جمعه, آوریل 26, 2024
خانهاخبارنامه سیدمحمد امامی از زندان برای رهایی...

نامه سیدمحمد امامی از زندان برای رهایی…

اخبار هنری : امروز نامه سیدمحمد امامی خطاب به رییس خانه سینما که از زندان اوین به بیرون درز کرده در برخی از رسانه ها،به خصوص دولتی ها که از پول بیت المال تغذیه می شوند منتشر شد.
در ادامه چند نکته درباره این نامه به عرض و طول تان می رسد تا برخی از نکته ها روشن شده که بعضی از نوشتن این نامه ذوق مرگ نشوند!
1-این نامه در ادامه نامه برخی از به اصطلاح هنرمندان و اهالی رسانه به رییس قوه قضاییه نوشته شده است،بنابراین حرف های ناگفته بسیاری به دنبال داشته و دارد.خدا را شکر هر دو نامه به صورت خودجوش نوشته و منتشر شده اند!
2-اکثر نویسندگان آن نامه ننگین ادعا داشتند که هیچ همکاری مالی یا غیر مالی با سیدمحمدامامی نداشته و ندارند!علی رغم این ادعا از همان روز اول نیز مشخص شد که بیشتر آنان به نوعی به ایشان وصل بوده و هستند!
نامه منتشر شده از اوین نشان داد دو نفر از اصلی ترین نویسندگان آن نامه کذایی، یعنی محمدحسین قاسمی و نرگس آبیار نیز مراوده مالی با این مفسد دربند داشته اند،زیرا در این نامه امامی با صراحت نوشته از سرمایه گذاران فیلم «شبی که ماه کامل شدبوده است! »(با این حساب سیمرغ های این فیلم از جشنواره فجر نیز بیش از همیشه سوال برانگیز خواهد شد!)در حالی که در آن ایام تهیه کننده فیلم ادعا کرده بود سرمایه گذار «شبی که ماه کامل شد» خودش و دو جوان بومی هستند!اولا چرا آقای قاسمی حقیقت را پنهان کرده است؟دوم اینکه چرا سیدمحمد امامی در آن زمان به این ادعای تهیه کننده اعتراض نکرد؟!چرا الان درخواست شفاف سازی دارد؟ آن زمان نمی توانست خودش شفاف سازی کند؟!
3- سیدمحمدامامی سرمایه گذار فیلم و سریال بوده و تمام قراردادهایش را به عنوان شخصیت حقیقی امضا کرده نه حقوقی.کدام سرمایه گذاری را سراغ دارید که با سرمایه شخصی به پروژه ای ورود کرده و اعلام کند راس المال او از کجاست؟!اگر طرف قرارداد جایگاه حقوقی داشت قضیه فرق می کرد.با این حساب،طبیعی است هرچه قراردادهای فیلم و سریال هایی که ایشان پای آن را امضا کرده زیر و رو شود،چیزی یافت نخواهد شد که مشخص کند منشا سرمایه وی از کجاست،زیرا در قرارداد ها چنین مواردی ذکر نشده و نمی شود.غیر از امامی سرمایه گذاران خصوصی دیگری نیز در سینما و شبکه نمایش خانگی سرمایه گذاری کرده و می کنند،کدام شان در قراردادهای شان نوشته اند از چه طریقی کسب سرمایه کرده اند؟!
بازداشت وی به خاطر قراردادهایش با فیلم و سریال ها نیست،برای این است تا مشخص شود منشا سرمایه وی از طریق بانک سامان و صندوق ذخیره فرهنگیان یا هر موسسه دیگری است یا با تلاش شبانه روزی و عرق ریختن خودش به دست آمده است.بودن پرونده در مرحله تحقیقات به معنی این نیست که وی از اتهامات مبراست،بلکه برای این است تا مشخص شود با چه اشخاص و موسسات دیگری نیز مراوده مالی داشته و کسب سرمایه کرده است.هرچه مربوط به این پرونده است را باید دادگاه های صالحه بررسی کنند و نظر بدهند.ما قاضی نیستیم که قضاوت کنیم،وظیفه ما روشنگری و ایجاد سوال است.
4-نوشتن این نامه از زندان، برای شفاف شدن قضایا نیست،بلکه برای سرپوش گذاشتن روی مسایل مکشوف و نامکشوف است.اگر هنرمندان متعهد و اهالی شریف رسانه از نویسندگان نامه ننگین و کذایی انتقاد نکرده بودند،جناب امامی باز چنین نامه ای را می نوشت؟!
دکتر منوچهر شاهسواری نباید به این نامه اهمیت دهد و سریع آن را به دهان نزدیک ترین سطل زباله بچپاند!اگر رییس خانه سینما بخواهد تحت فشار برخی دوستان دشمن نما درصدد پاسخگویی به این نامه مشکوک باشد،مطمئنا خود و خانه سینما را بیش از پیش زیر سوال خواهد برد و نیمچه اعتمادی را هم که هنوز به این خانه وجود دارد از بین خواهد برد.
سیدمحمد امامی با این نامه می خواهد ایجاد شک کرده و سرمایه گذاران دیگر را زیر سوال ببرد.این شفاف سازی نیست.شفاف سازی این است که ایشان منشا کسب تمام اموال منقول و غیر منقول خود را به صورت شفاف به دادگاه بیان کرده و مردانه بگوید با سرمایه بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان چه کرده است؟!آنچه مشخص است وی از طریق ارثیه و لاتاری صاحب حداقل 1500 میلیارد تومان ثروت نشده است!
کشیدن پای دیگر سرمایه گذاران و تهیه کنندگان سینما و شبکه نمایش خانگی به این ماجرا منصفانه نیست!مطمئنا اگر کس دیگری هم سرمایه مشکوک یا پول کثیف به این عرصه وارد کرده یا بخواهد بکند، توسط هنرمندان و رسانه ای های آگاه و شریف افشا شده و دادگاه های صالح نیز آنها را پیگیری خواهند کرد.
امیدواریم هرچه سریع تر دادگاه ایشان هم مانند شریکش تشکیل و حکم عادلانه صادر شود تا دیگر جامعه هنری و رسانه ای شاهد این گونه نامه نگاری های عجیب و غریب نباشند.

 

سید رضا اورنگ

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط