جمعه, مارس 29, 2024
خانهپارادیزوپارادیزو : سرگئی آیزنشتاین

پارادیزو : سرگئی آیزنشتاین

اخبار هنری : سرگئی آیزنشتاین وقتی اولین فیلمش را ساخت تنها بیست‌وشش ساله بود در حالی که دوستان جوان‌ترش به او لقب پیرمرد داده بودند. آیزنشتاین مهندسی خوانده بود و در دوران اوج تلاطمات روسیه در کنار احداث پل، قطارهای تبلیغاتی را تزیین می‌کرد و به اجرای نمایش‌های خنده‌دار هجوآمیز برای ارتش سرخ کمک می‌کرد و پیرو جنبش هنری کانستراکتیویسم بود که مدرنیست‌های هنری را تشویق می‌کرد برای هنر خود کارکرد اجتماعی پیدا کنند و هنرمند را با مهندس و اثر هنری را با ماشین مقایسه می‌کردند و کار هنری را محصول مونتاژ اجزای تشکیل‌دهنده آن می‌دانستند. آیزنشتاین همیشه می‌گفت گذر او از تئاتر به سینما در سال 1924 اتفاق افتاده است که نمایشی به نام «ماسک گاز» را در سالن نمایش بلکه در کارخانه گاز واقعی کارگردانی کرد.
اهمیت آیزنشتاین به نقش او در جنبش مونتاژ شوروی است که او مهم‌ترین نظریه‌پردازش به شمار می‌آید. او می‌گفت برخلاف نظر پودوفکین و کوله‌شف، نماها نباید به هم پیوسته باشند، بلکه باید به شیوه‌ای حاد با هم برخورد کنند. و این برخورد از تقلیدی از دیالتیک می‌دانست که موجب پیدایش هم‌نهادی می‌شود که چیزی بیشتر از عناصر اولیه است. به این ترتیب مونتاژ می‌توانست مفهوم جدیدی ایجاد کند و اعتقاد داشت با این شیوه تدوین سینما تنها قصه نمی‌گوید، بلکه می‌تواند مفاهیم انتزاعی را به مخاطب انتقال دهد.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط