پنج‌شنبه, مارس 28, 2024
خانهاخباراسکورسیزی و نتفلیکس دوراهی سخت جشنواره کن

اسکورسیزی و نتفلیکس دوراهی سخت جشنواره کن

جشنواره کن با حضور بزرگان سینما اروپا و دنیا کار خود را در 14 می شروع می کند. این بار جشنواره در پی عدم توافق در سال گذشته با کمپانی نتفلیکس، بر سر دوراهی این کمپانی و از دست دادن فیلم اسکورسیزی کارگردان مطرح قرار گرفته است.

جشنواره کن، معتبرترین فستیوال سینمایی جهان بر سر دوراهی مانده است که توافق با کمپانی نتفلیکس را بپذیرد یا با از دست دادن مهم ترین فیلم های بزرگان سینمای جهان مانند فیلم جدید مارتین اسکورسیزی کنار بیاید. هفتاد و دومین دوره از جشنواره فیلم کن در تاریخ 14 تا 25 می شروع می شود. این فستیوال در کشور فرانسه برگزار می شود و الخاندرو گونزالز ایناریتو، کارگردان مکزیکی برنده اسکار نیز هیات داوران بخش رقابتی را بر عهده دارد. با Artnewspress همراه باشید تا جدیدترین خبرها از این جشنواره جهانی را دریافت کنید.

مارتین اسکورسیزی

دوراهی جشنواره کن بین اسکورسیزی و نتفلیکس

ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر بیان کرد: پس از این که فیلم “روما” به کارگردانی “آلفونسو کوارون” سه جایزه اسکار کسب کرد، فشار بر روی فستیوال کن بیشتر شده است؛ زیرا جشنواره کن با بزرگترین پلتفرم پخش آنلاین سریال و فیلم در سراسر جهان (کمپانی نتفلیکس) در سال گذشته به توافق نرسید و فرصت اولین نمایش جهانی روما به جشنواره ی رقیب خود یعنی ونیز دارد. این فیلم نیز با دریافت جایزه شیر طلا توانست در ادامه ی این فضل جوایز سینمایی زیاد و درخشانی را برای خود دست و پا کند.

دبیر جشنواره کن که در حال آماده شدن برای برگزاری هفتاد و دومین دوره از جشنواره کن است، باید راهی برای تعامل با این کمپانی بزرگ پیدا کند و از سوی دیگر خشم سینماداران اروپای را از سیاست های کمپانی نتفلیکس آمریکایی مدیریت کند.

کمپانی نتفلیکس با ساخت سریال هایی پرطرفدار مانند برکینگ بد و خانه پوشالی کار خود را شروع کرد و به یک غول سینمایی بزرگ تبدیل شد. از این رو حق پخش بسیاری از آثار مهم و به روز سینمای جهان را هم در اختیار دارد. بر اساس سیاست های نتفلیکس، فیلم های این شرکت باید بدون اکران در سینماها و به صورت آنلاین عرضه شوند یا به صورت همزمان در وبسایت این شبکه و سینماها در اختیار مخاطبان قرار گیرد. مشکل بین جشنواره کن و این کمپانی نیز بر اساس عدم پذیرش این سیاست توسط فستیوال کن بوده است.

نتفلیکس

با وجودی که سال گذشته مشکل بین این کمپانی و جشنواره بر سر فیلم روما بود، امسال توجهات بیشتر بر روی “مرد ایرلندی” فیلم جدید “مارتین اسکورسیزی” است. پخش این فیلم در اختیار نتفلیکس است و بازیگران مطرحی مانند آل پاچینو، رابرت دنیرو، جو پچی در آن ایفای نقش کرده اند. فیلم به پشت پرده قبل مرموز رئیس اتحادیه کارگران آمریکا،”جیمی هوفا” می پردازد. این کارگردان در سال 1976 نخل طلا را برای فیلم “راننده تاکسی” دریافت کرد. از این رو با حضور اسکورسیزی در کن 2019 اعتبار و توجه بیشتری را به این جشنواره می دهد و فرش قرمز فستیوال کن را با افرادی چون دنیرو و پاچینو بسیار جذاب تر خواهد کرد.

تیری فرمو دبیر جشنواره کن، با این کمپانی به توافقاتی دست یافته که بر این اساس هر کدام از محصولات نتفلیکس در صورتی در بخش رقابتی جشنواره کن پذیرفته می شوند که اگر نخل طلا را کسب کردند، اکران سینمایی را حداقل در کشور فرانسه داشته باشند.

کارلو برناچی، رئیس اتحادیه ملی سینماداران ایتالیا که به صورت جدی با اکران فیلم روما در جشنواره ونیز مخالف بود، از روش اکران در صورت کسب جایزه حمایت کرده و بیان کرد: امیدوار است که تمام جشنواره های تراز اول اروپایی مانند برلین، کن، ونیز و …در کنار تهیه کنندگان، سینماداران، پخش کنندگان و بزرگان سینما در اروپا مجبور باشند سیاستی مشترک داشته در برابر کمپانی نتفلیکس داشته باشند.

دبیر با سابقه جشنواره کن، دیتر کاسلیک، آخرین سال حضورش را در برلیناله تجربه کرد، پس از انتخاب فیلم الیسا و مارسلا از فیلم های محصول نتفلیکس، در بخش رقابتی جشنواره برلین مورد انتقاد قرار گرفت و در صحبت هایی بیان کرد: جشنواره کن، ونیز و برلین باید برای نمایش فیلم های نتفلیکس قوانین مشترکی تدوین کنند.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط