سه‌شنبه, آوریل 16, 2024
خانهاخباراحتمال بازنشستگی جان ویلیامز پس از فیلم ایندیانا جونز 5

احتمال بازنشستگی جان ویلیامز پس از فیلم ایندیانا جونز 5

اخبار هنری:

جان ویلیامز، آهنگساز برجسته سینما در مصاحبه اخیر خودش گفت که او احتمالا پس از فیلم Indiana Jones 5 رسما بازنشسته خواهد شد.

فیلم Indiana Jones 5 ممکن است آخرین فیلمی باشد که جان ویلیامز وظیفه ساخت موسیقی متن آن را بر عهده دارد. جان ویلیامز، آهنگساز برجسته و افسانه‌ای سینما در مصاحبه اخیرش با Associated Press گفت که فیلم ایندیانا جونز 5 ممکن است آخرین فیلمی باشد که او موسیقی متن آن را خواهد ساخت. او البته همچنان تصمیم دارد در حرفه موسیقی حضور داشته باشد و او تنها قصد بازنشستگی از ساخت موسیقی متن فیلم را دارد.

ویلیامز در این مصاحبه گفت: «در حال حاضر مشغول کار روی موسیقی متن فیلم Indiana Jones 5 هستم. فکر می‌کنم هریسون که از من جوان‌تر است، اعلام کرده که این فیلم، آخرین فیلم او خواهد بود. بنابراین با خودم فکر کردم که اگر هریسون می‌تواند این کار را انجام دهد، پس من هم می‌توانم.»

البته هریسون فورد، بازیگر نقش ایندیانا جونز تاکنون به شکل رسمی این موضوع را اعلام نکرده است، اما احتمال دارد در مورد این موضوع با ویلیامز صحبت کرده باشد. البته هریسون فورد برای بازی در سریال 1923 و سریال Shrinking قرارداد همکاری با پارامونت و اپل امضا کرده است، اما احتمال دارد فیلم Indiana Jones 5 آخرین حضور او در سینما باشد که می‌تواند پایانی خوب برای این بازیگر محبوب و قدیمی باشد.

ویلیامز توضیح داد که کار روی موسیقی متن یک فیلم جنگ ستارگان حدود ۶ ماه زمان می‌برد که در این مرحله برای او یک تعهد طولانی مدت است. در عوض ویلیامز ترجیح می‌دهد تا روی موسیقی خود مثل کنسرت پیانو که برای امائول اکس می‌نویسد، کار کند. ویلیامز اخیرا موسیقی تم اوبی وان کنوبی را برای سریال Obi-Wan Kenobi نوشته بود. ویلیامز تاکنون ۵۲ بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده است.

ویلیامز همچنین ۵ بار این جایزه را برای فیلم Fiddler on the Roof، فیلم Jaws، فیلم Star Wars: A New Hope، فیلم E.T. the Extra-Terrestrial و فیلم Schindler’s List دریافت کرده است. علاوه‌بر فیلم Indiana Jones 5 که برای اکران در تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ (۹ تیر ۱۴۰۲) برنامه‌ریزی شده، ویلیامز وظیفه ساخت موسیقی متن فیلم The Fabelmans به کارگردانی استیون اسپیلبرگ را اخیرا بر عهده داشته است که این فیلم در ۲۳ نوامبر (۲ آذر) اکران خواهد شد.

مسیح کریمی

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط