جمعه, آوریل 19, 2024
خانهنقد و یادداشتواکنش منتقدان به فیلم Black Bear - خرس سیاه

واکنش منتقدان به فیلم Black Bear – خرس سیاه

اخبار هنری :

فیلم درام و جذاب خرس سیاه (Black Bear)، با بازی آبری پلازا و سارا گوردن اخیرا به نمایش درآمده است و توانسته امتیازات خیلی خوبی را از منتقدان مطرح جهانی بگیرد.

فیلم Black Bear یا در زبان فارسی «خرس سیاه» یکی از جدیدترین آثار درام شرکت مومنتوم پیکچرز (Momentum Pictures) است که به‌دست بازیگر، کارگردان، نویسنده و تهیه کننده بااستعدادی به نام لارنس مایکل لوین ساخته شده است. از جمله آثار این هنرمند ماهر و بااستعداد می‌توان به فیلم Gabi on the Roof in July، فیلم Wild Canaries (قناری‌های وحشی)، فیلم Richard’s Wedding (عروسی ریچارد)، فیلم All the Light in the Sky، فیلم V/H/S/2، سریال Easy و غیره اشاره کرد. در فیلم خرس سیاه، بازیگران هنرمند و بااستعدادی مانند آبری پلازا در نقش الیسون، سارا گوردن در نقش بلیر، کریستوفر ابوت در نقش گیب، لیندزی برج در نقش ماود، الکساندر کوچ در نقش مایک، جنیفر کیم در نقش نورا، شنون اونیل در نقش سایمون، گرانتهام کولمن در نقش باکو، پائولا لازارو در نقش کاهیا و لو گونزالز در نقش کریس و غیره حضور داشتند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم خرس سیاه در تاریخ ۱۴ ژانویه ۲۰۲۰ (۲۴ دی ۱۳۹۸) در جشنواره فیلم ساندنس که بزرگ‌ترین جشنواره فیلم‌های مستقل در آمریکا محسوب می‌شود، برای اولین‌بار به نمایش درآمد. علاوه‌بر این هم این اثر در تاریخ ۴ دسامبر (۱۴ آذر) در سینماهای سرتاسر ایالات متحده به نمایش درآمد. تا به این لحظه این اثر درام امتیاز ۷۹ را از بین ۲۰ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده خود لارنس مایکل لوین بوده است. در بحث تهیه کنندگی این اثر هم خود لارنس مایکل لوین، جولی کریستیاس، جاناتان بلیتستاین، ریچارد جی باسنر، آبری پلازا، سوفیا تکل، مارینا گراسیک و جای کانا فعالیت کرده بودند. این فیلم به‌طور کلی نقدهای مختلفی دریافت کرد که همه آن‌ها در بخش رو به بالا قرار داشتند. از طرف دیگر هم ۸۱ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر درام را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۸۸ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند.

از آن‌جا که مدتی است فیلم Black Bear در سینماهای سرتاسر ایالات متخده نمایش داده شده است، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم Black Bear از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

یک زوج به همراه مهمان خارج شهری خودشان، در یک خانه دریاچه‌ای دور افتاده که در کوه‌های Adirondack قرار دارد، در حال تفریح کردن هستند؛ این مهمان قرار است به واسطه این تفریحات در حرفه فیلمسازی خودش الهام بگیرد و به ایده‌های جالبی برسد. این گروه خیلی زود به درون یک بازی دقیق و حساب‌شده از تمایلات، حسادت و سوءاستفاده میفتند و خبر ندارند که خیلی زود، زندگی آن‌ها چطور به خاطر کار حرفه‌ای این فیلمساز، به یکدیگر می‌پیچد.

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم Black Bear بیندازیم:

مایک لاسل | سان فرانسیسکو کرونیکل

۱۰۰ از ۱۰۰

درنهایت، فیلم خرس سیاه درباره قیمت و هزینه هنر است؛ نه‌تنها هزینه‌ای که هنرمند می‌پردازد، بلکه افرادی که اطراف این هنرمند هستند هم در آخر ناخواسته مجبور هستند هزینه آن را پرداخت کنند. بااین‌حال، در رابطه با تجربه واقعی خود فیلم می‌توان گفت که خیلی حس عمیقی ندارد. درست همانند یک اثر دلهره‌آور، احساس تنش و ناراحتی را به مخاطب می‌دهد. از این نظر، می‌توان گفت که ما با یک اثر دلهره‌آور طرف هستیم که احساسات زیادی دارد و در هر قسمت از مسیر خود جذاب عمل می‌کند.

کلینت ورثینگتون | کانسیکوئنس آو ساوند

۹۱ از ۱۰۰

فیلم Black Bear خیلی بیشتر از یک اثر معمولی است که درگیری‌ها و مشغله‌های فیلمسازان مستقل را به ما نشان دهد؛ کسانی که آسیب‌های احساسی زیادی را در خودشان ایجاد می‌کنند. فیلم خرس سیاه باعث شد تا بازیگران اصلی داستان، حسابی استعداد خود را نشان دهند و بیشتر از آن چیزی است که به نظر می‌آید.

دیوید کینفیلد | اینترتینمنت ویکلی

۹۱ از ۱۰۰

درست است که این فیلم کاملا هوشمندانه ساخته شده اما چیزی که واضح‌تر است، تجربه عاطفی است که به مخاطب منتقل می‌کند. ضربات داستانی ممکن است شما را گیج کند اما احساسات پشت آن‌ها خیلی واضح و مشخص است.

کیتی والش | شیکاگو تریبون

۸۸ از ۱۰۰

این فیلم یک لنز مدرن را در مقابل موضوعات پیچیده هنر، عشق و چشم‌انداز در زمینه داستان‌سرایی می‌گذارد؛ آن هم با یک روش هیجان‌انگیز، جالب و سرگرم‌گننده که صمیمیت زیادی هم در آن حس می‌شود.

ای. ای. داود | ای وی کلاب

۸۳ از ۱۰۰

فیلم Black Bear اثری محسوب می‌شود که فراتر هرگونه تردید خاصی، ثابت می‌کند آبری پلازا استعداد خیلی زیادی برای ارائه کردن دارد؛ خیلی بیشتر از آن چیزی که از خودش نشان داده است. شاید هم این موضوع از قبل واضح شده بود.

لیندزی بار | اسوسیتد پرس

۷۵ از ۱۰۰

ممکن است این فیلم به هیچ‌وجه مرتب یا راضی کننده به پایان نرسد؛ اما می‌توان گفت که مسیری هم که شما را به آن پایان رسانده بود، اصلا باعث نمی‌شود که شما بتوانید انتظار یک چیز خیلی ساده و اساسی را داشته باشید.

دنیس هاروی | ورایتی

۷۰ از ۱۰۰

این فیلم جدی/کمدیِ پر از ماجرا، المان‌های شگفت‌آور و غافلگیر‌کننده زیادی دارد. از طرف دیگر هم شوخی‌های غیرمعمول مختلفی در آن دیده می‌شود. همین موارد است که این فیلم را تبدیل به یک اثر خیلی جذاب می‌کند؛ اگرچه می‌توان گفت که نتیجه آن کمی بحث برانگیز است.

تای بر | بوستون گلوب

۶۳ از ۱۰۰

پلازا در فیلم خرس سیاه استعداد و توانایی‌های خود را به سطوح جدید و خامی می‌برد.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Black Bear نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را اثری جالب، جذاب و سرگرم کننده بدانیم.

فریده صالحی

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط