جمعه, مارس 29, 2024
خانهاخباررابی کالترین، بازیگر نقش روبیوس هاگرید در فیلم هری پاتر درگذشت

رابی کالترین، بازیگر نقش روبیوس هاگرید در فیلم هری پاتر درگذشت

اخبار هنری: رابی کالترین، بازیگر نقش روبیوس هاگرید در فیلم‌های هری پاتر در سن ۷۲ سالگی دار فانی را وداع گفته است.

نماینده کالترین تایید کرد که او در سن ۷۲ سالگی چشم از جهان فرو بسته است. او در نزدیکی بیمارستانی در نزدیکی خانه‌اش در شهر لاربرت کشور اسکاتلند فوت کرده است. این بازیگر برنده جایزه طی دو سال گذشته در وضعیت نامناسبی به علت بیماری قلبی قرار داشت. رابی کالترین بیشتر برای بازی در نقش روبیوس هاگرید در فیلم‌های هری پاتر شناخته می‌شود که بازی او باعث محبوبیت و شهرت او شد.

رابی کالترین در سال ۱۹۵۰ در شهر رودرگلن کشور اسکاتلند متولد شد و از سال ۱۹۷۸ حرفه بازیگری را آغاز کرد. او یکبار ازدواج کرد که البته این ازدواج درنهایت به طلاق ختم شد و حاصل آن دو فرزند بوده است. همچنین رابی کالترین برای بازی در سریال Cracker شناخته می‌شود و او سابقه بازی در مجموعه فیلم جیمز باند و در فیلم GoldenEye و فیلم The World Is Not Enough را نیز داشته است.

از دیگر نقش‌های رابی کالترین می‌توان به فیلم Van Helsing، فیلم Ocean’s Twelve، فیلم From Hell، فیلم The Brothers Bloom، انیمیشن Brave، فیلم Effie Gray، انیمیشن Arthur Christmas و سریال National Treasure اشاره کرد. او آخرین بار در دو قسمت از سریال Urban Myths که در بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ پخش شد، در نقش اورسن ولز به ایفای نقش پرداخت و از سال ۲۰۲۰ در پروژه سینمایی یا تلویزیونی دیگری حضور نداشته است.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط