سه‌شنبه, آوریل 23, 2024
خانهاخبارمورد عجیب نامزدهای سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر - حمید توران...

مورد عجیب نامزدهای سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر – حمید توران پور

اخبار هنری : با پایان یافتن نمایش فیلم‌‌های حاضر در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر و با اعلام داوران بخش‌‌های مختلف جشنواره، نکات مختلفی در داوری این فیلم‌‌ها به چشم می‌‌خورد.

در بخش مستندهای جشنواره فیلم فجر، عدم کاندیداتوری فیلم «خط باریک قرمز» به کارگردانی فرزاد خوشدست، از نکات عجیب داوری مستندهای حاضر در جشنواره بود.

در بخش سودای سیمرغ:

در شاخه‌‌ی بهترین تدوین، بعد از انصراف هایده صفی‌‌یاری از جشنواره، نام‌‌های کم‌‌تر شناخته شده‌‌ای در نامزدها دیده می‌‌شود.

در شاخه‌‌ی بهترین بازیگر مکمل مرد، هادی حجازی‌‌فر برای فیلم «دوزیست» غایب سرشناس نامزدهای این بخش است.

در شاخه‌‌ی بهترین بازیگر مکمل زن، غیبت دو بازیگر فیلم «شنای پروانه» یعنی پانته‌‌آ بهرام و آبان عسکری از موارد عجیب این بخش است.

در شاخه‌‌ی بهترین بازیگر نقش اول مرد، مهم‌‌ترین اتفاق عدم نامزدی جواد عزتی برای فیلم «شنای پروانه» است. نادیده گرفتن بازی هادی حجازی‌‌فر در فیلم «آتابای» و روح‌‌الله زمانی در فیلم «خورشید» هم از اتفاقات عجیب این بخش است.

در شاخه‌‌ی بهترین بازیگر نقش اول زن، کاندیدا شدن ندا جبرائیلی برای حضور کم‌‌تر از نیم ساعته در فیلم «مردن در آب مطهر» و کاندیدا نشدن فاطمه معتمدآریا برای فیلم «عامه‌‌پسند» از نکات مهم این بخش است.

نادیده گرفتن بازی جمیع بازیگران فیلم «خورشید» و «شنای پروانه» مهم‌‌ترین اتفاق داوری بخش بازیگری است.

در بخش بهترین فیلم‌‌نامه، عدم نامزدی فیلم‌‌نامه‌‌ی «آتابای» از نکات مهم اسامی این بخش است. از سمت دیگر نامزد شدن فیلم‌‌نامه‌‌ی فیلم «من می‌‌ترسم» هم از عجایب داوری‌‌های این بخش است.

نبود نام حاتمی‌‌کیا در شاخه‌‌های اصلی جشنواره، از نکات بارز و قابل ذکر این جشنواره است. حضور فیلم «پوست» برادران ارک در شاخه‌‌های فنی و عدم حضور این فیلم در شاخه‌‌های اصلی هم از نکات عجیب داوری‌‌های این دوره است.

 

حمید توران پور

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط