«منظر دریا» نوشته بنجامین مایرز.
«تجربه وارلو» نوشته آلیکس نیتان.
«نمایش سایه» نوشته جوزف اُکانر.
«رهاشده» نوشته تیم پِرز.
«گناه غفلت» نوشته مارگاریت پولند.
«روزی روزگاری یک رودخانه» نوشته دیان سترفیلد.
«این شادی است» نوشته نیال ویلیامز.
«بازی پنهان شدن» نوشته نائومی ویدز.
علاوه بر این رییس هیات داوران جایزه والتر اسکات پس از 10 سال تغییر کرد. آلیستر موفات رییس پیشین هیات داوران جای خود را به کیتی گرانت داد که از سال 2017 از اعضای هیات داوران است.
گرانت پس از معرفی گفت:باعث افتخار من است که رییس هیات داوران جایزه والتر اسکات شوم، البته چالش بزرگی برای من است. جلسات هیات داوران مانند گروه کتابخوانی جالبی است. همه اعضا از ارزش و تأثیرگذاری این جایزه آگاه هستند. آثار خوبی در فهرست اولیه داریم و انتخاب نامزدهای فهرست نهایی کار دشواری است، اما با قدرت این وظیفه خطیر را به سرانجام می‌رسانیم.
هیات داوران جایزه والتر اسکات سال 2019 شامل کیتی گرانت، الیزابت باکلوچ، جیمز هالووی، الیزابت لایرد، جیمز نوتی و کرستی وارک است.
جایزه سر والتر اسکات اولین بار سال 2010 و برای بزرگذاشت سر والتر اسکات شاعر و داستان‌نویس انگلیسی برگزار شد. ارزش مالی این جایزه بسیار زیاد است و در میان پنج جایزه گران بریتانیا قرار دارد و آثاری که سال گذشته در بریتانیا، ایرلند و کشوهای مشترک‌المنافع منتشر شده‌اند اجازه دارند در این رقابت شرکت کنند.
برنده جایزه والتر اسکاتِ 2020 دوازدهم ژوئن در اسکاتلند اعلام می‌شود. برنده 25 هزار پوند و هر کدام از نامزدهای حاضر در فهرست نهایی 1000 پوند به عنوان جایزه دریافت می‌کنند. سال گذشته «برداشت طولانی» نوشته رابرت رابرتسون شاعر اسکاتلندی به عنوان برنده معرفی شد.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط