جمعه, مارس 29, 2024
خانهجشنواره هاجشنواره فیلم فجرایتالو اسپینلی : جشنواره فیلم فجر مکان خوبی برای دیدن فیلم‌های شرقی...

ایتالو اسپینلی : جشنواره فیلم فجر مکان خوبی برای دیدن فیلم‌های شرقی است

ایتالو اسپینلی کارگردان، فیلمنامه‌نویس و بازیگر ایتالیایی اعتقاد دارد تمرکز سینما در حال انتقال از غرب به شرق است. به گزارش ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ایتالو اسپینلی کارگردان، فیلمنامه‌نویس و بازیگر ایتالیایی است. او کارگردان هنری جشنواره‌ آسیاتیکا در رم است. این جشنواره به فیلم‌های آسیایی اختصاص داده شده است و به مثابه‌ی پیوندی بین سینمای ایتالیا و آسیا عمل می‌کند.

 

شما پیش از این نیز در جشنواره فجر شرکت کرده‌اید.

بله. من از سال ۲۰۰۰ تاکنون به دفعات به اینجا آمده‌ام. من برای جشنواره‌های فجر و حقیقت به ایران می‌آیم. فجر جشنواره‌ خوب و جالبی است که فرصت دیدن و برگزیدن فیلم‌های ایرانی را به من می‌دهد. این جشنواره همچنین مکان خوبی برای دیدن فیلم‌های شرقی است.

 

حتماً فیلم‌های ایرانی زیادی را دیدید. نظر شما درباره‌ سینمای ایران چیست؟

فکر می‌کنم سینمای شما یکی از بهترین‌ها در جهان است. این سینما از سنتی طولانی و کیفیتی بالا برخوردار است. کارگردانان خوبی در اینجا هستند. من می‌توانم یک فهرست بزرگ از کارگردانان ایرانی مورد علاقه‌ام تهیه کنم. ایران کارگردانان جوان خوبی دارد. نمی‌توانم کارگردانان خوب ایرانی را بشمارم چرا که تعداد آن‌ها بسیار زیاد است، به‌ویژه در میان کارگردانان معاصر. می‌توان به نام‌های زیادی چون اصغر فرهادی، عباس کیارستمی و رضا درمیشیان کارگردان جوان اشاره کرد. فیلم‌های کارگردانان ایرانی بسیار شگفت‌انگیز است و آن‌ها بسیار بااستعداد هستند. نام بردن از همه‌ آن‌ها کار سختی است.

 

درباره‌ جشنواره‌ خودتان به ما بگویید. چند سال قدمت دارد و روی چه چیزی متمرکز است؟

جشنواره‌ آسیاتیکا در رم از ۲۰ سال پیش یعنی از سال ۲۰۰۰ آغاز به کار کرده است که برای نشان دادن فیلم‌های خوب و کشف استعدادهای جدید تلاش می‌کند. این جشنواره کشورها و فرهنگ‌های آن‌ها را معرفی می‌کند. جشنواره‌ی آسیاتیکا تنها فیلم‌های آسیایی را نمایش می‌دهد.

 

چرا یک جشنواره را به طور کامل به فیلم‌های آسیایی اختصاص داده‌اید؟

این یک داستان طولانی است. چرا که در رم و ایتالیا بخت چندانی برای دیدن فیلم‌های آسیایی وجود ندارد. برای سال‌ها واقعیت را از چشم‌انداز غرب نشان دادیم، اما اکنون نیاز به چشم‌اندازی از شرق داریم. به نظرم کیفیت فیلم‌های آسیایی هر روز بهتر می‌شود. تمرکز سینما در حال انتقال از غرب به شرق است. فیلم‌های خوبی از ایران، جنوب آسیا، فیلیپین، تایلند، چین، ترکیه، آسیای میانه، تاجیکستان و افغانستان می‌آیند.

سی‌و‌هفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط