پنج‌شنبه, آوریل 25, 2024
خانهاخبارسه فیلم ایرانی در فهرست ۱۰۰ فیلم برتر غیرهالیوودی تاریخ

سه فیلم ایرانی در فهرست ۱۰۰ فیلم برتر غیرهالیوودی تاریخ

اخبار هنری : در این فهرست «هفت سامورایی» ساخته «آکی را کوراساوا» محصول سال ۱۹۵۴ رتبه نخست را به خود اختصاص داده است و فیلم کره‌ای «انگل» ساخته «بونگ جون هو» که در اسکار ۲۰۲۰ به عنوان اولین فیلم خارجی زبان تاریخ جوایز سینمایی اسکار برنده شاخه بهترین فیلم شد، در رتبه دوم قرار گرفته است.

?فیلم برنده اسکار «جدایی نادر از سیمین» و «درباره الی» از ساخته‌های اصغر فرهادی و «لاک پشت.ها هم پرواز می‌کنند» به کارگردانی بهمن قبادی نیز در فهرست ۱۰۰ فیلم برتر غیر هالیوودی تاریخ سینما به ترتیب رتبه‌های ۱۷، ۶۹ و ۸۱ جای گرفته‌اند.

? فیلم‌هایی از کارگردان نامداری چون «سرجیو لئونه»، «روبر برسون»، «ادوارد یانگ»، «بلا تار»، «ویتوریو دسیکا»، «لوئی مال»، «روبرتو روسلینی»، «فدریکو فلینی»، «فرانسوا تروفو»، «لوئیس بونوئل»، «آنگ لی»، «وونگ کاروای»، «میشائیل هانکه»، «آلفونسو کوارون»، «ژان لوک گدار»،«آندری تارکوفسکی» و … نیز در این فهرست حضور دارند.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط