جمعه, آوریل 19, 2024
خانهجشنواره هاجشنواره فیلم فجرگزارش نشست خبری «من می‌ترسم» در پردیس ملت

گزارش نشست خبری «من می‌ترسم» در پردیس ملت

اخبار هنری : نشست خبری «من می‌ترسم» با حضور عوامل و بازیگران فیلم در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

به گزارش ستاد خبری جشنواره فیلم فجر، نشست خبری فیلم «من‌ می‌ترسم» به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی بهنام بهزادی با حضور کارگردان، ستاره پسیانی، پوریا رحیمی‌سام، یگانه رفتاری،مجید جعفری (بازیگران)،امین جعفری(مدیرفیلمبرداری)، آیدین ظریف(طراح صحنه) با حضور ایلیا محمد‌ی‌نیا ( منتقد) و اجرای محمدرضا مقدسیان امشب، شنبه نوزدهم بهمن ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

در ابتدای این نشست محمد‌ی‌نیا (منتقد) بیان داشت: سینمای اجتماعی در سال‌های اخیر با تنوع موضوعی روبه رو شده است و مهم است که یک فیلمساز آن را کشف کند. به نظرم بهزادی در این فیلم توانسته خیلی روان و بدون بیرون زدگی داستان اجتماعی خود را روایت کند.

محمدی‌نیا افزود: در این فیلم شاهد این هستیم که «بهمن» که طبع شاعرانه دارد وقتی به قدرت می‌رسد درگیر فساد می‌شود و همه چیزش را از دست می‌دهد. مانند جوی که در فضای مجازی شاهد هستیم. این روزها عده‌ای با داشتن اطلاعات کم می‌توانند آن را در فضای مجازی پخش کنند و دارای قدرت بی اندازه شوند.

بهنام بهزادی در ادامه نشست توضیح داد: این فیلم قطعا با هدف گیشه ساخته نشده است. فیلمی که با هدف گیشه ساخته شود جهت‌گیری‌های مشخصی دارد که این فیلم این مشخصات را ندارد.

کارگردان فیلم ادامه داد: این فیلم از ترکیب دو داستان واقعی ساخته شده است. برای انتخاب بازیگران هنگامی که فیلمنامه را می‌نویسم بازیگران را انتخاب می‌کنم. در این فیلم هم می‌دانستم برای چه کسانی داستان را می‌نویسم.

در ادامه پوریا رحیمی سام درباره نقش خود در این فیلم تصریح کرد: ببخشید که ما پر سر و صدا نیستیم. این فیلم برای من شانسی است که با این کارگردان خوب کار کردم. در این فیلمنامه یادگرفتم که چه میزان اتمسفر در فیلم وجود دارد و به چه میزان این امر اهمیت دارد.

او ادامه داد: در این سال‌ها که در چنین سینمایی با این همه متغییر، کار می‌کنم دوست داشتم به چنین گونه‌ سینمایی نزدیک شوم.

این بازگیر افزود: در کارنامه لاغرم خوشحالم که این بازی‌ها را تجربه کردم و با کارگردانی مانند بهنام بهزادی کار کردم.

او با بیان اینکه مردم در انتخاب‌ نقش‌هایم برای من اولویت هستند بیان داشت: تلاش می‌کنم با کارهایم اعتراضاتم را نشان دهم. امیدوارم بتوانم روزی در فیلم‌هایی بازی کنم که بیشتر مردم از آن‌ها استقبال کنند.

در ادامه نشست ستاره پسیانی درباره بازی در فیلم «من می‌ترسم» توضیح داد: همیشه از کارکردن با بهنام بهزادی لذت می‌برم و به نوعی برای من ورکشاپ محسوب می‌شود. دو تجربه با او داشتم که بسیار تجربه خوبی برای من بوده است.
مجید جعفری هم در ارتباط با نقش خود در این فیلم گفت: سال‌های قبل قرار بود که با بهنام بهزادی فیلم بازی کنم اما این اتفاق نیفتاد. زمانی که برای این فیلم دعوت شدم، می‌دانستم که تجربه‌های خوبی کسب خواهم کرد زیرا در فیلم‌های بهزادی، بازیگر بازی نمی‌کند و همه شخصیت‌ها همانی هستند که باید باشند.

یگانه رفتاری دیگر بازیگراین فیلم درباره حضور خود در «من می‌ترسم» گفت: این اولین تجربه من در سینماست و خوشحالم که پیشنهاد بازی در این نقش  به من داده شد. من برای این فیلم تست بازیگری دادم و نهایتا انتخاب شدم.
بهزادی در ارتباط با چهره‌های جدید در فیلم‌هایش گفت: معتقدم سینمای ایران عمیقا به بازیگرها و چهره‌های جدید احتیاج دارد. من با بازیگرهای کمتر حرفه‌ای کارم را آغاز کرده‌ام و برایم کار کردن با آن‌ها بسیار لذت‌بخش است.شما وقتی بازیگر حرفه‌ایی در فیلم‌تان انتخاب می‌کنید آن‌ها توقعاتی‌ دارند که عوامل پشت صحنه فیلم و بخش‌‌های مختلف فیلم را درگیر می‌کند.
کارگردان «من می‌ترسم» اضافه کرد: فکر می‌کنم  اگر کارگردان‌ها انرژی داشته باشند و بازیگر جدید را به فیلم‌هایشان دعوت کنند انفاق خوبی است.
تهیه‌کننده فیلم ادامه داد: بازیگرهای حرفه‌ای معتقد هستند که دوره اوجی دارند و از این رو در فیلم‌های زیادی بازی می‌کنند. به نظر من بازیگرها بخشی از خودشان را در هر نقش جای می‌گذارند.

امین جعفری در ارتباط با فیلمبرداری فیلم گفت: این دومین تجربه من با بهنام بهزادی است. دو ماه پیش از شروع فیلمبرداری  با یکدیگر،لوکیشن‌ها، گریم‌ها و همه این موارد را از نزدیک بررسی کردیم. پس از بررسی عکس‌های مختلف و خواسته‌های کارگردان، فیلم به شکلی که دیدید فیلمبرداری شد.
او ادامه داد: در تمرین‌ها به نوع فیلمبرداری و حرکت‌ها در فیلمبرداری رسیدیم.
آیدین ظریف در ارتباط با طراحی صحنه‌ فیلم توضیح داد: گفت‌وگوهای زیادی در ارتباط با طراحی صحنه فیلم داشتیم. برای من کار کردن با بهزادی تجربه جذابی بود.
او ادامه داد: طراحی صحنه برای من در این فیلم سخت نبود زیرا تکلیفمان در این فیلم مشخص بود و می‌دانستیم که به دنبال چه هستیم.
ستاره پسیانی در ارتباط با حضور بیشترش در سینما نسبت به تئاتر  گفت:: دلم‌ می‌خواهد ریسک‌هایی که در تئاتر تجربه کردم را در سینما نیز تجربه کنم به همین منظور در انتخاب فیلم‌هایم خیلی سختگیری نمی‌کنم.

پسیانی گفت: امسال سه فیلم در جشنواره با نقش‌های مختلف دارم. همچنین در فیلم «لتیان» نیز نقش متفاوتی داشتم که به جشنواره نرسید.

بهزادی در ارتباط با نقش الناز شاکردوست در این فیلم توضیح داد: این فیلم پارسال و قبل از جشنواره سی‌وهفتم که «شبی که ماه کامل شد » در آن اکران شود فیلمبرداری شده است. الناز شاکردوست بازیگر باانگیزه‌ای است.

کارگردان فیلم در خصوص انتخاب بازیگرها گفت: زمانی که در مورد اینگونه مسائل صحبت می‌کنیم به یک تقسیم‌بندی بالاشهری، پایین شهری می‌رسیم که با این انتخاب تلاش کردم این دیدگاه را از بین ببرم.

او دلیل استفاده از هلی‌شات‌های متعدد در فیلم را  کاربرد بصری آن عنوان کرد و افزود: استفاده از هلی شات‌ها از جایی شروع شد که روزی بالای انتشارات امیرکبیر رفتیم و دیدیم جمعیت در همه طرف در حال رفت و آمد هستند. این شبیه زندگی ما نیز هست. در سکانس آخر نیز این موضوع را به خوبی نشان دادیم  که گویا اگر ما از بالا کمی‌پایین‌تر بیاییم درگیر این اتفاقات می‌شویم.
بهزادی با اشاره به اینکه موضوع مهاجرت دغدغه اصلی ما در این فیلم نبود و به آن نپرداختیم، افزود: این فیلم نشان دهنده جنگ قدرتی است که آدم‌های ضعیف در آن بیشتر آسیب می‌بینند.
کارگردان این فیلم در ارتباط با اینکه سالن اصحاب رسانه برای من مصداق سلایق کلی مخاطبان فیلمم نیست گفت: من نمی‌توانم به یک جمع‌بندی از سلایق کلی مخاطبانم برسم.
کارگردان فیلم در ارتباط با شغل بهمن در این فیلم توضیح داد: شاعری در این مملکت شغل نیست و در این فیلم نیز شاهد این هستیم که بهمن در کنار شاعر بودن، شال‌ هم طراحی می‌کند.
بهزادی در ارتباط با انتخاب پوریا رحیمی‌سام گفت: او انتخاب اول من نبود و انتخاب دوم من بود. من کارکردن با او را دوست داشتم.
تهیه‌کننده فیلم در ارتباط با فروش فیلم ابراز کرد: فراموش نکنیم که من این فیلم را برای فروش در گیشه‌ نساختم ولی امیدوارم از فروش آن سرمایه فیلم که با سرمایه شخصی‌ام بوده است برگردد.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط