پنج‌شنبه, مارس 28, 2024
خانهاخبارتبدیل کاخ جشنواره‌‌ی کن به خانه‌‌ی بی‌‌خانمان‌‌ها

تبدیل کاخ جشنواره‌‌ی کن به خانه‌‌ی بی‌‌خانمان‌‌ها

اخبار هنری : امسال، کاخ جشنواره‌‌ی فیلم کن به جای این‌‌که فرش قرمزی برای ستارگان سینما پهن کند، تبدیل به خوابگاه و خانه‌‌ی بی‌‌خانمان‌‌ها شده است.
این تصمیم برای پیشگیری بی‌‌خانمان از ابتلا به کرونا گرفته شده است.
به نقل از رویترز، کاخ جشنواره فیلم کن درهایش را به روی بی‌خانمان‌های شهر کن باز کرد تا در بحبوحه گسترش ویروس کرونا، جایی برای اقامت داشته باشند.
در حالی که جشنواره فیلم کن قرار بود از ۱۲ تا ۲۳ ماه می برگزار شود، هفته پیش با تصمیم مسئولان تا اواخر ماه ژوئن به تعویق افتاد.
کاخ محل برگزاری جشنواره از جمعه درهایش را به روی افراد بی‌خانمان باز کرده و هر شب میزبان ۵۰ تا ۷۰ بی‌خانمان است.
در حالی که امانوئل مکرون، رییس‌جمهوری فرانسه ۸ روز پیش از ۶۷ میلیون فرانسوی خواست تا در خانه بمانند، حضور حدود ۱۲ هزار بی‌خانمانی که در خیابان‌ها به سر می‌برند یکی از خطرات بالقوه گسترش ویروس کرونا محسوب می‌شوند.
این مکان با یک محل غذاخوری، دوش و فضای عمومی با تلویزیون و امکانات سرگرمی تجهیز شده است و در بدو ورود فردی با ماسک دمای بدن بی‌خانمان‌ها را اندازه می‌گیرد.
۴ پناهگاه نیز برای نگه‌درای سگ‌های این بی‌خانمان‌ها در نظر گرفته شده زیرا سگ‌ها نزدیک‌ترین دوست این افراد محسوب می‌شوند.
شیوع گسترده و سریع ویروس کرونا در جهان باعث لغو یا تعویق بسیاری از جشنواره‌‌های سینمایی جهان شده است. با این‌‌که جشنواره‌‌ی فیلم کن به اواخر ماه ژوئن موکول شده است، اما هیچ بعید نیست که با ادامه‌‌ی روند شیوع کرونا در فرانسه و اروپا، تدابیر جدیدی برای این جشنواره اتخاذ شود.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط