جمعه, آوریل 19, 2024
خانهسردبیرجرج مارتین :«بادهای زمستانی» بهترین کتابم خواهد بود

جرج مارتین :«بادهای زمستانی» بهترین کتابم خواهد بود

اخبار هنری:

جرج مارتین که از سوی دانشگاه نورث‌وسترن ایالت شیکاگو برای سخنرانی دعوت شده بود ، در آنجا خطاب به حاضران گفت حالا که فکرش را می‌کند، بهتر بود داستان و رمان آخر را زودتر از پایان سریال تمام می‌کرد.

ایبنا:جرج مارتین نویسنده مشهور آمریکایی و خالق داستان‌های «بازی تاج و تخت» در آخرین اظهار نظرش درباره رمان آخر مجموعه داستانی‌اش گفته است: کاش زودتر از پایان سریال رمان آخر را تمام می‌کردم. اولین مجموعه داستانی «یخ و آتش» را سال 1996 منتشر کرد که سال‌ها بعد شبکه تلویزیونی اچ‌بی‌او سریال «بازی تاج و تخت» را با الهام این مجموعه ساخت. مارتین ۷۱ ساله در طی سال‌های اخیر بارها انتشار ششمین و آخرین کتاب از این مجموعه با عنوان «بادهای زمستان» را به تعویق انداخته است.

چند ماه پیش مارتین با انتشار پستی توئیتری اعلام کرده بود: قرنطینه و شیوع ویروس کرونا باعث پیشرفت در داستان و رمان آخر مجموعه‌اش شده است. با این وجود هنوز نویسنده بازی «تاج و تخت» به طرفدارانش تاریخ دقیق انتشار «بادهای زمستان» را اعلام نکرده است. او در پستی جدید در وبلاگ اش نوشته است که رمان آخر مجموعه «یخ و آتش» بهترین اثر تمام طول عمرش خواهد شد.

مارتین که در پست قبلی خود نوشته بود قرنطینه باعث پیشرفت کار رمان آخرش شده بود، حالا در پست جدید این نوید را به طرفدارانش داده است که از خواندن رمان آخر مجموعه داستانی «بازی تاج و تخت» شگفت‌زده خواهند شد. وی در این پست نوشته است: من در طول ماه‌های گذشته صدها صفحه از رمان آخر را تکمیل کردم و به لطف قرنطینه «بادهای زمستانی» بهترین کتابم خواهد بود.

مارتین که از سوی دانشگاه نورث‌وسترن ایالت شیکاگو برای سخنرانی دعوت شده بود ، در آنجا خطاب به حاضران گفت حالا که فکرش را می‌کند بهتر بود داستان و رمان آخر را زودتر از پایان سریال تمام می‌کرد. مارتین در نوشتن فیلمنامه سریال ساخته شده توسط شبکه اچ‌بی‌او نیز نقش داشت. چندی پیش این شبکه آخرین قسمت از این سریال را پخش کرد.

مارتین در سخنرانی‌اش گفت: کاش قبل از اینکه به واسطه پخش سریال مشهور شده بودم، رمان آخر را تمام می‌کردم، چون به اعتقاد بیل مورای اگر شهرت و موفقیت را با هم بخواهید، سعی کنید اول موفقیت را تجربه کنید؛ چون شهرت مثل یک شمشیر دو لبه است که گاهی اوقات به ضرر خود فرد تمام می‌شود. خیلی داستان‌ها در دنیای خیالی داستانم هنوز وجود دارد که برای کسی تعریف نکردم و کاش قبل از سریال همه آنها را نوشته بودم.

مارتین:وقتی شبکه تلویزیونی ساخت سریال «بازی تاج و تخت» را شروع کرد، پنجمین کتاب از مجموعه «ترانه یخ و آتش» را در دست چاپ داشتم و چند کتاب دیگر نیز در حال نوشتن بودم؛ ولی متاسفانه آنها زودتر از من از داستان عبور کردند و حالا مخاطبان باید با پایان داستانی متفاوت از شبکه آمریکایی روبرو شوند.

سیدرضا اورنگ

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط