سه‌شنبه, آوریل 23, 2024
خانهاخبار"احمدرضا درویش" به جریان مدیریتی سینما تاخت

“احمدرضا درویش” به جریان مدیریتی سینما تاخت

اخبار هنری:

سینمای ایران ملی نیست / در مزارشریف و عراق هم کارهای ما را نمی‌بینند/ به‌جای برگزاری جشنواره‌های مثلا جهانی، بازاریابی کنید

“احمدرضا درویش” که هیچ‌گاه علاقه چندانی به گفت‌وگوهای رسانه‌ای نداشته، در نشست “انقلاب اسلامی و سینمای ایران” که به‌صورت مجازی در دانشگاه سوره برگزار شد، نقدهای اصولی شدیدی را علیه جریان مدیریتی سینما عنوان کرد.
درویش گفت :

از نظر من سینمای ایران ملی نیست چون بازتاب‌دهنده آرمان‌ها و مطالبات ملت ایران نیست.آنچه در محضر سینما مشاهده می‌کنیم، دربردارنده خواست ملی نیست، پس سینما نیست.از نظر جغرافیایی هم همین‌طور است و یک فرد در شهرهای سیستان‌وبلوچستان امکان حضور در سینما را مانند یک فرد در شهرهای تهران، تبریز و مشهد ندارد.

این همه بودجه بیت‌المال برای مدیریت رسمی ‌سینما وجود دارد اما آیا یک دی‌وی‌دی فیلم ایرانی در مزارشریف که حدود ۲ میلیون جمعیت شیعه و فارسی‌زبان دارد، وجود دارد و فروخته می‌شود؟ یا از طریق فضای اینترنتی می‌توانند بخرند و ببینند؟ الان در کشور عراق آیا می‌توانند تولیدات شبکه نمایش خانگی ما را بخرند و ببینند؟ بخش بین‌الملل سینمای ایران و برگزاری جشنواره‌های مثلا جهانی اساسا ادعاست.به‌جای برگزاری جشنواره‌های پرهزینه در داخل، در همین کشورهای اطراف برای محصولات ایرانی، بازار ایجاد کنند.

سینمای ایران فرهنگ، عطر و زیست اجتماعی ایرانی را نمایندگی نمی‌کند.اساسا این جنس سینما، کجای بازار و نقطه طلایی نگاه مخاطب جهانی قرار می‌گیرد؟ تعداد محدودی آدم حدود ۴، ۵ هزار نفر هستند که در جشنواره‌ها همدیگر را ملاقات می‌کنند و حمایت و ترویج می‌کنند و تمام.فیلم‌های ما در زنجیره سینمای جهان، جایگاهی نداشته و ندارد.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط