شنبه, آوریل 20, 2024
خانهنوستالژینگاهی به فوق ستاره های دهه 90 سینمای بالیوود

نگاهی به فوق ستاره های دهه 90 سینمای بالیوود

اخبار هنری :

افتتاحیه و استاردام در دهه نود:

در دهه نود سینمای بالیوود، فیلمها برای تأمین هزینه هایشان حتما باید طولانی مدت در سینما حضوری پایدار میداشتند و تنها آخرهفته و افتتاحیه با توجه به تعداد سینما در آن زمان اصلاً کافی نبود و حضور چندین هفته ای یک فیلم در گیشهٔ دهه نود مستقیماً مربوط به اسامی ستاره و ترند رسانه نبوده و با داستان فیلم بعلاوهٔ آهنگ های محبوب و خاص دهه نود ارتباط مستقیم داشته است. همچنین هدایت فروش فیلمها از سینماهای تک سالن و پرازدحام بود و محدودیتهای اکران بیشتری نیز وجود داشت. با بررسی فروش فیلمها براحتی میتوان فهمید در آن زمان ستارگان مقطعی و فوق‌العاده زیادی وجود داشت، بیشترین تعداد ستاره در تمام ادوار و دهه های هند مربوط به دهه نود است و ستارگان جاویدی نیز وارد بالیوود شد. در انبوه این ستارگان فوق‌العاده زیاد (که برخی با نفوذ خاندانی، برخی با اسم پدر، برخی با نقشهای مکمل در فیلمهای بزرگ با افراد نامی، برخی با مجلات و کمپانیها و برخی با چهره و در کنار این فرصت ها با زحمات و انتخابهای هوشمندانه و استعدادهای منحصر به‌فرد خودشان به جایی رسیدند)

تعدادی از این بازیگران آمار بهتری از پرکردن سالن ها در روز اول با اسم خودشان به جای گذاشته اند. فروش خوب و تکمیل ظرفیت حداکثری سالن ها در روز نخست آنهم با رسانهٔ محدودتر در دههٔ نود دستاورد بزرگیست که تعداد محدودی در دهه نود به دفعات به آن دست یافتند. همچنین تعداد اکرانهای پشت سرهم بازیگران زیاد بود و براحتی فیلمها و ایده های رد شده و تکراری زیادی وجود داشت که البته با حتی یک موفقیت در مدت طولانی، بازهم در صنعت فعالشان با توجه قدرت ستارگیشان و استقبال افتتاحیه، پیشنهادهای زیادی داشتند و شکستهایشان نیز کمتر به چشم می آمد. مواردی همچون مقدار فاصله بین اکرانها و فیلمهای چند ستاره ای خصوصاً در این دهه در استقبال مردم موثر است. تمامی بازیگران حاضر در تصویر بالا از محبوبیت های ویژه ای در مقاطعی از دهه برخوردار بودند و قدرت مناسبی داشتند اما در این بین برخی ستارگان نٱمشان برای کشاندن مردم در افتتاحیه ها کافی تر بود!
√ همانطور که پیش تر گفتیم ستارگان قوی زیادی بجز لیست زیر در آن دهه از جمله مادهوری، سونیل شتی، انیل کاپور، سلمان، عامر و یا نانا پاتکار نیز حضور داشتند و بحث ردهٔ برترین ها تفاوت دارد و آمار کلی در تصویر زیر کاملاً واضح و گویا است. همچنین قابل ذکر است که سانجی دات در صورت عدم حاشیه سازی و مشکلات شخصی مؤثر در شخصیت، به راحتی میتوانست تا پایان دهه پا به پای سانی دئول پیش برود، زیرا موجِ محبوبیت اوایل دهه او نیز عظیم بوده است یا ستارگان دیگر با داشتن روابط بهتر یا انتخاب بهتر میتوانستند امار بهتری هم کسب کنند،هرچند با همین آمار از بین ستارگان متعدد آن دهه، جزو پنج ستاره برتر دهه از نظر قدرت افتتاحیه هستند. قدرت آغاز اشخاصی چون امیتاب فارغ از نتیجه فروش نهایی نیز در چندمین دهه حضورش ستودنیست.

شهره سلمانی

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط