جمعه, آوریل 19, 2024
خانهاخباررونمایی از پوستر هفتاد و دومین دوره جشنواره کن 2019

رونمایی از پوستر هفتاد و دومین دوره جشنواره کن 2019

جشنواره کن پوستر هفتاد و دومین دوره خود را نیز رونمایی کرد. این پوستر به احترام آنیس واردا سینماگر فرانسوی که اخیراً درگذشته است طراحی شده و تصویری از وی را در دل خود دارد. این کارگردان زن سینما نقش مهمی در موج نوی سینمای فرانسه داشته است

پوستر اصلی جشنواره جهانی فیلم کن 2019

جشنواره کن 2019 در هفتاد و دومین دوره خود با ادای احترام به “آنیس واردا” بزرگ سینمای تازه درگذشته فرانسوی پوستر رسمی خود را رونمایی کرد. این پوستر تحت عنوان “آنیس، در نور درخشان خورشید”، چهره مطرح و سینماگر به یاد ماندنی فرانسوی را در خود به تصویر کشیده است که روی شانه های یکی از عوامل فنی قرار دارد و اولین فیلم سینمایی خود به نام “نقطه کوتاه” را در سن 26 سالگی می سازد. “آنیس واردا” فیلم هایی مانند “کلئو از 5 تا 7″، “نقطه کوتاه” و “شادی” در کارنامه خود دارد که نقشی مهم در موج نوی سینمای فرانسه داشته است. وی در سن 90 سالگی مدتی پیش در گذشت.

آنیس واردا و جشنواره کن

آنیس واردا از کارگردانان زن اصلی در بخش موج نوی سینمای فرانسوی است که آثاری مانند عکس و فیلم های وی شیوه ای تجربی و متمایز دارند که عمدتاً بر مسائلی مانند موضوعات اجتماعی، فمینیسم و مستندهای واقع گرا تمرکز دارند.

“واردا” 13 فیلم خود را در طول 65 سال فعالی سینمایی خود در جشنواره کن رونمایی کرد و یکی از اعضای هیئت داوران در بخش رقابتی سال 2005 و رئیس هیئت داوران اعطای جایزه دوربین طلای کن در سال 2013 بود. وی در سال 2015 جایزه نخل طلای افتخاری کن را برای تقدیر از دستاوردهای سینمایی خود دریافت کرد و آن را به فیلمسازان نوآور و جسور سینما که سینمای اصیل اعم از داستانی و مستند را خلق می کنند ولی در کانون توجه قرار ندارند تقدیم کرد.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط