جمعه, مارس 29, 2024
خانهاخبارتاخیر در اعلام برنده جایزه گنکور 2020

تاخیر در اعلام برنده جایزه گنکور 2020

اخبار هنری : امسال برنده جایزه گنکور 2020 به سبب بحران کرونا با یک هفته تاخیر اعلام می‌شود.

آکادمی گنکور سرانجام تصمیم گرفت که با توجه به شرایط غیر معمول حاکم بر کشور برنده جایزه گنکور 2020 را که قرار بود چهارم نوامبر اعلام شود با یک هفته تاخیر 10 نوامبر معرفی کند. این تغییر بی‌شک در اعلام دیگر برنده‌های جوایز مهم فصل ادبی فرانسه تاثیرگذار خواهد بود. پیش از این نیز اعلام نامزدهای مرحله نخست این جایزه به اواسط سپتامبر موکول شده بود.
با این حساب جوایز مدیسی و فمینا نیز قبل از اعلام جایزه گنکور معرفی خواهند شد؛ البته این در شرایطی خواهد بود که داوران این دو جایزه مهم ادبی فرانسه تغییری در نظر خود در تاریخ اعلام برندگان ایجاد نکنند. هنوز مشخص نیست که جایزه رنودو که هر سال روز 4 نوامبر و با فاصله چند دقیقه از جایزه گنکور اعلام می‌شد به تاریخ دیگری موکول خواهد شد یا خیر.
جایزه گنکور مهم‌ترین و معتبرترین جایزه ادبی فرانسوی است که سال 1896 و در پی وصیت ادمون دوگنکور بنیان نهاده شد. این جایزه هر سال به بهترین اثر داستانی تعلق می گیرد که طی همان سال در فرانسه منتشر شده باشد. این جایزه جوایز جانبی دیگری هم دارد مانند جایزه گنکور اولین رمان، گنکور داستان کوتاه، شعر و زندگی‌نامه‌نویسی و….. که هرسال بعد از معرفی برنده جایزه اصلی به ترتیب اعلام می‌شوند.
سال 2017 جایزه گنکور اولین رمان به رمان «مارکس و عروسک» نوشته مریم مجیدی نویسنده ایرانی تعلق گرفت.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط