شنبه, آوریل 20, 2024
خانهنقد و یادداشتنقد و بررسی فیلم اسباب بازی های 4

نقد و بررسی فیلم اسباب بازی های 4

اخبار هنری : دیزنی و پیکسار همچنان با یک نمایش کامل و درخشان دیگر داستان اسباب بازی ها را ادامه می دهند. این فیلم یک دنباله جامع در همه جبهه های داستانی برای این انیمیشن است. این قسمتِ داستان اسباب بازی ها طنزی شیرین را با یک طرح انتزاعی ، احساسیِ پیچیده ترکیب می کند. در واقع خیلی ها از جمله من، ساختن قسمتی دیگر برای این انیمیشن عالی را بعد از آن دنباله بی نظیر قسمت سوم، یک کار اشتباه و احمقانه می دانستند. اما حالا بعد از گذشت چیزی نزدیک ده سال دوباره شاهد یک اثر پخته و دیدنی دیگر در غالب داستان اسباب بازی ها هستیم. فیلم TOY STORY 4 در واقع بهتر از آن چیزی است که انتظارش را داشتیم با آن روبرو شویم. این قسمت ویژگی های خارق العاده شخصیت های قدیمی مورد علاقه شما را دوباره به ارمغان می آورد ، و همچنین با معرفی چند چهره تازه که در این ماجراجویی دنیای اسباب بازی ها به وجود می آیند ، شما را به احساسات خوش قسمت های قبل پرتاب می کند. شخصیت های جدید داستان اسباب بازی ها با چنان ایده احساسی عمیقی خلق شده اند که دوست نداشتن آنها کار بسیار دشواری است. احتمالا از آخرین فیلم این فرنچایز باید به یاد داشته باشید که ، وودی (تام هنکس) ، باز (تیم آلن) ، بو پِپ (آنی پوتس) و دیگر اسباب بازی ها خانه جدیدی را پیدا کردند که یک دختر کوچک به نام بانی (مادلین مک گراو) صاحب آنها شده بود. اما به رَسم پیشرفت روزگار بانی که دختر بچه ای رو به بزرگ شدن است نیز باید به مدرسه برود، و همین موضوع بابِ جدیدی برای ماجراجویی تازه وودی است. دختر کوچک با تغییرات جدی روبرو است، و یکی از آنها این واقعیت است که او از بازی با گاوچران وودی خسته شده است، اما وودی دست بردار نیست و پا در مسیری می گذارد که شاید هر کسی آن را انجام ندهد. در عوض حضور وودی در این مسیر، او خود را تبدیل به محافظ شخصیت جدیدی به نام Forky (تونی هیل) می کند ، چیزی که بانی در کلاس می سازد و وقتی به طور رسمی یک اسباب بازی خوانده می شود ، به طور خودکار زنده می شود. به زودی ، گاوچران قدیمی متوجه می شود که این “اسباب بازی” عجیب و غریب صاحبش بانی را خوشحال می کند ، بنابراین او تصمیم می گیرد که تمام تلاش خود را برای محافظت از آن انجام دهد. اما این یک وظیفه به مراتب چالش برانگیزتر می شود، وقتی که بانی و خانواده اش وسایل خود را برای سفر تابستانی آخر هفته بسته بندی می کنند.

فیلم های Toy Story همیشه این توانایی را داشته اند که هم جوان و هم پیر را با هم خوشحال کنند. در حقیقت ، من مایل به شرط بندی در این مورد هستم که بیشتر گریه های بینندگان TOY STORY 3 مربوط به بزرگسالان بوده است. روشی که این انیمیشن ها با قدرت تخیل بالای سازندگانشان ارائه می دهند، هنوز هم می تواند استعاره ای درخشان برای کودکان، جهت چگونگی مواجهه با زندگی چالش برانگیز پیش رویشان باشد. فیلم جدید به کارگردانی جاش کولی – با فیلمنامه ای از اندرو استنتون و استفانی فولسوم – ایده جالب دیگری را ارائه می دهد ، و یک فیلم قدرتمند است. چه اتفاقی می افتد که زمان آن می رسد که در زندگی به جلو بروید و جهت جدیدی پیدا کنید؟ و چگونه کسانی که شما را ترک می کنند پس از جدایی با آن کنار می آیند؟ ممکن است این ایده و خط داستانی کمی تاریک به نظر برسد ، اما TOY STORY 4 آن را با شادی و عجایب خاصی ارائه می دهد – و شاید چند آدمک واقعاً ترسناک هم این وسط باشد. یکی از بهترین موارد در مورد قسمت جدید این است که شخصیت های تازه بسیار بیشتر از آنچه انتظار می رود جذاب، فراوان و کاربردی هستند. صادقانه بگویم ، که قبل از تماشای این ویژگی های خاص و دیدنی شخصیت Forky، او کاملاً مضحک به نظر می رسید. تصور این که در این چند سال این میزان اسباب بازی ببینیم و ناگهان یک کار دستی به شدت بَچگانه و ابتدایی تبدیل به یک شخصیت محبوب و عجیب در این بین شود، واقعا ایده به شدت ترسناک و نابی به نظر می رسد. جالب اینجاست که این ایده مُنجر به یک رابطه داستانی زیبا بین وودی و فورکی می شود، که خود راهی برای درس های جدید از زندگی باز می کند. در این بین ما شاهد یک شخصیت پُر دامنه و قصه دار به نام گبی گبی نیز می شویم که با صدا پیشگی کریستینا هندریکس با استعداد بدل به یک موجود خواستنی و قابل توجه دیگر در این انیمیشن می شود. و پس از آن Keanu Reeves به عنوان دوک کابوم ، یک موتورسوار شیرین است که کمی ترسو تر از یک اسباب بازی شجاع است، و همچنین ، شما شاهد جردن پیل و کیگان-مایکل کِی هستید که به عنوان بانی و داکی ، یک جفت اسباب بازی سرخوش و ترکیبی را به بیننده نمایش می دهند.

با این حال ، به دلیل انبوه اسباب بازی هایی که وارد می شوند و بانی آنها را نگه می دارد ، بسیاری از شخصیت های محبوب گذشته فرصت هنرنمایی و دلبری از بینندگان را پیدا نکرده اند. در حقیقت ، تعداد کمی از آنها – مانند شخصیتهای بیگانه اما دوست داشتنی – به حداقل حضوری می رسند تا اصولاً در حکم یک کادو باشند. گفتنی است ، دیدن همه آنها دوباره با هم حتی در مدتی کوتاه هم، تجربه ای بسیار رضایت بخش تر از آن چیزی است که انتظار دارید. همچنین ، فیلمنامه با این کار خواسته یک داستان شگفت آور شخصی را برای وودی ایجاد کند ، که نه تنها این فصل خاص را به روشی معنی دار می بندد ، بلکه با باز کردن چشم انداز های جدید برای همه اسباب بازی های خارج از خانه ، امکان ادامه این اثر محبوب را نیز فراهم کرده است. پایان و فینال این قسمت دَرهای های جذاب، احساسی و رو به پیشرفتی را برای این فرنچایز محبوب باز می کند که خود آن یک امتیاز مثبت برای سازندگان محسوب می شود. این پایان یک تغییر خوشگل برای کاراکتر وودی و سپاس گذاری بزرگی برای وفاداری این کاراکتر در طول این سالیان است.

فیلم TOY STORY 4 دنباله ای بسیار موفق است که هر آنچه که یک بیننده برای لذت بردن از این فرنچایز لازم دارد در اختیارش قرار می دهد. آخرین قسمت این انیمیشن خاطره انگیز یکی از بهترین و درخشان ترین فیلم های امسال است. تنها اشکال برخی از افراد ممکن است این باشد که معدود شخصیت های آشنا در این فرنچایز به اندازه اعتبارشان بر صفحه نمایش وقت نمی گیرند. با این وجود حتی هنوز هم ، مقاومت در برابر دیدن Woody و Bo Peep به روشی جدید غیرممکن است ، در عین حال سرگرم کننده است که دوستان همیشه سعی در کمک به سایر اسباب بازی های نیازمند یاری دارند. این فیلم مانند سایر قسمت های این مجموعه ، می تواند چند درس فوق العاده را به بینندگان جوان بیاموزد ، اما هرگز نمی تواند خنده و اشک را برای بزرگسالانِ در اتاق به اندازه قسمت سوم به ارمغان بیاورد. اگر در مورد چگونگی ادامه یک فیلم خوب بعد از کاری که TOY STORY 3 انجام داد تردید داشتید و یا دارید ، از این فیلم نترسید ، زیرا این اثر زیبا نزدیک به یک راه حل عالی برای ادامه این ماجراجویی جالب است.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط