پنج‌شنبه, آوریل 18, 2024
خانهنقد و یادداشتواکنش منتقدان به فیلم The Craft: Legacy - حیله: میراث

واکنش منتقدان به فیلم The Craft: Legacy – حیله: میراث

اخبار هنری : فیلم درام، فانتزی و ترسناک حیله: میراث (The Craft: Legacy) اخیرا در ایالات متحده به نمایش درآمد و میانگین نمره متوسطی را از منتقدان مطرح سرتاسر دنیا دریافت کرد.

فیلم The Craft: Legacy یا در زبان فارسی «حیله: میراث» یکی از جدیدترین آثار درام، فانتزی و ترسناک شرکت سونی پیکچرز اینترتینمنت (Sony Pictures Entertainment) است که به‌دست کارگردان، بازیگر، تهیه کننده و نویسنده هنرمند و بااستعدادی به نام زویی لیستر-جونز که آثاری مانند فیلم Band Aid (چسب زخم)، فیلم Confirmation (تایید)، فیلم All Good Things (همه چیزهای خوب)، سریال New Girl (دختر جدید) و سریال The Good Wife (همسر خوب) و غیره را دارد، ساخته شده است. در فیلم حیله: میراث، بازیگران هنرمند و بااستعدادی مانند کیلی اسپینی در نقش لیلی شکنر، گیدین آلدون در نقش فرانکی، لاوی سیمونه در نقش تبی، زویی لونا در نقش لوردس، نیکولاس گالیتزین در نقش تیمی اندروز، میشل موناهن در نقش هلن شکنر، دیوید دوچوونی در نقش آدم هریسون و جولیان گری در نقش ایب هریسون و غیره حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم حیله: میراث در تاریخ ۲۸ اکتبر (۷ آبان) به‌صورت ویدئو به‌درخواست (VOD)، در ایالات متحده به نمایش درآمد. تا به این لحظه این اثر ترسناک امتیاز ۵۵ را از بین ۲۳ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده خود زویی لیستر-جونز است. این هنرمند فیلمنامه این اثر درام را براساس فیلم The Craft (حیله) که در سال ۱۹۹۶ توسط اندرو فلمینگ ساخته شده بود، نوشته است. در بحث تهیه کنندگی این اثر هم داگلاس ویک، لوسی فیشر و جیسون بلوم فعالیت کرده بودند. این فیلم به‌طور کلی نقدهای مختلفی دریافت کرد که اکثر آن‌ها در بخش متوسط و رو به بالا قرار داشتند. منتقدان در نقدهای خود این اثر را مورد تحسین قرار دادند و معتقد بودند که زویی لیستر-جونز مسیر جدید برای این شخصیت‌های عجیب و غریب ساخته است اما داستان به‌گونه‌ای است که تنها می‌تواند طرفداران قدیمی را راضی نگه دارد و طرفداران جدیدی را جذب نخواهد کرد. از طرف دیگر هم ۷۵ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر فانتزی را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۴۷ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند.

از آن‌جا که مدتی است فیلم The Craft: Legacy در ایالات متحده به نمایش درآمده، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم The Craft: Legacy از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

یک گروه چهار نفره گلچین شده از جادوگران نوجوان مشتاق، زمانی‌که به قدرت‌های جدید خود دست پیدا می‌کنند، خود را مقابل مشکلات و ماجراهایی می‌بینند که خیلی بیشتر از حد توان آن‌ها است.

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم The Craft: Legacy بیندازیم:

ریچارد روپر | شیکاگو سان تایمز

۸۸ از ۱۰۰

فیلم The Craft: Legacy یک اثر هوشمندانه، شدید، به‌طرز بدجنسی خنده‌دار و وحشیانه است که نویسنده-کارگردان بسیار ماهری مانند زویی لیستر-جونز آن را ساخته است.

مارک کندی | اسوسیتد پرس

۷۵ از ۱۰۰

فیلم The Craft: Legacy همین که با سرعت در حال رفتن به سمت اوج ماوراطبیعی خود است و آن قطعه‌ای را که این اثر را با قسمت اول پیوند می‌زند، خلق می‌کند. این فیلم نشان می‌دهد که یک داستان مشترک، چطور می‌تواند با دستان مختلف، شکل متفاوتی به خود بگیرد.

آلونسو دورالده | The Wrap

۷۰ از ۱۰۰

کاملا مشخص است که لیستر-جونز، بیشتر تمرکز خود را روی شخصیت‌ها گذاشته است و کمتر به کنوانسیون‌های ژانر اهمیت می‌دهد. بنابراین ممکن است این فیلم نتواند رضایت همه طرفداران فیلم اول را کسب کند. البته این در حالی است که همین طرز فکر می‌تواند طرفداران جدیدی را به سمت خودش بیاورد. به نظر می‌رسد که این فیلم المان‌های خوبی را در اختیار دارد و ممکن است که بتواند عمر این مجموعه را بیشتر کند.

چندلر لواک | گلوب اند میل

۶۳ از ۱۰۰

اگر ترسناک‌ترین چیز در نظر شما دیوید دوچوونی در یک تی‌شرت مشکی بسیار تنگ است که دارد برای یک گروه از دختران ۱۵ ساله درباره اینکه مردان نیاز دارند تا قدرت خود را برگردانند، بنابراین می‌توان این فیلم را یک موفقیت بزرگ دانست.

بنجامین لی | گاردین

۶۰ از ۱۰۰

اینطور می‌توان گفت که در این ۹۴ دقیقه مدت زمان فیلم آنقدر چیزهای مختلف قرار داده شده که عجله زیادی در آن حس می‌شود؛ به‌طوری که شما کاملا احساس می‌کنید که هیچ چیزی نمی‌تواند آنطور که باید و شاید نفس بکشد و خودش را به خوبی نشان دهد.

مایک لاسل | سان فرانسیسکو کرونیکل

۵۰ از ۱۰۰

دوستان این دنباله فیلم The Craft است. با چنین هدفی که دارد، می‌توان گفت که فیلم متوسطی است. اما مشکل این است که دوست دارد چیزی بیشتر از این باشد اما موفق نبوده است.

مری سولوسی | اینترتینمنت ویکلی

۴۲ از ۱۰۰

هرچه که شما به پایان فیلم نزدیک می‌شوید، هر کدام از جادوگرها از جذابیت و تمایز کمتری نسبت به قبل برخوردار هستند. در پایان شما از خودتان می‌پرسید که این افراد عجیب چه کسانی هستند؟ متاسفم که این را به شما می‌گویم: آن‌ها در دهه ۹۰ رها شدند.

پیتر دبروژ | ورایتی

۴۰ از ۱۰۰

قسمت اول مجموعه حیله شاید اثر مسخره‌ای باشد اما حداقل یک میراث دارد؛ چیزی که این فیلم نخواهد داشت.

راجر موور | مووی نیشن

۳۸ از ۱۰۰

حذف کردن بی‌رحمی، حس نارضایتی و غم و همچنین تمایل برای انتقام وحشیانه که نوجوانان را به وجد می‌آورد، باعث شده تا خیلی از چیزهایی که باعث موفقیت فیلم اول شده بود، در این «دنباله» از بین برود. ضعف‌هایی در این کار وجود دارد که حتی با حضور کوتاه بازیگران اولین فیلم هم جبران نمی‌شود.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم The Craft: Legacy نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را اثری متوسط و نسبتا سرگرم‌کننده بدانیم.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط