جمعه, مارس 29, 2024
خانهاخباربالاترین نشان افتخار سینمای هند برای باچان

بالاترین نشان افتخار سینمای هند برای باچان

اخبار هنری: آمیتاب باچان «جایزه داداصاحب پالکی» بالاترین نشان افتخار سینمای هند را دریافت می‌کند.

آمیتاب باچان اسطوره سینمای بالیوود بالاترین نشان افتخار سینمای هند جایزه موسوم به داداصاحب پالکی را دریافت می کند. این خبر روز سه شنبه ۲۴ سپتامبر توسط پرکاش جوادکار وزیر رسانه هند اعلام شد.

در بیانیه جایزه باچان آمده است: آمیتاب باچان افسانه ای که موجب سرگرمی و الهام بخش شدن دو نسل از مردم شد به اتفاق آرا به عنوان دریافت کننده «جایزه داداصاحب پالکی» انتخاب شد. کل کشور و گروهی از مردم در سراسر جهان خوشحال هستند. صمیمانه ترین تبریک من نثار وی باد.

نام این جایزه بر اساس نام داداصاحب پالکی کسی که اولین فیلم هندی را در سال ۱۹۱۳ با نام «راجا هاریشچاندرا» کارگردانی کرد، انتخاب شده است.

آمیتاب باچان هم در واکنش به این خبر در توییتر خود نوشت: واژه های اندکی برای واکنش به این افتخار یافت می شود، بسیار سپاسگزار و از صمیم قلب قدردان هستم.

باچان ۷۶ ساله بیش از ۵۰ سال است که در سینمای هند فعالیت می کند. او از سال ۱۹۶۹ بازیگری را آغاز کرده و در بیش از ۲۰۰ فیلم به ایفای نقش پرداخته است.

باچان در هالیوود هم بازی کرده است که نخستین آن مربوط به فیلم «گتسبی بزرگ» ساخته باز لورمن با بازی دی کاپریو است.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط