جمعه, آوریل 19, 2024
خانهاخبار ویژهچه فیلم هایی در کن حضور خواهند داشت؟

چه فیلم هایی در کن حضور خواهند داشت؟

اخبار هنری : هر چند هفتاد و سومين دوره جشنواره فيلم كن به تعويق افتاده و حتی براى برگزارى آن در تاريخ جديد در اواخر ماه ژوئن هم اطمينانى نيست اما رسانه هاى مختلف از فيلم هايى نام مى برند كه شانس بيشترى براى حضور در كن خواهند داشت.

كريستوفر نولان پنجاه ساله با فيلم جديدش “Tenet” در راس فهرست قرار دارد و پس از وى همگان از وس اندرسون و فيلم “اعزام فرانسوى” نام مى برند.
جوزف كوزينسكى فيلم “تاپ گان: تك رو” را گويا در كن نمايش خواهد داد كه شايد تام كروز را پس از ١٨ سال به جشنواره برگرداند. ماى ون، بازيگر و كارگردان زن فرانسوى با فيلم “ADN” با بازى خودش، فنى آران و لويى گرل، لئو كاراكس با فيلم “انت” با بازى آدام درايور و ماريون كوتيار، لوانا بايرامى بازيگر زن ١٩ ساله اهل كوزوو فرانسوى با اولين فيلمش با عنوان “تپه اى كه ماده شيرها غرش مى كنند”، كارولين وينيال با فيلم “الاغ من، عاشق من و خودم، فرانسوآ اوزون با “تابستان ٨٥”، خانم يمينه بن گى گى الجزايرى الاصل با فيلم “خواهران، از سينماى فرانسه شانس بيش ترى براى انتخاب در كن دارند.

شمار ديگرى نام هاى آشنا در فهرست ها وجود دارند مانند نائومى كاوازه، كارگردان زن ژاپنى با فيلم “صبح بر خواهد آمد”، “جزيره برگمان” ساخته ميا هنسون-لاو با بازى گرتا گرويگ، “آن فرانك كجاست” ساخته آرى فولمن اسرائيلى، آپيچاتپونگ ويراستاكول كارگردان معروف تايلندى با اولين ساخته خارج از تايلند خود با عنوان “Memoria” با بازى تيلدا سوينتون، يئون سانگ-سو با فيلم “شبه جزيره” كه همگان ساخته موفق قبلى اش “قطارى به بوسان” را به ياد دارند، آنا ليلى اميرپور كارگردان آمريكايى ايرانى الاصل با فيلم “مونا ليزا و ماه خونين”، نانى مورتى با “سه طبقه”، جو رايت با “زنى در پنجره”، ادگار رايت با “شب گذشته در سوهو”، فرانكا پوتنت بازيگر زن فيلم معروف “بدو لولا بدو” با اولين تجربه كارگردانى خود، “خانه”،گرت برادلى با مستند موفقش “زمان” و انيميشن “روح” محصول جديد پيكسار.

سينماگران ايرانى هم در تلاش براى حضور در جشنواره آتى كن بوده و جدا از آنا ليلى اميرپور ، بهمن قبادى با فيلم جديدش به تهيه كنندگى راجر واترز هم از بخت بالايى براى حضور در جشنواره برخوردار است هر چند شايعاتى مبنى بر حضور فيلم هاى جديد جعفر پناهى و محمد رسول اف هم در كن شنيده مى شود كه صحت و سقم آن را نمى توان تاييد كرد. از ميان توليدات رسمى سينماى ايران هم شنيده ها حاكى از ارائه فيلم هاى جديد داريوش مهرجويى، مجيد مجيدى، شهرام مكرى، رضا درميشيان، برادران ارك، آيدا پناهنده، مرتضى فرشباف، محمد حسين مهدويان، محمد كارت، سهيل بيرقى، بهتاش صناعى ها، نويد محمودى، حميد رضا قربانى، بهنام بهزادى، عباس امينى، ابراهيم ايرج زاد، كاوه مظاهرى، على مصفا، عبد آبست، فرنوش صمدى، … به كن دارد.
برای پخش بین المللی اثر به جشنواره ها و دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط