جمعه, مارس 29, 2024
خانهجشنواره هاجشنواره فیلم کن‍ بازگشتی درخشان به ایران/ اولین واکنش به «قهرمان» اصغر فرهادی: از...

‍ بازگشتی درخشان به ایران/ اولین واکنش به «قهرمان» اصغر فرهادی: از قهرمان به رسوای شهر!

اخبار هنری: به گزارش اخبار هنری در آستانه نمایش فیلم «قهرمان» شارلوت پاوارد در یادداشتی اولین واکنش به فیلم اصغر فرهادی را منتشر کرد. او در این یادداشت نوشته:« با «قهرمان» فرهادی بازگشتی درخشان به ایران داشته. در ادامه حضور «گذشته» و «فروشنده» این چهارمین حضور فرهادی در جشنواره کن است. و شاهد بازگشت او به ژانر تریلر روانشناسه هستیم.

?در حالی که فرهادی در فیلم قبلی‌اش سه نقش اصلی داشت، قهرمان در فیلم جدید فرهادی رحیم با بازی امیرجدیدی است که به خاطر بدهی در زندان است. در حالی که رحیم در مرخصی است زنی که دوستش دارد و باور به بی‌گناهی اش دارد او را قانع می‌کند که قرضش را با پولی که آن زن پیدا کرده، بپردازد. این تصمیم عواقبی برای شخصیت اصلی دارد که او را به قهرمان بدل می‌کند.

?خالق جدایی نادر از سیمین مثل همیشه درام‌های اجتماعی‌اش را طوری در هم می‌پیچد که ماهیت بسیار پیچیده سیستمی اجرایی‌ای را آشکار می‌کند که در آن مردم به شدت درگیر فرایند پرپیچ و خم ارائه شواهد و مدارک می‌شوند. در این جامعه بسته و کنترل‌گر کوچکترین جزئیاتی کافیست تا قهرمان به رسوای شهر بدل شود و بالعکس

?این فیلمساز ایرانی بازتابی واقع‌گرایانه حول محور شکاف‌های جامعه ایرانی می‌سازد، و فیلم را با ژرف‌نگاری‌های بسیار پرمی‌کند چون حقیقت این است که اینجا همه چیز قابل مذاکره است.مثل تمام فیلم‌هایش فرهادی شخصیت‌هایش را تا آخرین حد جلو می‌برد: مرد جوانی پر از امید که فکر می‌کند همه چیز درست پیش خواهد رفت، متوجه بحران‌های ناشی از توجه رسانه‌ها به خود می‌شود.

?در «قهرمان»، فرهادی بار دیگر دخترش سارینا فرهادی را در نقش نازنین انتخاب کرده که قبلا در جدایی ایفای نقش کرده است. فیلم در شیراز فیلمبرداری شده، پایتخت تاریخی امپراتوری پارس در جنوب ایران و یکی از مراکز فرهنگی و هنری ایران.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط