جمعه, آوریل 19, 2024
خانهنقد و یادداشتواکنش منتقدان به فیلم Minari - میناری

واکنش منتقدان به فیلم Minari – میناری

اخبار هنری : 

فیلم کره‌ای-آمریکایی درام میناری (Minari) از شرکت A24 با بازی استیون ین اخیرا در سینماهای محدودی به نمایش درآمد و توانست امتیازات خیلی خوبی را از منتقدان بگیرد.

فیلم Minari یا در زبان فارسی «میناری» یکی از جدیدترین آثار درام شرکت ای ۲۴ (A24) است که به‌دست تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان بااستعدادی به نام لی ایزاک چانگ ساخته شده است. از جمله آثار این هنرمند می‌توان به فیلم I Have Seen My Last Born، فیلم Abigail Harm (ابیگیل هارم)، فیلم Lucky Life (زندگی خوش‌شانس) و فیلم Munyurangabo اشاره کرد. در فیلم میناری، بازیگران هنرمند و محبوبی مانند استیون ین در نقش جیکوب یی، هان یه-ری در نقش مانیکا یی، آلن کیم در نقش دیوید، نوئل کیت چو در نقش ان، یون یوه-جونگ در نقش سون-جا، ویل پاتون در نقش پاول، اسکات هیز در نقش بیلی، دریل کاکس در نقش آقای هارلن و استر موون در نقش خانم اوه و غیره حضور داشتند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم میناری در تاریخ ۲۶ ژانویه (۶ بهمن ۱۳۹۸) در جشنواره فیلم ساندنس که بزرگ‌ترین جشنواره فیلم‌های مستقل در آمریکا محسوب می‌شود، برای اولین‌بار به نمایش درآمد. علاوه‌بر این هم این اثر قرار بود در تاریخ ۱۱ دسامبر (۲۱ آذر) در برخی سینماهای محدود و انتخاب شده در ایالات متحده نمایش داده شود. البته شرکت ای ۲۴ در نظر دارد تا این فیلم را در تاریخ ۱۲ فوریه ۲۰۲۱ (۲۴ بهمن ۱۳۹۹) به‌صورت بین‌المللی اکران کند. تا به این لحظه این اثر درام امتیاز ۸۷ را از بین ۱۲ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده خود لی ایزاک چانگ بوده است. در بحث تهیه کنندگی این اثر هم دده گاردنر، جرمی کلینر و کریستینا اوه فعالیت کرده بودند. این فیلم به‌طور کلی نقدهای مختلفی دریافت کرد که همه آن‌ها در بخش روبه‌بالا قرار دارند. منتقدان زیادی بازیگران فیلم را مورد تحسین قرار دادند و اعتقاد داشتند که این فیلم با داستان خود، چهره دوست‌داشتنی و صمیمی یک خانواده را به تصویر کشیده است. جالب است بدانید که این فیلم بعد از نمایش در جشنواره ساندنس توانست هم در بخش جایزه بزرگ هیئت داوران و هم جایزه بینندگان را دریافت کند. از طرف دیگر هم ۵۶ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر درام را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۱۰۰ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند.

از آن‌جا که مدتی است فیلم Minari در سینماهای مختلف نمایش داده شده است، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم Minari از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

یک داستان لطیف و گسترده درباره چیزی که ریشه ما محسوب می‌شود. فیلم میناری داستان یک خانواده آمریکایی-کره‌ای را دنبال می‌کند که به یک مزرعه کوچک در آرکانزاس نقل مکان می‌کنند. آن‌ها در تلاش هستند تا رویای آمریکایی خود را محقق کنند. با ورود مادر بزرگ حیله‌گر، بد دهان اما در عین حال فوق‌العاده دوست‌داشتنی به داستان، خانه این خانواده به‌صورت کامل تغییر می‌کند و زیر و رو می‌شود. بی‌ثباتی و چالش‌های زیادی در این زندگی جدید که در منطقه ناهموار اوزارکس ساخته شده، رخ می‌دهد. اما فیلم میناری نشان می‌دهد که با وجود تمام این مشکلات، چقدر این خانواده قوی و انعطاف‌پذیر هستند؛ اینکه واقعا چه چیزی یک مکان را تبدیل به یک خانه می‌کند.

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم Minari بیندازیم:

گلن ویپ | لس آنجلس تایمز

۱۰۰ از ۱۰۰

با وجود تمام مشکلات و دیگری‌هایی که در این فیلم وجود دارد، اما فقط زیبایی و جذابیت است که بیشتر از هر چیزی در ذهن شما باقی می‌ماند. فیلم میناری اسرار خود را با زمزمه به اشتراک می‌گذارد و همینطور که داستان پیش می‌رود، شما متوجه می‌شوید که در لذت غرق شده‌اید.

گرگوری الوود | پلی لیست

۹۱ از ۱۰۰

به سختی یک لحظه ساختگی و مصنوعی در این فیلم دیده می‌شود. همه چیز به‌صورت ارگانیک و در یک فیلم داستان کنار یکدیگر چیده شده‌اند؛ چیزی که خیلی بیشتر از آنکه به نظر می‌آید، سخت و دشوار است.

پیتر دبروژ | ورایتی

۹۰ از ۱۰۰

چانگ با ساختن چنین فیلمی، کیفیت تربیت خانوادگی را تبدیل به یک چیز گرم، لطیف و جهانی تبدیل می‌کند و در معرض نمایش قرار می‌دهد.

جوردن راپ | فیلم استیج

۸۳ از ۱۰۰

یکی از مهم‌ترین و بهترین تصمیماتی که در فیلم Minari گرفته شده، این است که توجه و تمرکز خیلی زیادی روی لحظات بزرگ در مسیر رسیدن به رویای آمریکایی قرار داده نشده است؛ در عوض سازندگان تلاش کردند که تعاملات زیبا و به‌یاد ماندنی را در این خانواده کوچک که گره زیادی در زندگی و کار خود دارند، به وجود بیاید؛ حالا هرچقدر که این تعاملات و لحظات جزئی باشند.

بنجامین لی | گاردین

۸۰ از ۱۰۰

تصویر بسیار زیبای چانگ که از یک خانواده ساخته است، در عین حال هم کوچک و هم به‌نوعی بزرگ به نظر می‌آید؛ خانواده‌ای که سخت در تلاش هستند تا جایگاه خود را در جهان پیدا کنند.

آنتونی کافمن | اسکرین دیلی

۸۰ از ۱۰۰

فیلم میناری اصلا کم‌توان و افسرده نیست؛ با وجود چالش‌های خیلی زیادی که شخصیت‌ها باید با آن‌ها برخورد کنند. عشق چانگ نسبت به شخصیت‌های خود و همچنین زمین کشاورزی آرکانزاس که در آن بزرگ شده است، در سرتاسر این فیلم مشخص است و کاملا می‌درخشد.

بیاتریس لوایزا | ای وی کلاب

۷۵ از ۱۰۰

فیلم Minari آن درام نادر و کمیاب از زندگی محسوب می‌شود که شامل چیزهای خیلی زیادی می‌شود. شما هم اصلا این نیاز را پیدا نمی‌کنید که در پس چارچوب داستان بسیار خاص آن را نگاه کنید تا به چیزهای بیشتری برسید.

پت براون | مجله اسلنت

۶۳ از ۱۰۰

نظم خیلی زیادی که در داستان و طرح کلی آن وجود دارد، باعث می‌شود که شدت و عمق فضاحتی که اعضای خانواده در آن گرفتار شده‌اند، کاهش پیدا کند و آنطور که باید و شاید، سختی را به مخاطب منتقل نکند.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Minari نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را اثری بسیار خوب، جذاب و سرگرم‌کننده بدانیم.

فریده صالحی

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط