جمعه, مارس 29, 2024
خانهنقد و یادداشتنقد و بررسی فصل دوم Titans: بازگشت خسته‌کننده سریال تاریک DC با...

نقد و بررسی فصل دوم Titans: بازگشت خسته‌کننده سریال تاریک DC با پایانی امیدوارکننده

اخبار هنری: نمی‌توان درباره فصل دوم سریال ابرقهرمانی Titans «تایتان‌ها» صحبت کرد و حرفی از پایان خسته‌کننده فصل اول آن نزد. احتمالا بدانید که ۱۲ اپیزود برای فصل اول این سریال تاریک DC فیلمبرداری شد، اما به دلیل برخی تصمیمات نامشخص در پشت صحنه، فقط ۱۱ اپیزود آن منتشر شدند. قسمت پایانی به نام دیک گریسون (Dick Grayson) بیشتر یک سروصدای گیج‌کننده بود تا اینکه یک پایان مناسب باشد، که تمام آن در تصورات دیک گریسون (با بازی برنتون توایتز (Brenton Thwaites)) که توسط ترایگون به وجود آمده بودند جریان داشت. در این تصورات بتمن دیوانه شده بود و خط داستانی اصلی ریچل (با بازی تیگن کرافت (Teagan Croft)) که در حال رقابت بزرگی با پدر شیطانی خودش بود نادیده گرفته شد. بازگشت Titans برای فصل دوم – با اپیزود ترایگون (Trigon) به کارگردانی کارول بانکر (Carol Banker) و نویسندگی آکیوا گلدزمن (Akiva Goldsman)، جف جانز (Geoff Johns) و گرگ واکر (Greg Walker) – داستانی بامزه، دیوانه‌وار و شبیه داستان خانه‌های تسخیرشده است که در واقع قرار بود قسمت پایانی فصل اول باشد.

این قضیه به دلایل مختلفی ناراحت‌کننده است که یکی از آن‌ها این است که فقط اپیزود Trigon در اختیار منتقدان قرار گرفته است، پس نمی‌توان کیفیت فصل دوم را با این اپیزود سنجید. اما مشکل اصلی این است که این اپیزود مانع پرش داستانی فصل دوم می‌شود. وقتی Titans آغاز شد می‌توانستیم آن را یک شروع مشکل‌دار بنامیم، اما در نهایت به لطف روحیه تیمی ابرقهرمانی شخصیت‌هایش، نقش‌آفرینی عالی رایان پاتر (Ryan Potter) در نقش گار لوگان و کرافت در نقش ریچل راث و معرفی شخصیت‌های جدیدی مثل جیسون تاد بامزه با بازی کوران والترز (Curran Walters) به یک سریال جذاب تبدیل شد. اپیزود Trigon به همان اندازه جذاب است، اما به هر حال به نظر می‌رسد در حال تلف کردن وقت ماست؛ بیشتر سه چهارم اپیزود برای به پایان رساندن داستانی است که تقریبا یکسال پیش آن را دیده بودیم، سپس شاهد جدایی مسیر شخصیت‌ها مثل پایان یک فصل هستیم، و به نوعی فقط ۱۲ دقیقه پایانی این اپیزود بخشی از فصل دوم هستند.

متاسفانه اپیزود Trigon پایان خوبی ندارد. سیموس دور (Seamus Dever) بازی جذاب و مناسبی در نقش پدر شرور داستان دارد، اما در بیشتر بخش‌های اپیزود، شاهد شخصیت‌ها هستیم که در حال پیمایش تصورات خود از بدترین ترس‌هایشان هستند. (تصوراتی که هم ما می‌دانیم و هم آن‌ها می‌دانند خیالی هستند، که از نظر داستانی آزاردهنده است.) باز هم می‌گویم این اپیزود احتمالا به عنوان قسمت پایانی فصل اول خیلی موفق‌تر عمل می‌کرد. اما خیلی عجیب است که فصل دوم سریال خود را با تمام کردن یک خط داستانی عظیم و پرخطر آغاز کنید. و وقتی این داستان به پایان می‌رسد، با یکی از کلیشه‌ای ترین روایت‌ها تمام می‌شود: یک شخصیت به این دلیل از حالت خلسه خارج می‌شود که یک شخصیت دیگر خیلی خیلی شدید از او خواهش می‌کند این کار را بکند.

اما با وجود این مشکلات، پس از اپیزود Trigon هنوز به فصل دوم Titans امیدوار هستم. یک چهارم پایانی اپیزود روشنایی متفاوتی دارد که تاکنون در این سریال ندیده‌ایم – این بخش از نقد کمی از داستان اپیزود اول را لو می‌دهد – اگرچه سوپربوی و کریپتو در صحنه پس از تیتراژ قسمت پایانی فصل اول حضور داشتند، در اپیزود اول فصل دوم آن‌ها را نمی‌بینیم. البته نگاه کوتاهی به بروس وین با بازی ایان گلن (Iain Glen) داریم، و این بازیگر ایرلندی نقش نسخه خسته میلیاردر یاغی را عالی بازی می‌کند. Titans سریال پرسروصدایی است، اما مکالمات آرام دیک و بروس درباره گذشته دردناک این رابین سابق برخی از تاثیرگذارترین لحظات سریال را رقم می‌زنند.

ما همچنین ایسای مورالز (Esai Morales) را در نقش اسلید ویلسون قاتل و مزدور یک‌چشم ملقب به دث‌استروک ملاقات می‌کنیم. البته چیز زیادی از خط داستانی او نمی‌بینیم – تمام این بخش‌های فصل دوم در بخش پایانی اپیزود قرار گرفته‌اند – اما در داستان او شاهد حال و هوایی شبیه John Wick «جان ویک» خارج شده از بازنشستگی هستیم که طرفداران جذب آن خواهند شد.

اما اپیزود Trigon پایان امیدوارکننده‌ای دارد چون در پایان آن گروه تایتان‌ها بالاخره احساس می‌کنند که به تایتان‌ها تبدیل شده‌اند. تاریک‌ترین سریال DC می‌تواند هر چقدر بخواهد تاریک و خشن باشد، اما در واقع یک داستان خانوادگی و بلوغی است که خیلی خوب روایت می‌شود. لحظات پایانی این اپیزود دقیقا نشانگر چنین فضایی هستند. این مسیر جدیدی برای سریالی است که با زخمی کردن زیر شکم یک نفر توسط رابین آغاز شده بود. قطعا دوست دارم شاهد مکالمات آرام دیگری بین دیک و بروس باشم چون درباره نگاهی متفاوت به گذشته، مسئولیت پذیری و کنار آمدن با مشکلات زندگی هستند. به نظر می‌آید این مسیر جدید سریال Titans هم هست، که قصد دارد با نگاهی به گذشته خودش، با مشکلات جدیدش کنار بیاید.

پخش فصل دوم سریال Titans از امروز ۶ سپتامبر (۱۵ شهریور) آغاز می‌شود.

 

منبع : آریامووی

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

1 نظر

  1. واقعا نقد خوبی نبود نمی دونم چرا بعضی اومده بودن گیر داده بودن به دارک بودن فصل اول خوب به ما چه ربطی داره تو فیلم لایت دوست داری؟؟واقعا به بهترین نحو ما درگیری دیک رو با خودش شاهد بودیم شاید باید ریون رو دوباره خطرناکتر نشون می دادن اما مبارزه پایانی واقعا معلوم بود که جلوه های ویژه ی کافی در توان اون ها نیست و به خوبی این قضیه رو جمع کردن طراحی ترایگان مقداری ضعیف بود و من نمره ی ۹ رو به این سریال به نسبت انتظارات می دم

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط