چهارشنبه, آوریل 24, 2024
خانهاخبارتام هنکس با اهدای یک ماشین تایپ از کودکی با نام کرونا...

تام هنکس با اهدای یک ماشین تایپ از کودکی با نام کرونا دلجویی کرد

اخبار هنری : یک ماه و نیم قبل بود که خبری منتشر شد مبنی بر ابتلای تام هنکس و همسر او ریتا ویلسون به ویروس کرونا؛ اتفاق ناراحت‌کننده‌ای که خوشبختانه خیلی زود با اخبار بعدی متوجه بهبود سلامت آن‌ها شدیم. دراین‌میان پسری هشت‌ساله به‌نام کرونا دوریز که این خبر را شنیده بود، تصمیم گرفت برای هنکس نامه‌ای بنویسد و با او درد دل کند؛ نامه‌ای که با پاسخ جالب هنکس همراه بوده است.

کرونا دوریز در ابتدای نامه حال هنکس و همسر او را پرسیده و برای آن‌ها آرزوی سلامتی کرده و سپس به‌سراغ مطلبی رفته که می‌تواند برای هرکسی ناراحت‌کننده باشد. او در بخشی از نامه به اسم خود اشاره کرده و از این گفته که هرچند به این اسم علاقه‌ی زیادی دارد، ولی این روزها بچه‌های مدرسه برای صدا کردن او از عبارت ویروس کرونا استفاده می‌کنند و این قضیه به‌شدت او را ناراحت و عصبانی کرده است.

این نامه باعث شد تام هنکس پاسخ جالبی به این کودک ساکن هلنزویل (یکی از شهرهای استرالیا) بدهد:

دوست عزیز من، کرونا

نامه‌ی تو باعث شد من و همسرم حس فوق‌العاده‌ای پیدا کنیم و واقعاً از تو بابت اینکه دوست خوبی برای ما هستی ممنونیم. دوستان خوب همیشه سعی می‌کنند به نزدیکان خود در شرایط سخت حس خوبی هدیه دهند.

من بعد از بازگشت از استرالیا به آمریکا، تو را در تلویزیون دیدم و با اینکه الآن در سلامت به‌سر می‌برم، ولی باز هم نامه‌ای که برایم فرستادی باعث شد حسی بهتر از قبل پیدا کنم.

تو تنها کسی هستی که تا امروز با اسم کرونا دیده‌ام و چقدر هم اسم زیبایی است؛ نامی که من را به یاد تاج خورشید می‌اندازد (تاج خورشید بیرونی‌ترین لایه‌ی خورشید است که با نام Corona شناخته می‌شود، یعنی معادل لاتین Crown به‌معنای تاج).

فکر کردم این ماشین‌تایپ می‌تواند هدیه‌ی مناسبی برای تو باشد. من این ماشین‌تایپ را با خودم به گلدکوست (شهری در استرالیا) برده بودم و الآن دوباره آن‌را برای تو در استرالیا می‌فرستم. طرز کار با آن‌را می‌توانی از بزرگترها یاد بگیری و از آن برای نامه نوشتن به من استفاده کنی.

کرونا دوریز بعد از مواجه شدن با ماشین‌تایپ تام هنکس

هنکس که تمام نامه را با ماشین‌تایپ آماده کرده، در انتهای آن با دستخط خود به جمله‌ی معروف انیمیشن داستان اسباب بازی (Toy Story) اشاره کرده است، یعنی You’ve Got a Friend in Me که به معنی این است که «دوستی داری که همیشه به یاد تو است و به تو کمک خواهد کرد».

نکته‌ی جالب در مورد این ماشین‌تایپ هم نام شرکت سازنده‌ی آن یعنی کرونا است؛ نامی که می‌تواند به کودک استرالیایی و همین‌طور تمام مردم نشان دهد عبارت کرونا چیز ناراحت‌کننده‌ای نیست و تا پیش از همه‌گیری کووید 19 هم به شکل‌های مختلف به کار می‌رفته است.

بد نیست بدانید تام هنکس بین طرفداران خود به داشتن مجموعه‌ای بزرگ از ماشین‌های تایپ معروف است و علاقه‌ی زیادی به این ابزار دارد؛ به‌طوری‌که چند سال قبل برنامه‌ای تحت‌عنوان Hanx Writer با نظارت او برای iOS منتشر شد که حس و حال کار کردن با این وسیله را روی محصولات اپل فراهم می‌کند. او همچنین کتابی با نام Uncommon Type هم در سال ۲۰۱۷ نوشت که مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه الهام‌گرفته از کلکسیون ماشین‌های تایپ این بازیگر برنده‌ی اسکار است.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط