شنبه, آوریل 20, 2024
خانهجشنواره هاجشنواره فیلم فجرنشست خبری فیلم سینمایی «بی صدا حلزون»

نشست خبری فیلم سینمایی «بی صدا حلزون»

اخبار هنری :  با توجه به موضوع فیلم که درباره زندگی ناشنوایان است دو نفر از رابطین ناشنوایان در این نشست حضور دارند و صحبت های مهمانان را با زبان اشاره منتقل می کنند.

 بهرنگ دزفولی زاده کارگردان:

ساختار و قصه و فضای فیلم می طلبید که ریتم این فیلم اینگونه باشد. هدف اصلی ما آشنایی مخاطبان با دنیای ناشنوایان است.

جامعه ناشنوایان فقط در هفته ناشنوایان و یا هفته بهزیستی دیده می شوند. در ابتدا اهمیت داشت تا از بازیگرانی استفاده کنیم که تکلیف شان با موضوع زبان بدن روشن باشد. قصد داریم که فیلم اکران عمومی شود تا شناخت مردم از این جامعه بیشتر شود. پروسه انتخاب بازیگر بخاطر شرایط نقش چند ماهی طول کشید. بازیگران این فیلم جزو جسورترین بازیگران بودند چرا که یادگیری زبان اشاره و اجرای آن شرایط ویژه ای را می طلبید.

با همراهی نویسنده فیلمنامه چند ماه در انجمن ها و کانون های مرتبط با فعالیت های ناشنوایان حضور پیدا کردیم تا ویژگی و قابلیت های زبان اشاره را متوجه شویم. زبان اشاره گونه های متفاوت و مختلفی دارد. بسیاری از ناشنوایان چند سکانس از فیلم را قبل از آماده اکران شدن دیدند و مشکلی با زبان اشاره مورد استفاده در فیلم نداشتند.

هیچ گونه تبلیغی برای موضوع کاشت حلزون در این فیلم انجام نشده است. ما خواستیم اطلاعاتی را در این زمینه که ناشنوایان می توانند این کار را انجام دهند و یا ندهند در اختیار این جامعه قرار دهیم.

با ساخت این فیلم قصد داشتیم یک شنوا بداند که یک ناشنوا چگونه زندگی می کند؟ چه صداهایی را می شنود؟ و یک ناشنوا تا چه اندازه صداها را می شنود؟ در این راه با کارشناسان مختلف شنوایی صحبت کردیم و مشاوره گرفتیم.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط