شنبه, آوریل 20, 2024
خانهاخبار ویژه۵ نکته راجع نامزدهای جشنواره امسال

۵ نکته راجع نامزدهای جشنواره امسال

اخبار هنری: ۵ نکته راجع نامزدهای جشنواره امسال

۱.”شیشلیک” در هیچ‌یک از بخش‌های اصلی نامزد نشد و تنها ۴ نامزدی در بخش‌های غیراصلی به دست آورد.

۲.در جشنواره این دوره، ۷ فیلم‌ اول حضور داشت که از این تعداد، ۶ کارگردان در جمع بهترین کارگردانان فیلم‌ اول نامزد شدند.آن یک‌ مورد هم که نامزد نشد مربوط به “فرنوش صمدی” (خط فرضی) است که از ابتدای جشنواره قرار شد در این بخش نامزد نشود.

۳.سرشناس‌ترین غائبان بخش بازیگری، “هدیه تهرانی” و “باران کوثری” برای “بی‌همه‌چیز” و “بهرام رادان” و “هوتن شکیبا” برای “ابلق” هستند.”هادی حجازی‌فر” که سال گذشته با “آتابای” و “دوزیست” از حضور در جمع نامزدها ناکام ماند، امسال هم‌ با “بی‌همه‌چیز”، در جمع نامزدها حضور ندارد.”کامبیز دیرباز” هم که پیش از این برای “تک تیرانداز” حسابی نقل‌محافل شده بود، غائب این بخش محسوب می‌شود.

۴.”بی‌همه‌چیز” و “یدو” با ۱۳ نامزدی و رمانتیسم عماد و طوبا، منصور، ستاره‌بازی، خط فرضی و گیج‌گاه، هر یک با ۲ نامزدی، بیشترین و کمترین تعداد نامزدی جشنواره امسال را به دست آورده‌اند.

۵.امسال بخش فیلمنامه‌های اقتباسی به صورت مجزا از فیلم‌های اورجینال داوری می‌شود.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط