جمعه, آوریل 26, 2024
خانهاخبارجشنواره ای جایزه دوربین طلای کیارستمی را اهدا می کند

جشنواره ای جایزه دوربین طلای کیارستمی را اهدا می کند

اخبار هنری: مهدی شادی‌زاده، دبیر جشنواره جایزه بین المللی «عکس ۵» گفت: نام این جشنواره برگرفته از فیلم عباس کیارستمی است که به شکل کاملا تخصصی در زمینه عکس و ویدئو آرت است. این جشنواره براساس این فیلم و یادبودی برای این کارگردان فقید پایه‌گذاری شد.

او در ادامه بیان کرد: در سه دوره قبلی نتوانستیم جایزه ویژه‌ای را به نام «عباس کیارستمی» اختصاص دهیم در نتیجه در این دوره تصمیم گرفتیم جایزه دوربین طلا عباس کیارستمی را داشته باشیم که این جایزه یک سمبل است.

شادی‌زاده افزود: این جایزه در بخش «نگاه نو» به عکاسی برتر چه داخلی و چه خارجی اهدا می‌شود که در این بخش خود عمل عکاسی مهم نیست بلکه مفهوم، خلاقیت و فتومونتاژ حرف اول را می‌زند. همچنین این جایزه یکی از جایزه‌های ماندگار و مهم این جشنواره خواهد بود.

این مستندساز در ادامه تاکید کرد: تا به امروز عکاسان زیادی از ایتالیا، ژاپن، فرانسه و ترکیه به این جشنواره اعتماد کردند و عکس‌های زیادی فرستادند به همین دلیل تصمیم گرفتیم در کنار جوایز دیگر یک سمبل و نماد از کشورمان به این عکاسان اهدا کنیم.

او در پایان گفت: جایزه بخش «نگاه نو» شامل یک لوح بین المللی با امضای رئیس هیئت داوران ناکافوجی و دوربین طلا «عباس کیارستمی» است. دوربین طلا «عباس کیارستمی» قالبی از دست، دوربین و عینک عباس کیارستمی است. همچنین اصل این مجسمه در دبیرخانه جشنواره نگهداری می‌شود.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط