جمعه, مارس 29, 2024
خانهسردبیرچگونه مویه نکنیم بر مرگ بزرگمرد هنر و سینمای ایران؟!

چگونه مویه نکنیم بر مرگ بزرگمرد هنر و سینمای ایران؟!

اخبار هنری  : شوربختانه،خبری را که دوست نمی داشتیم ببینیم و بشنویم،هم دیدیم و هم شنیدیم،مرگ استاد خسرو سینایی به علت ابتلا به ویروس کرونا. گفتیم صبر پیشه کنیم و بر مرگ استاد مویه نکنیم و بر سر نزنیم،اما چگونه مویه نکنیم و بر سر نزنیم؟چرا گریبان چاک ندهیم و با سیلی حسرت گونه های زرد و چروکیده را سرخ نکنیم؟ به مقدسات که نمی شود چنین نکرد،باید خون گریست و زانوی غم را تا ابد در آغوش گرفت.
تقدیر را نفی نکرده و نمی کنیم.کفر نیز نگفته و نمی گوییم.مرگ حق است،والله می دانیم و روز و شب ورد زبان مان است.نمی گوییم چرا خسرو سینایی قالب تن رها کرد و سیمرغ روح بزرگش بر قاف ابدیت نشست؟ از زمین و زمان شکوه داریم که چرا از چنین گنج گرانبهایی در زمان حیاتش بهره کافی و وافی برده نشد؟
بر سر مدیران دولتی و تهیه کنندگان خودمحور و بی اندیشه ای که بی سوادی خود را مدام در بوق و کرنا کرده و می کنند،فریاد زده و می زنیم : ای وای بر شمایی که می توانستید برای امثال خسروسینایی فرصتی فراهم بیاورید تا فیلم شان را بسازند،اما نه تنها چنین نکردید،بلکه آنان را با بی رحمی تمام از سینما راندید و به کنج عزلت نشاندید.
بی سوادانی که از سینما فقط عکس بازیگران را خریدن و سوت کشیدن برای قهرمانان پوشالی سیگار بر لب در سالن های تاریک و کپی کردن از فیلم های سخیف و کثیف را به یاد دارند و بلد هستند،باید هم وقیحانه به بزرگانی چون استاد سینایی و فیلم های شان بتازند!این سوداگران بی سواد،چون هرگز بزرگ نشدند و نتوانسته و نمی توانند بزرگی کنند،تمام تلاش خود را به کار گرفته و می گیرند تا بزرگان را از اریکه بزرگی به زیر بکشند،اما نتوانسته و نمی توانند.
خسرو سینایی آن قدر بزرگ بود و هست که دست بی سوادان سینما هرگز به گرد قافله اش نیز نمی رسد،چه رسد به دامان اش!
نشستن گرد و خاک راه امثال سینایی بر صورت بی سوادان عربده کش نیز افتخاری است بزرگ،اما در حسرت این افتخار نیز مانده و خواهند ماند!
اگر بی ادبان سینما از ادیبانی مانند سینایی تنفر نداشته باشند جای شک دارد.بی سوادان سینما،از هر پنج کلمه ای که از دهان گشادشان بیرون می ریزند،فحش و ناسزاست! آن قدر وقیح هستند که جسارت کرده و خود را منجی سینمای ایران نیز می دانند!اف بر سینمایی که چنین بی سوادان و بی ادبانی در آن یکه تازی کنند!
زنده یاد خسروسینایی،بزرگی بود که در هنر و سینمای ایران بزرگی کرد.مدیران دولتی نباید از او و مانند وی انتظار داشته باشند که پشت در اتاق های گل و گشادشان صف بکشند!این مدیران کارنابلد سینما هستند که باید مقابل منزل این بزرگان به انتظار بنشینند تا اجازه شرفیابی به آنان داده شود!
خدایت بیامرزد ای مرد بزرگ که مدیران دولتی سینما و تهیه کنندگان تمامیت خواه، تو را مانند بسیاری دیگر در حسرت فیلم ساختن نگه داشتند تا با این حسرت بمیرید.

سیدرضااورنگ

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط