شنبه, آوریل 20, 2024
خانهاخبارمعرفی 10 کارتون و انیمیشن محبوب و دوست داشتنی

معرفی 10 کارتون و انیمیشن محبوب و دوست داشتنی

اخبار هنری : در اینکه مخاطب اصلی کارتون‌ها کودکان هستند هیچ شکی نیست، اما احتمالاً شما هم با ما هم عقیده‌اید که کارتون‌های جذاب زیادی وجود دارد که تماشای آن‌ها از هر فیلم سینمایی سرگرم‌کننده‌تر است.

جذابیت بعضی از کارتون‌ها به اندازه‌ای است که بزرگسالان هم در کنار کودکان هوس تماشای کارتون به سرشان می‌زند و بزرگسالی را سراغ نداریم که از کارتون بدش بیاید.

فیلم‌های کارتونی به‌لحاظ محتوا نیز برای درهمی‌های خانوادگی مناسب‌تر به‌نظر می‌رسند، در نتیجه برای آن دسته از بزرگسالانی که به کودک درون‌شان اهمیت می‌دهند و کارتون‌های سینمایی را دنبال می‌کنند مجموعه‌ای از کارتون‌های بامزه‌ای را معرفی می‌کنیم که تماشای آن‌ها در دورهمی‌های خانوادگی حسابی می‌چسبد.

ابری با احتمال بارش کوفته‌قلقلی (Cloudy with a Chance of Meatballs)

برای اثبات جذابیت این کارتون کافی است نگاهی به اسم بامزه آن داشته باشید. این کارتون از یک کتاب کودک که در سال ۱۹۷۸ منتشر شده، اقتباس گرفته است. این کتاب داستان بامزه شهری را روایت می‌کند که در این شهر خوراکی‌ها از آسمان می‌بارند.

در نسخه کارتونی این کتاب شاهد داستان دانشمند جوانی هستیم که دستگاهی را برای بارش همبرگر از آسمان اختراع می‌کند. دستگاهی که این دانشمند جوان اختراع کرده بود به‌سرعت دردسرساز می‌شود و طوفانی از غذا از آسمان به زمین سراریز می‌شود. این کارتون جذابیت‌های بصری بسیاری دارد و سرشار از شوخی و سرگرمی است.

چگونه اژد‌های خود را تربیت کنید (How to Train Your Dragon)

این کارتون اقتباسی از کتابی با همین نام است که در سال ۲۰۰۳ نگارش شده و داستان پسری جوان با نام «هیکاپ» (Hiccup) (سکسکه) را شاهد هستیم که از نسل وایکینگ‌ها است. این جوان وایکینگ قرار بود قاتل اژدهایان باشد، اما با اژد‌هایان و موجودات مرموزی آشنا می‌شود و رابطه‌ای دوستانه میان «هیکاپ» و این موجودات سر می‌گیرد.

«هیکاپ» با یکی از این اژد‌هایان با نام «بی‌دندان» (Toothless) رفیق می‌شود و ماجرا‌های بسیار جذابی در این فیلم رقم می‌خورد. کارتون سینمایی «چگونه اژد‌های خود را تربیت کنید» به‌لحاظ داستان، روایتی گیرا و جذاب دارد که نه‌تن‌ها کودکان، بلکه بزرگسالان زیادی را سراغ داریم که این کارتون را بار‌ها دیده‌اند.

عصر یخی (Ice Age)

پس از معرفی چند کارتون کلاسیک و خاطره‌انگیز، نوبت به مجموعه کارتونی نسبتاً جدیدی می‌رسد که تاریخ ساخت اولین نسخه آن به سال ۲۰۰۲ باز می‌گردد. ماجرای کارتون «عصر یخی» به دوران ماقبل‌تاریخ باز می‌گردد و ماجرای ۳ موجود نخستین در این کارتون به‌تصویر کشیده می‌شود که یک نوزاد انسان را پیدا می‌کنند و تلاش دارند تا این نوزاد بامزه را به قبیله‌اش بازگردانند.

کارتون «عصر یخی» با بهره‌گیری از جلوه‌های کامپیوتری به‌خوبی دنیای ماقبل‌تاریخ را به تصویر کشیده است. این کارتون به لحاظ شوخی و صحنه‌های خنده‌دار نیز چیزی از یک فیلم کمدی کم‌و‌کسر ندارد و اگر می‌خواهید آخر هفته به همراه اعضای خانواده حسابی بخندید، تماشای «عصر یخی» را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

پاندای کونگ‌فوکار (Kung Fu Panda)

بچه‌ها عاشق هیجان هستند و «پاندای کونگ‌فوکار»، دقیقاً همان چیزی است که کودکان از یک کارتون پرزدوخورد انتظار دارند. همان‌گونه که از نام این کارتون پیدا است، ماجرای یک پاندای چاق و بامزه را شاهد هستیم که با فراگیری کونگ‌فو به نبرد دشمن می‌رود.

صداپیشگی این پاندای بامزه را «جک بلک»، (jack black) انجام داده است و شخصیت‌های مطرحی مانند «جکی‌چان» (Jackie Chan)، «داستین هافمن»، (Dustin Hoffman) و «آنجلینا جولی»، (Angelina Jolie)، از دیگر صداپیشه‌هایی هستند که صدای گرم آن‌ها را در «پاندای کونگ‌فوکار» می‌شنویم.

این کارتون تا دلتان بخواهد صحنه‌های خنده‌دار دارد و مطمئن هستیم تماشای آن شما را حسابی به خنده خواهد انداخت.

خانه (Home)

بچه‌ها عاشق داستان‌های فضایی و علمی تخیلی هستند و کارتون «خانه» روایتی بامزه و جذاب از داستانی فضایی را با کودکان در میان می‌گذارد. شخصیت‌های اصلی این کارتون را یک دختر جوان و یک آدم‌فضایی عجیب‌و‌غریب تشکیل می‌دهد که باب رفاقت با هم باز می‌کنند و با یک ماشین پرنده به ماجراجویی می‌پردازند.

کارتون «خانه» در میان فهرست یک‌صد کارتون برتر دنیا قرار دارد و ماجرا‌های بامزه‌ای که در این کارتون اتفاق می‌افتد نه‌تن‌ها برای کودکان بلکه برای بزرگسالان نیز جذاب و خنده‌دار به‌نظر می‌رسد.

شِرک (Shrek)

حتی اگر اهل کارتون هم نباشید باز هم به‌احتمال زیاد، «شِرک»، این غول‌سبز رنگ بامزه را می‌شناسید. اولین نسخه از کارتون «شرک» در میان ۱۰ کارتون تراز‌اول تاریخ قرار دارد و این غول بامزه در سال ۲۰۰۱ جایزه اسکار را از آن کارتون شرک کرد.

برای آن دسته از خوانندگانی که به داستان کارتون «شرک» علاقه‌مند شده‌اند باید بگوییم که «شرک» غولی مهربان و خوش‌قلب است که الاغی بسیار بامزه و خنده‌دار دارد و به‌دنبال اتفاق‌هایی به‌دنبال نجات شاهزاده خانمی می‌افتد.

«مایک مایرز» (Mike Myers)، صداپیشگی «شرک» را در این کارتون بر عهده دارد و صداپیشگی «ادی مورفی»، (Eddie Murphy) در نقش الاغ «شرک»، بامزگی این شخصیت را دوچندان کرده است.

منجمد (Frozen)

برای آن دسته از طرفداران کارتون که همیشه فهرست بهترین کارتون‌های دنیا را دنبال می‌کنند باید بگوییم که کارتون «منجمد» در صدر پرفروش‌ترین کارتون‌های دنیا قرار دارد و به‌لحاظ فروش هیچ کارتونی جلودار «منجمد» نبوده است.

این کارتون که در میان ما ایرانی‌ها نیز طرفداران زیادی دارد و با نام‌های «ملکه‌برفی»، «ملکه‌یخی» و «فروزن» هم شناخته می‌شود بهترین انتخاب برای دختربچه‌ها است و هیجان آن پسربچه‌ها را نیز مجذوب خود می‌کند.

داستان کارتون «منجمد» روایتی از زندگی دو خواهر بسیار دوست‌داشتنی با نام‌های «السا» (Elsa) و «آنا» (Anna)، را پیش‌روی مخاطب قرار می‌دهد.

در این داستان «السا» که خواهر بزرگ‌تر است از نیرو‌های جادویی بهره می‌برد و همین نیرو‌ها کار دستش می‌دهند. در نتیجه «السا» برای اینکه به اهالی شهر و خواهرش صدمه وارد نکند به کوهستان برفی پناه می‌برد و «آنا» برای نجات خواهر بزرگش دست‌به‌کار می‌شود.

این دو خواهر آدم‌برفی بامزه‌ای با نام «اولاف» (Olaf)، دارند و اگر کارتون «منجمد» را ندیده‌اید پیشنهاد می‌کنیم آب دست‌تان است زمین بگذارید و به همراه اعضای خانواده و به‌خصوص دختربچه‌ها از پرفروش‌ترین کارتون تاریخ سینما حسابی لذت ببرید.

بالا (Up)

در این قسمت به یکی از مفهومی‌ترین کارتون‌های این فهرست رسیدیم که مطمئن هستیم از تماشای آن سیر نخواهید شد. این کارتون داستان پیرمردی را روایت می‌کند که در جوانی به همراه همسرش سودای سفر به سرزمین‌های ناشناخته را در سر داشت، اما مشکلات زندگی هرگز مجالی برای تحقق این آرزو را به آن‌ها نداد تا اینکه همسر این پیرمرد از دنیا می‌رود و خانه‌اش هم در معرض تخریب قرار می‌گیرد.

در نتیجه پیرمرد هزاران بادکنک به خانه‌اش آویزان می‌کند تا ماند یک بالون در هوا به‌پرواز درآید و با این خانه به سرزمین‌های ناشناخته سفر می‌کند. در این سفر پسری چاق و بامزه نیز همراه پیرمرد است و ماجراهاجویی‌های این پیرمرد و همسفرش حسابی بچه‌ها و دیگر اعضای خانواده را سرگرم خواهد کرد.

کارتون «بالا» به لحاظ هنری نیز در اسکار ۲۰۱۰ خوش درخشید و جایزه بهترین فیلم انیمیشن و بهترین موسیقی را از آن خود کرد.

زوتوپیا (Zootopia)

این کارتون به اندازه‌ای بامزه است که مطمئن هستیم با تماشای اول آن، داستان کارتون را تا انتها دنبال خواهید کرد. داستان «زوتوپیا» در شهر حیوانات اتفاق می‌افتد و از آنجایی که بچه‌ها عاشق حیوان‌ها هستند، بدون شک کارتون «زوتوپیا» حسابی آن‌ها را سرگرم می‌کند.

کارتون «زوتوپیا» داستان خرگوشی ریزه‌میزه را به‌نمایش می‌گذارد که به‌عنوان افسر پلیس در شهر «زوتوپیا» مشغول خدمت است و در پی چندین اتفاق درگیر پرونده گم‌شدن حیوانات می‌شود. جالب است بدانید کارتون «زوتوپیا» بیشتر از یک میلیارددلار فروش داشته است و اگر اهل تماشای کارتون هستید، آخر همین هفته خانواده را مهمان تماشای این کارتون جذاب کنید.

علاءالدین (Aladdin)

«علا‌ء‌الدین» نامی آشنا برای مردمان خاورمیانه است و داستان‌های مختلفی از این شخصیت شنیده‌ایم. اگر اخبار سینما را دنبال کرده باشید حتماً به‌خوبی در جریان هستید که اخیراً نسخه‌ای سینمایی از شخصیت «علاءالدین» به‌نمایش درآمد و «ویل اسمیت» (Will Smith)، در این فیلم نقش غول چراغ جادو را بازی کرد. با این حساب پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید نسخه سینمایی «علاءالدین» را تماشا کنید، نگاهی هم به نسخه کارتونی آنکه در سال ۱۹۹۲ به‌نمایش درآمد داشته باشید.

در این کارتون، «رابین ویلیامز» (Robin Williams)، فقید صداپیشگی غول چراغ جادو را بر عهده داشت. کارتون «علاءالدین»، اثری موزیکال و شاد است که بچه‌ها را سرگرم می‌کند و بزرگسالان را یاد خاطره‌های خوش گذشته می‌اندازد. این کارتون توانست جایزه اسکار بهترین موسیقی را از آن خود کند و مطمئن باشید تماشای آن لحظه‌های شادی را برای خانواده رقم خواهد زد.

در این قسمت به پایان فهرست بهترین کارتون‌های خانوادگی رسیدیم، از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم کارتون‌های جالبی دیده‌اید که در این فهرست به آن‌ها اشاره نکردیم، در قسمت نظرات برای ما و دیگر خوانند‌ها از کارتون‌های سرگرم‌کننده‌ای بگویید که تماشای آن‌ها در کنار خانواده خالی از لطف نیست.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط