سه‌شنبه, آوریل 23, 2024
خانهاخبارنکاتی درباره آلفرد هیچکاک + گلچین از نقش های کوتاه هیچکاک

نکاتی درباره آلفرد هیچکاک + گلچین از نقش های کوتاه هیچکاک

اخبار هنری : در دوران کودکى، یک بار پدرش او را به همراه یک نامه به اداره پلیس محلى فرستاد. افسر پلیس نامه را خواند و بلافاصله به مدت ده دقیقه به دستان آلفرد دستبند زد. بعد دستبند را باز کرد و برایش توضیح داد که این سرنوشت کسانى است که کارهاى بد انجام مى دهند. هیچکاک از آن روز به بعد همیشه از پلیس مى ترسید.

هیچکاک در سال 1923 اینگونه وارد حرفه کارگردانی شد : کارگردان فیلم «همیشه به همسرت بگو» وسط فیلمبردارى بیمار شد و هیچکاک که قرار بود تنها تیتراژ پایانی فیلم را تهیه کند فیلم را تمام کرد.!!

او در زمانی که بازیگران سینما بیش از فیلم سازان شهرت داشتند به جرات میتوان گفت تنها کارگردانی بود که بیش از بازیگران اعتبار و محبوبیت داشت.

هیچکاک را به سبب هیجان و دلهره اى که در فیلم هایش جارى است «آقاى دلهره» نامیده اند. در اکثر فیلم هاى هیچکاک تم اصلى جنایتى است که پرده از هویت انسان ها برمى دارد.

هیچکاک به رغم آوازه اش در عالم سینما هرگز موفق به دریافت جایزه اسکار نشد.

هیچکاک در فیلم هایش نوآورى هاى متعددى داشته است. مثلاً فیلم «طناب» او تنها فیلم تاریخ سینما است که بیشترین سکانسهای طولانی در آن گرفته شده و بدون کمک از عامل مهمی به نام تدوین شکل گرفته است.تمام صحنه های این فیلم در یک لوکیشن ساخته شده است.

زمانی ارنست همینگوی گفته بود که اگر در داستانی یک تفنگ را که بر روی دیوار قرار دارد توصیف کردید، در طول داستان باید این تفنگ نقشی را ایفا بکند.سینمای هیچکاک مصداق بارز جلوه گری این عقیده همینگوی است.هر صحنه یا تصویری در یک جای فیلم بکار می آید.

در فیلم سرگیجه اتاق مادلن با نور سبز چراغ بیرونی هتل روشن است. دلیل این کار هیچکاک را استفاده دراماتیک هیچکاک در صحنه های بعدی نظیر بیرون آمدن جودی از حمام دانسته اند.

در فیلم طناب دلیل دائم جلوی دید بودن کتابها و حرف از کتاب زدن بین بازیگران این بود که نهایتا کتابها با طنابی که ساعتی قبل برای جنایت از آن استفاده شده بسته شود.

پس از نمایش فیلم هولناک روح( یا همان بیمار روانی) هیچکاک نامه‌ای از یک پدر دریافت کرده بود که با عصبانیت نوشته بود دخترش پس از دیدن این فیلم دیگر حاضر به دوش گرفتن نیست. هیچکاک در جواب نوشته بود:
«بفرستینش خشکشویی»!!

هیچکاک در زمان پخش فیلم بیمار روانی دستور داده بود که پس از شروع هر سانس به هیچ عنوان کسی را به سالن راه ندهند. دلیل آن هم این بود که قهرمان فیلم در همان نیمه اول فیلم به قتل میرسد و برای کسانی که بعد از این اتفاق برای دیدن فیلم وارد سینما میشدند فیلم بی سر و ته جلوه میکرد.

استاد بزرگ تعلیق درسینما در تاریخ 29 آوریل 1980 چشم از جهان فرو بست.

 

ویدیوئی از تمام نقش های کوتاهی که آلفرد هیچکاک در فیلم هایش بازی کرده بود…

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط