جمعه, مارس 29, 2024
خانهنقد و یادداشتواکنش منتقدان به فیلم Wolfwalkers - ولف واکرز

واکنش منتقدان به فیلم Wolfwalkers – ولف واکرز

اخبار هنری : انیمیشن ولف واکرز (Wolfwalkers)، رقیب انیمیشن Soul (روح)، اخیرا در سینماهای ایالات متحده به نمایش درآمد و توانست نمرات خیلی خوبی را از منتقدان مطرح سرتاسر جهان کسب کند.

انیمیشن Wolfwalkers یا همان «ولف واکرز» یکی از جدیدترین آثار ماجراجویی، فانتزی، انیمیشنی و خانوادگی شرکت جی‌کی‌آی‌دی‌اس (GKIDS) است که به‌دست نویسنده و کارگردانان هنرمند و بااستعدادی به نام تام مور و راس استوارت ساخته شده است. با اینکه راس استوارت به‌تازگی پا به حرفه کارگردانی گذاشته است، اما از جمله آثار تام مور می‌توان به انیمیشن The Breadwinner (نان‌آور)، انیمیشن The Prophet (پیامبر)، انیمیشن Song of the Sea (ترانه دریا)، انیمیشن The Secret of Kells (راز کلز) و غیره اشاره کرد. در انیمیشن ولف واکرز، صداپیشگان هنرمند و بااستعدادی مانند آنر نیفسی در نقش رابین گود فلو، اوا ویتاکر در نقش میب اوگ مک‌تیر، شان بین در نقش بیل گود فلو، سایمون مک‌برنی در نقش اولیور کرامول، ماریا دویل کندی در نقش مال مک‌تیر، تامی تیرنان در نقش شان اوگ وود کاتر، جان کنی در نقش ند استرینجی وود کاتر، جان مورتون در نقش استامپی وود کاتر و پاول یانگ در نقش شیپ فارمر و غیره حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

انیمیشن ولف واکرز در تاریخ ۱۲ سپتامبر (۲۲ شهریور) در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو، به نمایش درآمد. لازم به ذکر است که انیمیشن ولف واکرز را در تاریخ ۱۳ نوامبر (۲۳ آبان) در سینماهای سرتاسر ایالات متحده به نمایش درآمد. علاوه‌بر این هم این اثر انیمیشنی قرار است در تاریخ ۱۱ دسامبر (۲۱ آذر) در سرویس استریم اپل تی وی پلاس به مشترکان نمایش داده شود. تا به این لحظه این اثر فانتزی امتیاز ۸۵ را از بین ۱۹ نقد انیمیشن و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده ویل کالینز بوده است. در بحث تهیه‌کنندگی این اثر هم پاول یانگ، نورا تامی، تام مور و استفان رولنتس فعالیت کرده بودند. این انیمیشن به‌طور کلی نقدهای مختلفی دریافت کرد که اکثر آن‌ها در بخش رو به بالا و متوسط قرار داشتند. منتقدان در نقدهای خود این اثر را مورد تحسین قرار دادند و معتقد بودند که این انیمیشن یک داستان فانتزی حماسی، فلسفخ عمیق و تیم صداپیشگان فوق‌العاده‌ای دارد. سایت متاکریتیک هم علامت «Must-See» را به آن داده که تماشای آن را الزامی عنوان کرده است. از طرف دیگر هم ۷۹ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر ماجراجویی را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۹۶ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند.

از آن‌جا که مدتی است انیمیشن Wolfwalkers در سینماهای سرتاسر ایالات متحده به نمایش درآمده، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد انیمیشن و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این انیمیشن منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد انیمیشن Wolfwalkers از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این انیمیشن را که منتشر شده هم بخوانید:

در یک برهه زمانی پر از خرافات و جادو، یک شکارچی تازه‌کار و جوان به نام رابین گود فلو به همراه پدر خود به کشور ایرلند سفر می‌کند تا آخرین گروه گرگ‌ها را از بین ببرند. رابین درحالی‌که در حال گشتن در سرزمین‌های ممنوعه خارج از محدوده شهر است، با یک دختر به نام میب که روح آزادی دارد، دوست می‌شود. این دختر یک عضو از یک قبیله مرموز است که شایعه شده اعضای آن می‌توانند شب‌ها به گرگ تبدیل شوند. زمانی‌که آن‌ها در حال گشتن به‌دنبال مادر گمشده‌ی میب هستند، رابین یک رازی را کشف می‌کند که او را بیشتر به سمت دنیای افسونگر گرگینه‌ها می‌کشد. او کم کم در حال تبدیل شدن به تنها چیزی است که پدرش به او وظیفه نابود کردنش را داده بود.

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از انیمیشن Wolfwalkers بیندازیم:

کارلوس آگیلار | پلی‌لیست

۱۰۰ از ۱۰۰

انیمیشن ولف واکرز نه‌تنها به‌راحتی بهترین فیلم انیمیشنی سال محسوب می‌شود، بلکه یک شاهکار بسیار هیجان‌انگیز است. زیبایی آن چشمگیر و فلسفه آن هم عمیق است.

پیتر دبروژ | ورایتی

۱۰۰ از ۱۰۰

در طی این چند سالی که از انیمیشن Kells گذشته است، پیشرفت‌های زیادی در تکنولوژی ایجاد شده است. اما فقط این پیشرفت‌ها نبودند که آخرین اثر مور را فوق‌العاده کردند؛ مکالمات فرهنگی هم که به سرعت در حال تغییر هستند، نقش زیادی در این زمینه داشتند. او با استفاده کردن از تاثیرات بی‌انتهای بصری، همه چیز را گرد هم آورده است. سرانجام او یک اثر هنری خیره‌کننده برای مخاطبان به جا گذاشت که می‌تواند برای سال‌ها به جا بماند.

کارن هان | پولیگان

۹۷ از ۱۰۰

تمام جنبه‌های انیمیشن ولف واکرز متفکرانه و بسیار زیبا ساخته شده بود. داستان آن پر از پیچ و تاب بود که تا پایان ماجرا همه چیز را غیرقابل پیشبینی نگه می‌داشت. این انیمیشن یکی از چشمگیرترین و بهترین فیلم‌های سال محسوب می‌شود و تا به این لحظه هم بهترین اثر انیمیشنی سال ۲۰۲۰ است.

دیبوپریا دوتا | اسکرین رنت

۹۰ از ۱۰۰

از لحاظ موضوعی بسیار غنی و از لحاظ بصری هم بسیار جذاب. انیمیشن Wolfwalkers یک ماجراجویی دلربا را برای مخاطب فراهم می‌کند و او را به درون قلب طبیعت می‌برد. هدایت این ماجراجویی را هم یک روایت کلاسیک و محکم برعهده دارد که قلب شما را حسابی به بازی می‌گیرد.

آلونسو دورالده | The Wrap

۸۵ از ۱۰۰

انیمیشن ولف واکرز داستان‌های خیلی زیادی برای اشتراک گذاشتن دارد؛ داستان‌هایی که درباره رابطه بین فرزندان و والدین است یا ارتباطی که بین انسان‌ها و طبیعت وجود دارد. این‌ها چیزهایی هستند که هیچوقت قدیمی نمی‌شوند و همیشه می‌توان از آن‌ها آموخت.

متیو اندرسون | سینِویو

۸۰ از ۱۰۰

هیجان‌انگیز، قابل تأمل و از لحاظ بصری هم بسیار قابل‌توجه. این اثر تمام چیزهایی را که یک انیمیشن باید داشته باشد، در خود دارد و چه بزرگسالان و چه جوانان، همه باید آن را تماشا کنند.

گلن کنی | نیویورک تایمز

۶۰ از ۱۰۰

دقیقا به همان اندازه که این فیلم لذت‌بخش است… باید اینطور گفت که فیلمنامه‌ی آن کمی بیش از حد معمول پخته و در آن مبالغه شده است.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که انیمیشن Wolfwalkers نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را اثری عالی و بسیار جذاب بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است،

فریده صالحی

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط