سه‌شنبه, آوریل 23, 2024
خانهاخبارپرفروش ترین فیلم های هفته دوم فوریه ۲۰۲۰ و عملکرد فوق العاده...

پرفروش ترین فیلم های هفته دوم فوریه ۲۰۲۰ و عملکرد فوق العاده سونیک

اخبار هنری : فیلم سینمایی Sonic The Hedgehog با عملکرد فوق العاده خود در گیشه ها بر صدر لیست پرفروش ترین فیلم های هفته دوم فوریه ۲۰۲۰ ایستاد.

به گزارش BoxOfficeMojo، اقتباس سینمایی سونیک توانست با عملکرد خیره کننده خود در نخستین هفته اکران، در صدر لیست پرفروش ترین فیلم های هفته دوم فوریه ۲۰۲۰ قرار گیرد. این فیلم با فروش ۵۷ میلیون دلاری خود در آخر هفته ای که گذشت، حتی از خوش بینانه ترین پیش بینی ها هم بهترعمل کرد و توانست با اختلاف به عنوان پرفروش ترین بازی هفته شناخته شود. این عملکرد فوق العاده باعث شد که Sonic The Hedgehog رکورد پرفروش ترین فیلم سینمایی اقتباس شده از دنیای بازی های ویدیویی در هفته اول، که پیش از این در اختیار Pokemon: Detective Pikachu با فروش ۵۴ میلیون دلاری بود را از آن خود کند.

البته در این گزارش باید به این نکته دقت کرد که فروش نهایی این فیلم در نخستین هفته اکران، ممکن است کمی بیشتر یا کمتر از مقدار اعلام شده باشد. به عنوان مثال، رقم فروش اعلام شده Pokemon: Detective Pikachu در نخستین هفته، ۵۸ میلیون دلار بود که کمی بعد، اصلاح شده و به ۵۴ میلیون دلار کاهش یافت. در عین حال، این رقم فروش برای عنوانی که در جلب رضایت منتقدین متوسط عمل کرد، بسیار خوب ارزیابی شده است.

این فیلم همچنین در خارج از امریکا نیز موفق به ثبت رکورد فروش ۴۳ میلیون دلاری شده است. اهمیت این امر زمانی بیش از پیش مشخص می شود که دقت کنیم که دیگر بازی های موفق عرضه شده در سالیان اخیر نظیر Warcraft و Tomb Raider همگی به لطف فروش خارج از ایالات متحده خود موفق به سودرسانی عمده شدند. حتی فیلم Resident Evil: The Final Chapter نیز کمتر از ۱۰ درصد میزان فروشش را در ایالات متحده به ثبت رساند. این امر باعث می شود که ارزش فیلم Sonic The Hedgehog بیش از پیش مشخص می شود.

دیگر عناوین حاضر در لیست پرفروش ترین فیلم های هفته دوم فوریه ۲۰۲۰

علیرغم فروش بسیار خوبی که فیلم سونیک در هفته اول به ثبت رسانده است، دیگر فیلم بزرگ ماه فوریه یعنی Birds of Prey فروش نه چندان موفقی را در هفته نخست سپری کرده بود. با این وجود، فروش این فیلم در هفته دوم، توانست تاحدی آن را نجات داده و همتراز با تعداد زیادی از دیگر فیلم های DC قرار دهد. Birds of Prey موفق شد با فروش ۱۷ میلیون دلاری خود در دومین هفته اکران، علاوه بر ثبت فروش کلی ۶۱ میلیون دلاری در امریکا و ۱۴۵ میلیون دلاری در خارج از امریکا، در رده دوم جدول باکس آفیس این هفته قرار گیرد.

از جمله دیگر عناوین مهم حاضر در لیست پرفروش ترین فیلم های هفته گذشته همچنین می توان به Fantasy Island اشاره کرد که با فروش ۱۲٫۴ میلیون دلاری خود در جایگاه سوم قرار گرفت. علاوه بر این، فیلم انگل که به عنوان بهترین فیلم سال ۲۰۱۹ موفق به دریافت جایزه اسکار شد نیز در هفته گذشته ۵٫۵ میلیون دلار فروش داشته و در رده هشتم ایستاد. در ادامه، لیست ده تایی پرفروش ترین فیلم های هفته گذشته را به ترتیب مشاهده خواهید نمود.

  1. Sonic the Hedgehog: $57 million
  2. Birds of Prey: $17.115 million
  3. Fantasy Island: $12.4 million
  4. The Photograph: $12.27 million
  5. Bad Boys for Life: $11.305 million
  6. 1917: $8.090 million
  7. Jumanji: The Next Level: $5.7 million
  8. Parasite: $5.5 million
  9. Dolittle: $5.05 million
  10. Downhill: $4.671 million
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط