جمعه, مارس 29, 2024
خانهسردبیر10 کتاب پرفروش فرانسه در سال 2020

10 کتاب پرفروش فرانسه در سال 2020

اخبار هنری: 10 کتاب پرفروش در فرانسه که شامل آثار داستانی و غیرداستانی می‌شوند و نویسندگان پرفروش در این کشور در سال 2020 معرفی شده‌اند.

ایبنا:سال 2020 با همه فراز و نشیب‌، شگفتی‌ها و اخبار بدی که برای همه مردم دنیا داشت سرانجام به پایان رسید. سالی که کرونا فروش کتاب را از کتابفروشی‌ها با بحران جدی روبه‌رو کرد؛ با این‌حال فروشگاه‌های آنلاین در نقاط مختلف دنیا توانستند جان تازه‌ای به حیات فروش کتاب بدهند و تا حدی خسارت‌های کاهش فروش کتاب را در سالی سخت جبران کنند. مردمی که کرونا و قرنطینه‌های سراسری دلخوشی چندانی برایشان باقی نگذاشته بود به کتاب پناه بردند و لذت کتابخوانی را مغتنم شمردند.
در فرانسه نیز جوایز بزرگ ادبی مانند گنکور و رنودو به دلیل تعطیلی کتابفروشی‌ها برای اولین بار با تاخیر اعلام شد و فروش کتاب را در این کشور که معمولا با اعلام اخبار جوایز ادبی رونق می‌گیرد دستخوش تغییراتی کرد.
گزارش شرکت تحقیقاتی GFK، 10کتاب پرفروش در فرانسه را در سال 2020 از بین کتاب‌هایی که در همین سال منتشر شده‌اند معرفی کرده است.
ژوئل دیکر نویسنده سوئیسی با فروش نزدیک به 479.398 نسخه از رمان «معمای اتاق 622» که در ماه ژوئن سال گذشته میلادی منتشر شد در صدر جدول فروش کتاب نشست و عنوان پرفروش‌ترین کتاب در فرانسه در سال 2020 را به خود اختصاص داد. این کتاب در دیگر کشورهای اروپایی نظیر اسپانیا و ایتالیا و پرتغال نیز به فروش قابل توجهی دست یافته و به نوعی محبوب‌ترین کتاب در اروپا شده است.
رتبه بعدی بدون تردید از آن گیوم موسو نویسنده فرانسوی است که با انتشار رمان «زندگی خصوصی نویسندگان» در رتبه دوم رمان‌های پرفروش فرانسه در سال 2020 جای گرفته است. از این رمان جیبی در سال گذشته میلادی، 475.458 نسخه به فروش رسید. رمان دیگر موسو با عنوان «زندگی یک رمان است» با فروش 383.225 نسخه در رتبه چهارم این فهرست قرار گرفته است.
سیریل لیگناک آشپز محبوب و معروف فرانسوی نیز با انتشار جلد نخست کتاب آشپزی «خانگی» با فروش 401.991 نسخه در رتبه سوم قرار گرفته است. او جلد دوم و سوم این کتاب را نیز در همین سال منتشر کرد که به ترتیب به فروش 250.661 نسخه و 98.907 نسخه دست یافتند و جایگاه سلطان آشپزی غذاهای لذیذ را در فرانسه بیش از پیش تثبیت کردند.
اروه لو تلیه برنده گنگور سال 2020 نیز برای رمان «نابهنجار» با فروش بیش از 342.000 نسخه در رتبه پنجم این فهرست جای گرفته است.
رمان «آینه دردهای ما» نوشته پی‌یر لومتر نویسنده سرشناس فرانسوی با فروش 272.350 نسخه و پس از او میشل بوسی با رمان جیبی «مجبورم سخت رویا ببافم» با فروش 272.350 در رتبه‌های ششم و هفتم کتاب‌های پرفروش فرانسه قرار گرفته‌اند.
در رتبه هشتم تا دهم این فهرست نیز بار دیگر سیریل لیگناک با انتشار جلد دوم کتاب آشپزی «خانگی» و ملیسا دا کاستا با رمان «همه آبی آسمان» با فروش 244.853 نسخه و اورلی کلودل نویسنده رمان «گیلاس روی کیک» با فروش 242.009 نسخه قرار گرفته‌اند.

ماریا بارانی
ماریا بارانی
اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط