شنبه, آوریل 20, 2024
خانهسردبیربالاخره سینما دولتی باشد یا نباشد؟!

بالاخره سینما دولتی باشد یا نباشد؟!

اخبار هنری :

تهیه کنندگان و سینماگران ایرانی از عجایب روزگار هستند که نمونه آنان را در هیچ کشور صاحب سینمایی نمی توان یافت!
گاهی فریاد می کشند و زمین و زمان را بهم می دوزند که سینما باید از زیر چتر دولت بیرون بیاید و کلا خصوصی شود.دولت اصلا در کار سینما دخالت نکند و تمام اختیارات را به بخش خصوصی بسپارد؟
می پرسید کدام بخش خصوصی؟همان بخشی که تمام ثروت کلان خود را از جیب دولت به دست آورده و می آورد،اما همه جا در بوق و کرنا می کند که ما حتی یک ریال هم از دولت نگرفته ایم!
اگر نگاهی به لیست شوراهای دولتی سینما انداخته می شود،کاملا مشهود است همانانی حضور دارند که فریاد می کشند سینما باید خصوصی باشد!اغلب برنامه ها و سیاست های غلط سینمایی از سوی چه کسانی به سازمان سینمایی تحمیل شده و می شود؟همان افرادی که پرچم خصوصی سازی در دست گرفته و در هوا می چرخانند.
بیشتر اختیار سینما را از دست بخش دولتی خارج کرده اند و اصلا دولت کنترلی بر سینما ندارد،اما باز می گویند سینما دولتی است!
وقتی کبک شان خروس می خواند بخش دولتی و سازمان سینمایی را بد دانسته و دشمن می پندارند،اما هنگامی که کوچک ترین مشکلی برای شان پیش می آید،در رسانه ها جار و جنجال راه انداخته، مظلوم نمایی کرده و می گویند دولت باید همه بودجه اش را به ما بدهد!
خودشان قدمی برای رفع مشکلات بر نمی دارند و برای خروج از بحران دست در جیب مبارک نمی کنند،اما همه باید در خدمت آنان باشند.
وقتی مجلس قانونی تصویب می کند که سینماگران ثروتمند باید مانند همه مالیات بدهند،باز رسانه ها را سپر بلا کرده و جیغ بنفش کشیده و جنجال راه انداخته و می گویند گرفتن مالیات از جمع ثروتمندان و پولداران گناهی نابخشودنی است که به سینمای ایران آسیب زده و آن را ورشکست می کند!هالیوودی ها بیشترین و سنگین ترین مالیات ها را می پردازند،اما نه تنها سینمای شان آسیب ندیده و ورشکست نمی شود،بلکه هر روز قوی تر شده و کل سینمای جهان را به دست گرفته و می گیرند.
برخی از تهیه کنندگان میلیاردها پول از حلقوم سینمای نگون بخت ایران و دولت بیرون می کشند،بدون آنکه حتی یک ریال از جیب خود خرج کنند.این پول های کلان و باد آورده را وارد چرخه سینما نمی کنند تا جان بگیرد، مالیات هم که نمی خواهند بدهند،پس می خواهند چکار کنند،پول روی پول بگذارند و کاخ روی کاخ بسازند؟!اگر کمی از ثروت بادآورده خود را مالیات بدهند سینما آسیب می بیند؟چگونه؟!چرا از تمام امکانات دولتی برای کسب ثروت بهره می برند،اما درصد مختصری مالیات نمی خواهند بدهند؟
همه چیز فقط برای شما باشد و تنهایی لذت آن را ببرید؟بقیه دل ندارند؟!
در حال حاضر چند تهیه کننده را در سینمای ایران سراغ دارید که از جیب خودشان برای ساخت فیلم خرج کنند؟!
دولت وقتی بخواهد مالیات بگیرد بد است،اما هنگامی که خروار خروار به آنان اسکناس بدهد ،خوب؟!
وضعیت آن قدر شیر تو شیر شده که آخر نفهمیدیم،سینما دولتی باشد یا نباشد؟!

سیدرضا اورنگ

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط