شنبه, آوریل 20, 2024
خانهاخبار ویژهمردم می خواهند در خانه بمانند اما فیلم های تکراری تلویزیون آنان...

مردم می خواهند در خانه بمانند اما فیلم های تکراری تلویزیون آنان را فراری می دهد!

اخبار هنری : اپیدمی کرونا باعث شد که جمع کثیری از مردم،به خصوص نسل جوان و نوجوان، یعنی دانش آموزان و دانشجویان خانه نشین شوند.در خانه ماندن و تحمل کردن برای همه،به ویژه این دو قشر مهم جامعه سخت است.
تنها راه چاره این است که خودشان را در خانه سرگرم کنند،

بهترین سرگرمی نیز برای همه تماشای تلویزیون است تا ساعات و روزهای قرنطینه خانگی بگذرد.صداوسیما نقش مهمی می تواند در این زمینه داشته باشد،اما مانند همیشه منفعل عمل کرده و به جای نشاندن مردم مقابل گیرنده ها، آنان را با پخش فیلم های تکراری،خسته کننده و غیر جذاب و برنامه های حوصله سربر فراری داده و مجبورشان می کند از خانه بیرون بزنند.
فیلم های سینمایی یا بلند تلویزیونی که صداوسیما دارد روی آنتن می فرستد،هرکدام حداقل 10 بار از شبکه های مختلف پخش و نخ نما شده است، بالا بردن کیفیت تصویری نیز نتوانسته و نمی تواند مخاطبان را وادار به تماشای فیلم های چندین بار تکرار شده کند!

در این ایامی که مردم احتیاج دارند سرشان گرم شود و کمتر به مصایب بیماری فکر کنند،چرا تلویزیون این گونه عمل می کند؟این همه از طریق همین صداوسیما از مردم درخواست می شود در خانه بمانند،آنان در خانه ماندند،شما چه طرح و برنامه ای دارید تا مردم را جذب تلویزیون کنید؟هیچ!
رییس صداوسیما و مدیران ریز و درشت آن،واقعا فکر کرده اند که بینندگان به تماشای این فیلم های تکراری و برنامه های ضعیف می نشینند؟اگر چنین فکر کنند که حساب همه با کرام الکاتبین خواهد بود!
آن گونه که مشخص است مخاطبان برای مدیران تلویزیون اصلا اهمیت ندارند و برای شان مهم نیست که آنان از برنامه ها لذت می برند و راضی هستند یا خیر، هدف اصلی سردمداران صداوسیما پر کردن آنتن به هر شکل است، یعنی شانه خالی کردن از مسوولیتی که روی گرده آنان سنگینی می کند!
واقعا مدیران صداوسیما چه ذهنیتی از ساختار فیلم ها و برنامه های تلویزیونی و مخاطب شناسی دارند؟به نظر که هیچ! اگر با اصول بین المللی تامین و تولید آشنا بوده و مخاطب شناس بودند،هرگز چنین رویه خطا و تماشاگر گریزی را دنبال نمی کردند.
مردم واقعا می خواهند در خانه بمانند تا بیماری کرونا گسترش پیدا نکند،اما فیلم های تکراری تلویزیون آنان را فراری می دهد!حق با مردم است،واقعا تحمل دیدن این حجم از فیلم های تکراری و برنامه های ضعیف طاقتی خارج از طاقت انسان می خواهد.گاهی تماشای این فیلم های تکراری و برنامه های غیرجذاب،آن قدر با اعصاب مخاطبان بازی می کند که آنان از شدت کلافگی سر خود را به دیوار می کوبند!
رییس محترم صداوسیما و مدیران ریز و درشتی که فعلا به هر دلیلی رشته کار دست شماست، بهتر است چاره ای بیندیشید و مردم را بیش از این دچار صدمات روحی نکنید. با مخاطبان مهربان باشید و این همه بازی حال خراب کن تکرار مکررات راه نیندازید!
تلویزیون و شبکه های ماهواره ای سراسر دنیا تمام تلاش خود را به خرج می دهند تا مخاطبان بیشتری را پای گیرنده های شان بنشانند،اما شما تمام توان خویش را به کار گرفته و می گیرید که مخاطبان تان را فراری دهید،چرا؟!

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط