پنج‌شنبه, مارس 28, 2024
خانهنقد و یادداشتنقد فیلم تاناجی

نقد فیلم تاناجی

اخبار هنری : غرور ماراتا که در قلعه کوندانا مورد بازنگری قرار گرفته از اهمیت استراتژیکی برلی آرانگلز برخوردلر بود، زیرا از آنجا می توانست شیواجی را مجبور کند که قلعه را پس از پیمان پوراندار واگذار کند و از اینکه آن را پس بگیرد نا امید می شود. تاناجی مالوساره سردار مورد اعتماد او به همراه گروهی از سربازان دیهار با بالا رفتن از دیوارها به ظاهر غیر قابل باور نفوذ کرده و راجپوت را به تصرف خود در می آورند و فرمانده در اورنگ زیب را که توسط اودبهان مسؤل و مالک قلعه بود را شکست می دهند.
تاناجی با به دست آوردن این هدف زندگی خود را از دست می دهد و قلعه شیواجی برای این فداکاری او نامش را به سیناگاد تغیید می دهد زیرا او مانند شیر جنگیده بود .

این داستان فیلم قهرمانانه و حماسی تاریخی تاناجی به کارکردانی ام رات است. در این فیلم قهرمانان تاناجی تبدیل به اسطوره ای شده اند که در نمایش فلکورماهاراشترا به شکل مظهر شجاعت دیده می شوند.  این فیلم با همین احساس در ذهن ساخته شده .

از این رو این فیلم با تولید فیلم هایی مانند باهوبالی رقابت می کند تا کیفیت افسانه ای بزرگتری از زندگی را فراهم آورد.

مقیاس عظیم این درام جنگی، صحنه های نبرد خلاقانه، صحنه های صعود به لبه های صندلی یا تقابل نهایی بین تاناجی و اودبهان طراحی شده اند تا نفس مخاطب را بگیرد. یکی از منتقدان سینما اعتقاد دارد که تضمینی برای دقت در تاریخ وجود ندارد بنابراین به دنبال یافتن حقایق در اینجا مطلبی نیست.

این فیلم این نکته را بیان می کند که هندوها ضربه بزرگی به مسلمانان وارد کرده اند اما خوشبختانه جنون گرایی به تسخیر رسیده است . این فیلم تنها یک درام جنگی و ساده نیست بلکه به انواع مختلفی از فتنه ها نیز می پردازد و به بیننده این را هم نشان می دهد که مکانیسم های پشت صحنه اغلب برای تولید یک نتیجه مثبت مؤثر بودند. یک فیلم اکشن خوب به یک هسته عاطفی هم نیاز دارد تا از آن بالا برود.

در فیلم صحنه های تاناجی با همسر و فرزندان خود و همچنین پادشاهی او شادابی همه را زنده می کند. کاراکتر تاناجی یک شوالیه سفید است و پای همه چیز ایستاده اما اودبهان شخصیتی سیاه و خاکستری و برای پیشبرد اهداف خود کارهای عادلانه و ناعادلانه انجام می دهد.
هر دو شخصیت شجاع و جسور هستند اما اودبهان بی رحم و حیله گر است و همین مسئله باعث شده که شخصیت او در فیلم جالب تر و مورد توجه تر قرار بگیرد و موضوع فیلم را جالب تر کند.
سیف علی خان در این فیلم ایفاگر کاراکتر اودبهان است که و تا اینجا توانسته نقش خود را به خوبی بازی کند. نقش او در فیلم سرگرم کننده است و یا اینگونه گفت سوال های زیادی در مورد این کاراکتر وجود دارد اما برعکس تاناجی که نقش آن را اجی دیوگان بازی می کند یک قهرمان واقعی و مستقر است که علاوه بر فداکاری، به سرزمین مادریش شیواجی عشق می ورزد. فیلم تاناجی فیلمی است که واقعا ارزش یک بار دیدن را دارد و همچنین می تواند برای طرفداران اجی دیوگان جالب و هیجان انگیز باشد که برای اولین بار اجی را در یک فیلم تاریخی ببینند

فروش سومین هفته تنهاجی:

هفته اول: 118.91 کرور
هفته دوم: 78.54 کرور
هفته سوم: 40.42 کرور/ مجموع: 237.87 کرور ( باکس آفیس ایندیا: 232 کرور)
فروش ناخالص جهانی: 315 کرور ( 44 میلیون دلار)

– چهاردهمین فیلم پرفروش تاریخ بالیوود. هدف بعدی این فیلم، شکست رکورد سیمبا است . (240 کرور)

لقب درگیشه:
باکس آفیس ایندیا: بلاک باستر ( فوق العاده موفق)
تاران آدارش: سوپر هیت ( بسیار موفق)

 

بازیگران: اجی دیوگان، کاجول، سیف علی خان

کارگردان: ام رات

محصول : 2020

کشور : هندوستان

 

شهره سلمانی

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط