شنبه, آوریل 20, 2024
خانهنقد و یادداشتنقدی بر فیلم Good News

نقدی بر فیلم Good News

اخبار هنری : وارون باترا (اکشی) و همسرش دیپتی (کارینا) یک زوج در طبقه متوسط در بمبئی هستند که بعد از سال ها زندگی مشترک تصمیم به بچه دار شدن می گیرند ، از طرف دیگر یک زوج جوان پنجابی و پولدار ساکن شهر چاندیگار را نشان می دهد که در صدد بچه دار شدن هستند. به همین خاطر هر دو زوج در یک کلینیک سطح بالا که توسط دکتر جوشی (عادل حسین) و همسرش (تیسکا چوپرا) اداره میشود IVF را انجام می دهند اما به دلیل شباهت فامیلی این دو زوج اسپرم های آن ها جا به جا می شود. به همین خاطر زوج ساکن چاندیگار به خیال اینکه ممکن است آن زوج بچه شان را سقط کند به بمبئی می آیند و در همان ساختمانی که وارون و دیپتی ساکن هستند خانه می خرند.
فیلم نشانگر این واقعیت است که در حال حاضر و در جامعه زوج ها صاحب فرزندی نمی شوند و تحمل و باور این موضوع برایشان سخت است اما این فیلم اشاره ای هم به زوج هایی که چند سال ازدواج کرده و صاحب فرزندی نشده اند هم کرده و سؤالاتی را با خود به همراه دارد.

ای وی اف (IVF) یکی از پر هزینه ترین کارهایی است که در کلینیک های ناباروری انجام می شود و زوجین این کار را برای بچه دار شدن می کنند اگر مخاطب متوجه شده باشد این فیلم سعی در تبلیغ این مورد هم کرده و همان طور که فیلم نشان داده است این مشکل بدون درد و به آسانی انجام نمی گیرد.

این فیم آمیخته شدن مشکلات مسائل مربوط به داستان و نگرانی های عاطفی را در ذهن مخاطب قرار می دهد. چیزی که در این فیلم بسیار به آن اشاره شده است کاراکتری است که کارینا کاپور نقشش را ایفا می کند زیرا تنها شخصیتی در فیلم است که از یک نوه آشفتگی عاطفی رنج می برد اما بعد از مدتی این احساس تنش در او متوقف می شود.

این فیلم با وجود اینکه داستان کمدی دارد از مخاطب خواسته که نگرانی های مربوط به واقعیت زندگی را نادیده بگیرد و به عنوان یک گزینه تصویب شده به سختی می توان آن را مورد کاوش قرار داد.

در این فیلم تنها کاراکتری که توسط بازیگران دیگر نادیده گرفته شده وارون ( با بازی اکشی) است، زیرا این کاراکتر به عنوان شخصیت بی مسئولیت در فیلم نشان داده شده که حتی سعی نمی کند که بفهمد اطراف خود چه می گذرد. در حالی که داستان فاقد عمق مجدد است امروزه ممکن است این سوال برای مردم امروزی پیش بیاید که آیا این یک نکته ضروری در فیلم کمدی و گفت و گو در واقع شوخ طبعی قهرمان فیلم است؟ در مورد وسواس های بییننده در مورد فرزندان ستاره های فیلم و اینکه بازیگران فیلم چگونه IVF را به یک نظریه پر رزق و برق تبدیل کرده اند مواردی وجود دارد. در فیلم نامه درخشش هایی را نشان می دهد اما به طور کلی با توجه به فرضیه ، تلاش کمی در بخش نویسندگی می تواند سطح فیلم را بالا ببرد.

چیزی که در این فیلم در مورد اکشی کمار می گوید این است که او بیش ار 100 درصد خود را به هر شکلی در این پروژه نشان می دهد به این منظور که هر آنچه که از او خواسته شده بود را انجام داده و بزرگترین لحظه زمانی است که همه در حال سیگار کشیدن هستند و نمی توانند در یک وضعیت جدی بخندند. کارینا کاپور در فیلم هم آتشین است و هم آسیب پذیر ، او به عنوان زن شوهر دار سعیدکرده که تقابل یا لهتر بگوئیم مقابل هم قرار گرفتن بک زوجی که چند سال در کنار یکدیگر زندگی می کنند را به تصویر بکشد.

فیلم Good News در جاهایی با صدای بلند، احمقانه و پررزق و برق است اما جالب و دور بودنش باعث خنده مخاطبان می شود.

 

شهره سلمانی

 

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط