جمعه, آوریل 26, 2024
خانهجشنواره هاجشنواره فیلم اسکارجان وین می‌خواست روی سن بیاید و من را به زور به...

جان وین می‌خواست روی سن بیاید و من را به زور به بیرون بکشد!/ روایت یکی از جنجالی‌ترین لحظات اسکار پس از پنجاه سال

اخبار هنری: ساشین لیتل فدر یکی از معروفترین لحظات اسکار را رقم زده. در سال 1973 او به جای براندو که برای «پدرخوانده» اسکار برده بود روی صحنه آمد و ضمن رد کردن دریافت اسکار، از تصویر نادرستی گفت که هالیوود سال‌ها از سرخپوستان نمایش داده است. حالا بعد از حدود 50 سال، لیتل فدر در گفتگویی با گاردین از پشت صحنه این حرکت گفت:«این لحظه واقعی بود. و برای همین قلب مردم را لمس کرد.»

?لیتل فدر در این گفتگو درباره شیوه آشنایی با براندو هم گفت. اینکه او نامه‌ای برای براندو نوشت و به خانه کاپولا رفت «گفتم: هی! تو براندو را در پدرخوانده کارگردانی کردی، میتوانی آدرسش را به من بدهی.» کاپولا در نهایت راضی می‌شود و دوستی‌ای بین براندو و لیتل فدر آغاز می‌شود.

?لیتل فدر می‌گوید حدود نیم ساعت قبل از سخنرانی‌اش او در خانه براندو بوده و آماده دریافت سخنرانی هشت صفحه‌ای که او همچنان در حال نوشتنش بود. او تنها دو سه دقیقه قبل از اعلام جایزه به مراسم رسید که هاوارد کخ تهیه کنند اسکار به او اعلام کرده بود که تنها 60 ثانیه برای روی صحنه بودن وقت دارد. «همه چیز سریع اتفاق افتاده بود. من به براندو قول داده بودم که اگر برد به اسکارش دست نزنم و به کخ قول داده بودم تنها شصت ثانیه حرف بزنم.»

?اوضاع در ادامه شب بهتر نبود، در حالی که لیتل فدر در حال سخنرانی بود، یکی از بزرگترین نمادهای نگاه منفی به سرخپوستان یعنی جان وین در پشت صحنه بود: «در طول سخنرانی من، او تلاش کرده بود که روی سن بیاید و من را به زور به بیرون بکشد، شش نیروی امنیتی او را به زور گرفته بودند تا این کار را نکند.» کلینت ایستوود هنگام اهدای جایزه بهترین فیلم به پدرخوانده به طعنه گفت:«نمی دانم که آیا باید این جایزه را از طرف تمام کابوی هایی که در وسترن های جان فورد تیر خورده اند، تقدیم کنم یا نه؟» لیتل فدر می‌گوید در ادامه مراسم هم در پشت صحنه مردم فریادهای سرخپوستی سر می‌دادند و برای مسخره کردن او ادای رقص تبر را نمایش می‌دادند.

?هرآنچه که بود حرکت لیتل فدر و براندو یکی از مشهورترین لحظات سیاسی اسکار در تاریخ است و موجی از حمایت اجتماعی از سرخپوستان و جنایاتی که علیه آنها انجام شده بود را، ایجاد کرد

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط