جمعه, مارس 29, 2024
خانهاخباریادداشت «نیکی کریمی» برای ۳۰ سالگی فیلم «عروس» : تصوير گنگ و...

یادداشت «نیکی کریمی» برای ۳۰ سالگی فیلم «عروس» : تصوير گنگ و شاداب تابستانی گرم و دلنشين از نوزده‌سالگی‌ام

اخبار هنری : روزنامه‌ی اعتماد در سی‌سالگی فیلم «عروس» ساخته‌ی بهروز افخمی که به معرفی دو سوپراستار دهه‌ی هفتاد سینمای ایران یعنی نیکی کریمی و ابوالفضل پورعرب منجر شد، مجموعه مطالبی منتشر کرده است از جمله یادداشتی از نیکی کریمی که طول ستاره بودنش برخلاف همبازی‌اش محدود به یک دهه نشد و تا امروز در جریان اصلی سینمای ایران یکی از چهره‌های مؤثر و تعیین‌کننده است.

نیکی کریمی در این پرونده خودش یادداشتی نوشته است که آن را با عکسی از غوغا بیات در پشت‌صحنه‌ی «عروس» در صفحه‌ی اینستاگرامش نیز به اشتراک گذاشته است. متن یادداشت او را در ادامه بخوانید:

«فيلم عروس براي من تصوير گنگ و شاداب تابستانی گرم و دلنشين از نوزده سالگی‌ام است كه ورود من به دنياي بازيگري بود. ‎برخلاف عده‌ای من براي بازيگرشدن سختی خاصی متحمل نشدم و دوره‌های طولانی بازيگری را نگذراندم، می‌توانم راحت بگويم كه هميشه خوش‌شانس بوده‌‌ام و سينما كه وابسته به ادبيات، كه علاقه ازلي و ابدي من است، خيلي اتفاقي در مسير راهم قرار گرفت. ‎از آنجايي كه پدر و مادرم مشوق من در اين زمينه بودند همين كار را برای من راحت می‌كرد. ‎

بازي در فيلم عروس پُر از خاطرات شيرين و به يادماندني اما سخت است. براي ضبط صحنه‌هاي اين فيلم سه ماه در لوكيشن‌هاي متفاوت و پيچ در پيچ و صعب‌العبور جاده‌ها كار مي‌كرديم‌ از محلي كه در آن مستقر بوديم تا شمال و جاده هراز و جاده چالوس سه‌ماه مداوم در رفت و آمد بوديم. اما سختي كار به خاطر حال‌وهواي فيلم بر همه ما راحت می‌گذشت و يك انرژي مثبت مثال‌زدنی در طول فيلم‌برداري و حتا تا پايان اكران جريان داشت كه اين فيلم را به خاطره شيرين بدل كرد. ‎

بعد از بازی در فيلم عروس پيشنهادهای زيادی داشتم كه نپذيرفتم. شايد اگر هر شخص ديگري در سن نوزده‌سالگی نقش عروس را بازي می‌كرد و در همان سال فيلمش جنجالی و پرفروش می‌شد نمی‌توانست در اين حرفه دوام بياورد اما من خيلی اگاه و مراقب بودم. خيلي آگاه و محتاط قدم بر چمی‌داشتم و می‌دانستم كه می‌خواهم در سينما بمانم اما درست.»

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط